April 17, 2005
Plextor har länge tillverkat optiska enheter av klass och i dagens DVD-generation är man i sedvanlig ordning med och fajtas på marknaden. Plextor har på senare tid satsat hårt även på den mobila marknaden och deras externa enheter har bara blivit bättre och bättre. Vi bestämde oss därför för att jämföra två av Plextors hetaste brännare, den ena Plextor 716A är av sedvanlig internmodell medan dess syskon Plextor 716UF trivs bäst i det fria. Hur de två enheterna presterar individuellt och mot varandra kan ni läsa i vår senaste recension.
"Idag har vi två dvd-brännare under luppen, och inte vilka två som helst. Båda är ifrån Plextors toppsegment, vi har nämligen testat PX-716A mot sin externa tvilling PX-716UF. Tonvikten under recensionen skall inte ligga på brännaren i sig, även fast det är högst intressant så är det skillnaden mellan externa och interna brännare som är fokus idag."
September 20, 2001
Delph1 wrote: Och anledningen? Jo Noddan behövde en ny brännare!
Nej, men skämt åsido så mycket trevlig läsning och denna är högaktuell fö rmig med som vill byta ut mitt skräp till bärnnare nu, NEC3500.
//Andreas
Vad är det för fel på 3500? 3540 har väll fått bra betyg? (bara undrar då jag har en 3540 själv)
Jag tycker att Noddan klankar ner på DVD+R/RW lite mycket, om mina uppgifter stämmer är det lätt superior till ungefär samma pris:
*Möjlighet att ta bort enstaka filer på en DVD+RW utan att erasa hela skivan
*MYCKET snabbare erasing på en DVD+RW
*Man kan bränna multisession på en DVD+R/RW
*Bättre felkorrigering
Det tycker jag är tydliga fördelar, om uppgifterna stämemr dvs...
November 27, 2003
Edvuld wrote: [quote=Delph1]Och anledningen? Jo Noddan behövde en ny brännare!
Nej, men skämt åsido så mycket trevlig läsning och denna är högaktuell fö rmig med som vill byta ut mitt skräp till bärnnare nu, NEC3500.
//Andreas
Vad är det för fel på 3500? 3540 har väll fått bra betyg? (bara undrar då jag har en 3540 själv)
Jag tycker att Noddan klankar ner på DVD+R/RW lite mycket, om mina uppgifter stämmer är det lätt superior till ungefär samma pris:
*Möjlighet att ta bort enstaka filer på en DVD+RW utan att erasa hela skivan
*MYCKET snabbare erasing på en DVD+RW
*Man kan bränna multisession på en DVD+R/RW
*Bättre felkorrigering
Det tycker jag är tydliga fördelar, om uppgifterna stämemr dvs...
Du har rätt faktiskt.
Ang. 3500: högljudd som få, långsam generellt, speciellt när man ska läsa in nya skivor och krånglar för mycket med mina skivor.
//Andreas
March 9, 2004
hehe helt otroligt.... det här är ovanligt 😛
Har en exact likadan extern bränare 😛 Bruckar aldrig vara änns egen hårdvara som resenseras..
Svar till gizmo
Jag tycker att den externa brännaren är relatift tyst när den bränner för fullt. har dock aldrig läst en dvd film i den. Mina andra interna dvd läsare överröstar den här godbiten som jag varmt rekomenderar.
Ps en bra artikel.
2 Guest(s)