April 17, 2005
PlayStation 3 är självklart en av höjdpunkterna på Tokyo Game Show som pågått under helgen och även om det släppts en del ny information om systemet och speciellt dess speltitlar har man ännu inte meddelat hur den slutgiltiga designen av handkontrollern kommer se ut. Den boomerangdesign vi såg när man tillkännagav konsolen står i dagsläget som ett tänkbart alternativ men många som bara sett bilderna är skeptiska och frågan är om Sony tänker försöka göra "en Nintendo" och chocka marknaden med en unik och innovativ handkontroller. Vi betvivlar detta med tanke på tidsbristen men samtidigt sitter den i nuläget "tilltänkta" designen fortfarande bakom en plexiglasskiva på Tokyo Game Show.
Källa: Gamespot
April 26, 2003
Black_light wrote: Hoppas verkligen inte de gör en "nintendo". Den kontrollen var ju inte precis vacker...
Spelar ingen roll i vilken nyhetstråd man befinner sig. Dina ignoranta fanboy-uttalanden flourerar överallt.
Är du så blind så du bara ser den estetiska designen? Du har inte tänkt på hur revolutionerande en sådan kontroll kan vara för spel-branschen överhuvudtaget? Om Nintendo lyckas med den (vilket jag antar att de gör, om man betrakar deras historia), så inbjuder de så ofantligt många andra människor som aldrig funnit nöje i att spela att faktiskt finna nöje i det.
Om Sony släpper en så kallat traditionell kontroll som jag tycker är snygg, men Nintendo i sin tur kör på sin nyskapande kontroll men gör den vidrig att kolla på, ja då vet jag i alla fall vilken konsol jag kommer köpa.
February 12, 2003
Well, jag måste då hoppas på att de fortsätter med liknande kontroller, då jag verkligen gillar PS2-kontrollen. Skönast var dock den till PS, helt utan dual shock och skit, den var helt underbar. 🙂
Jag hoppas då inte på den där bananliknande saken Tindy postade nån gång för länge sedan. 😛
November 27, 2003
Mean Machine wrote: Well, jag måste då hoppas på att de fortsätter med liknande kontroller, då jag verkligen gillar PS2-kontrollen. Skönast var dock den till PS, helt utan dual shock och skit, den var helt underbar. 🙂
Jag hoppas då inte på den där bananliknande saken Tindy postade nån gång för länge sedan. 😛
Måste faktiskt hålla med om att Sony gjorde ett riktigt bra jobb med att förädla handkontrollen inför lanseringen av PS. Den var bra.
//Andreas
1 Guest(s)