April 17, 2005
Att en optisk enhet inte behöver täcka upp en hel 5.25" plats själv är ingen hemlighet och optiska slim line enheter har länge använts i bärbara datorer för att spara på utrymmet. Plextor har nu lanserat en lösning som på ett något annorlunda sätt använder sig av dessa slim line enheter i en vanlig stationär dator. Plextor PX-DB600 gör det nämligen möjligt att smäcka in två optiska enheter i en vanlig 5.25" plats i datorn. Detta genom att helt enkelt husera två slim line enheter i samma 5.25" plats vilket ger nya möjligheter för system med begränsat antal expansionsplatser. Plextor PX-DB608AL är det grundkit som kommer att börja säljas i april månad och innehåller följande;
- Write: DVD+R 8x, DVD+R DL 4x, DVD-R 8x, DVD-R DL 4x, DVD+RW 8x, DVD-RW 6x, DVD-RAM 5x, CD-R 24x, CD-RW 24x
- Read: DVD-ROM 8x, CD-ROM 24x [/list]
- A comprehensive range of full and trial software includes Nero Express 7 Essentials and PlexTools Professional LE.
[Image Can Not Be Found]
Plextor har onekligen hittat en intressant lösning på den utrymmesbrist som verkar bli allt mer påtaglig när vi nu går mot allt mindre system. Vi har ännu inga prisuppgifter på deras dubbelslotslösning men det är nog ingen direkt billig historia.
March 10, 2003
Dum fråga kanske, vart tog Slot-in vägen på vanliga cdrom's. Saknar det lite faktiskt då jag tyckte det var smidigt.
Fungerar ju iof inte på nya lådor med dold cd enhet förvisso om man nu råkar ha en sådan (htpc typ)
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
November 27, 2003
Ctrl wrote: Dum fråga kanske, vart tog Slot-in vägen på vanliga cdrom's. Saknar det lite faktiskt då jag tyckte det var smidigt.
Fungerar ju iof inte på nya lådor med dold cd enhet förvisso om man nu råkar ha en sådan (htpc typ)
Jag har en Plextor 716AL och den rekommenderas 😉
//Andreas
1 Guest(s)