Pop-up på väg ner!|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Pop-up på väg ner!
Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
Member Since:
August 22, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 5, 2005 - 11:18 am
sp_Permalink sp_Print

Annonseringsföretaget ADTECH AG har samlat uppgifter för deras pop-up annonser genom ett egen utvecklat verktyg. Verktyget har helt enkelt räknat exakt hur många pop-up annonser som verkligen laddats av Internetanvändarna och kan på så sätt räkna ut hur många som blockeras av så kallade pop-up blockers.

Mätningarna gjordes under december månad 2004 och resultaten var överraskande även för ADTECH. Nästan hälften, 49%, av alla pop-up annonser blockeras innan de blir synliga för användaren.

"The golden era of pop-ups and pop-unders is over. Only around 51 per cent of all pop-ups booked actually show up on the users' screens. The other 49 per cent of this advertising format fall victim to the pop-up blocker. Website blocker rates lie between 41 and 57 per cent."

Denna utveckling är helt beroende av de nya pop-up blockeringsprogrammen som i dagsläget är integrerad i mer eller mindre alla webbläsare.
Nu börjar annonseringsföretagen titta på andra påtvingade annonseringsmetoder och lager (layers) är en teknik man undersöker. Lager blir inte blockerade av pop-up blockerarna men beter sig på liknande sätt.
Dock verkar det även som att annonseringsföretagen börjat ta användarnas irritation över pop-ups på allvar.
Dirk Freytag på ADTECH hade följande att säga om resultatet av företagets efterforskningar. 

"Half the users are so annoyed with popups that they do not want to see them anymore. Even if we are technically capable of avoiding pop-ups one has to wonder which advertising effect layers produce."

Förhoppningsvis kan vi börja se en nergång för påtvingad reklam vilket tvingar annonseringsföretagen att se över sina metoder.

På NordicHardware är och har vi varit emot pop-up annonsering från start och även om annonsering på sajten är vad som håller oss rullande försöker vi så gott vi kan erbjuda intressanta och användbara budskap till våra läsare.
Vi är helt övertygade om att inte alla annonsering är av ondo och hoppas att våra läsare både låter våra annonser synas och klicka på dem då och då, det hjälper både oss och er själva i långa loppet. Då vi får större chans att utvecklas och förbättras.

Avatar
Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
Member Since:
May 17, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
814688
January 5, 2005 - 11:50 am
sp_Permalink sp_Print

inte mer än 49%, det var lite dåligt tycker jag allt.

[ToMaHaWk]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1422
Member Since:
September 19, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
814857
January 5, 2005 - 2:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: inte mer än 49%, det var lite dåligt tycker jag allt.

Det är ju inte alla som har blockers ens. 😉

BelGarath
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
Member Since:
February 22, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
814891
January 5, 2005 - 3:42 pm
sp_Permalink sp_Print

noobsen har ju inte blockers

ragnhild 62, har ju inte t.e.x

Dry_Ice
Member
Medlem
Forum Posts: 2611
Member Since:
July 18, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
815273
January 5, 2005 - 11:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker det bara är skoj med reklam på hårdvaru sidor :), Ser ju massa bra saker som man bara måste köpa ^^

Lovar att komplett har fått in 3-4 k från mig pga deras annonser här...

Bar-Code
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 705
Member Since:
September 11, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
816385
January 7, 2005 - 12:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja alla banners på NH är potentiellt intressanta för mig. Där har ni verkligen lyckats hålla er till rätt genre för era besökare! Jag brukar i alla fall kika efter erbjudanden där. Själv hoppas jag verkligen att banner-formen av reklam kommer ta över helt efter pop-ups.
Det värsta som finns tycker åtminstone jag är pop-ups i lager som glider in över texten man håller på att läsa. Den första och största anledningen till att jag bytte browser från början var just att slippa alla pop-ups. Tyvärr hjälper det ju inte mot java- och flash popups, och inte vill jag deaktivera det heller... så hoppas verkligen inte att de har kommit för att stanna!

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
December 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
816508
January 7, 2005 - 2:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Bar-Code wrote: Ja alla banners på NH är potentiellt intressanta för mig. Där har ni verkligen lyckats hålla er till rätt genre för era besökare! Jag brukar i alla fall kika efter erbjudanden där. Själv hoppas jag verkligen att banner-formen av reklam kommer ta över helt efter pop-ups.
Det värsta som finns tycker åtminstone jag är pop-ups i lager som glider in över texten man håller på att läsa. Den första och största anledningen till att jag bytte browser från början var just att slippa alla pop-ups. Tyvärr hjälper det ju inte mot java- och flash popups, och inte vill jag deaktivera det heller... så hoppas verkligen inte att de har kommit för att stanna!

Det var väldigt kul att höra då det är just detta vi strävar efter. Banners är vad som gör NH rullande kort och gott. Det går inte att komma ifrån på något sätt. Men tack vare vårt stora kontaktnät med företag och butiker kan vi rikta vår reklam på rätt sätt till våra läsare.
Visst har vi kanske legat bakom några oväntade utgifter genom åren men samtidigt tror vi inte att man tycker budskapen i våra banners är irriterande eller onyttiga.
Även om banners håller NH rullande är det i lika stor utsträckning ni, våra läsare som gör det och det är något vi alltid har i åtanke.
En enkel måttstock brukar annars vara, vad hade jag tyckt om detta personligen om jag varit läsare? Den frågan brukar klara upp det mesta då vi precis som nu är datorentusiaster.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 61
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL