PlayStation 3s handkontroller fortfarande inte spikad|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
PlayStation 3s handkontroller fortfarande inte spikad
Nyhet
Member
Medlem
Forum Posts: 10607
Member Since:
April 17, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
September 19, 2005 - 8:13 am
sp_Permalink sp_Print

PlayStation 3 är självklart en av höjdpunkterna på Tokyo Game Show som pågått under helgen och även om det släppts en del ny information om systemet och speciellt dess speltitlar har man ännu inte meddelat hur den slutgiltiga designen av handkontrollern kommer se ut. Den boomerangdesign vi såg när man tillkännagav konsolen står i dagsläget som ett tänkbart alternativ men många som bara sett bilderna är skeptiska och frågan är om Sony tänker försöka göra "en Nintendo" och chocka marknaden med en unik och innovativ handkontroller. Vi betvivlar detta med tanke på tidsbristen men samtidigt sitter den i nuläget "tilltänkta" designen fortfarande bakom en plexiglasskiva på Tokyo Game Show.

Källa: Gamespot

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1851
Member Since:
May 1, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
952124
September 19, 2005 - 11:41 am
sp_Permalink sp_Print

Hoppas verkligen inte de gör en "nintendo". Den kontrollen var ju inte precis vacker...

Avatar
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
November 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
952126
September 19, 2005 - 11:44 am
sp_Permalink sp_Print

Black_light wrote: Hoppas verkligen inte de gör en "nintendo". Den kontrollen var ju inte precis vacker...

Sony har inte stake, eller nytänkandet, för något sådant iaf. 😛
Det kommer knappast vara någon större skillnad mot vad vi sett hitills.

//Andreas

Friamannen
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 183
Member Since:
April 26, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
952210
September 19, 2005 - 3:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Black_light wrote: Hoppas verkligen inte de gör en "nintendo". Den kontrollen var ju inte precis vacker...

Spelar ingen roll i vilken nyhetstråd man befinner sig. Dina ignoranta fanboy-uttalanden flourerar överallt.

Är du så blind så du bara ser den estetiska designen? Du har inte tänkt på hur revolutionerande en sådan kontroll kan vara för spel-branschen överhuvudtaget? Om Nintendo lyckas med den (vilket jag antar att de gör, om man betrakar deras historia), så inbjuder de så ofantligt många andra människor som aldrig funnit nöje i att spela att faktiskt finna nöje i det.

Om Sony släpper en så kallat traditionell kontroll som jag tycker är snygg, men Nintendo i sin tur kör på sin nyskapande kontroll men gör den vidrig att kolla på, ja då vet jag i alla fall vilken konsol jag kommer köpa.

Avatar
Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
Member Since:
February 12, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
952332
September 19, 2005 - 8:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Well, jag måste då hoppas på att de fortsätter med liknande kontroller, då jag verkligen gillar PS2-kontrollen. Skönast var dock den till PS, helt utan dual shock och skit, den var helt underbar. 🙂
Jag hoppas då inte på den där bananliknande saken Tindy postade nån gång för länge sedan. 😛

Avatar
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
November 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
952572
September 20, 2005 - 12:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: Well, jag måste då hoppas på att de fortsätter med liknande kontroller, då jag verkligen gillar PS2-kontrollen. Skönast var dock den till PS, helt utan dual shock och skit, den var helt underbar. 🙂
Jag hoppas då inte på den där bananliknande saken Tindy postade nån gång för länge sedan. 😛

Måste faktiskt hålla med om att Sony gjorde ett riktigt bra jobb med att förädla handkontrollen inför lanseringen av PS. Den var bra.

//Andreas

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 54
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL