April 17, 2005
Blu-ray har sedan tidigare stöd hos alla större filmbolag samtidigt som en del av dom är helt exklusiva för formatet. För den som minns eller åtminstone hört om det i efterhand så fanns det en ganska avgörande, men kanske mindre smickrande, faktor för vilket av VHS och Betamax som skulle bli standard: Porren. Vuxenfilmindustrin valde då VHS helt enkelt för att det var billigare, vilket då kanske idag skulle betyda att de skulle välja HD DVD idag, men de har faktiskt valt att lägga sitt förtroende till Blu-ray. Det återstår dock att lösa en del saker innan vi kanske ska ropa hej, t.ex. så har inte Digital Playgrounds hittat någon som kan tänka sig trycka deras filmer då det är ett lite småkänsligt ämne.
Källa: Reuters
August 16, 2003
Redzo wrote: En del (obildade) människor säger att internet kom till för forskarnas och universiteternas skull men vi vet att folk ville bara byta sina porrbilder/filmer med varandra på ett snabbt och anonymt sätt :bgrin:
word!
vad ska M$ göra nu? fortsätta i sin lilla värld (som en påtänd knarkare) och låtsas som att det är HD-DVD som gäller?
Vista känns mer och mer avlägset från att hamna på min hårddisk.
August 16, 2003
MULLVADEN, det finns dom som redan idag har högkvalitets kameror, några har till och med HDTV kvalité redan idag. så sen när det väl kommer igång mad BlueRay så kan man ju förvänta sig att det kommer finnas en hel del Pr0n med den kvalitén när det väl kommer igång.
March 11, 2003
Delph1 wrote: Stämmer inte riktigt med jag kommer ihåg, men det beror ju helt på hur man vinklar det 😉
//Andreas
Hur kommer du ihåg det?
I vilket fall som helst, så kommer troligtvis det enklast kopierbara mediet bli populärast ute hos konsumenterna. Självklart är det motsatsen hos producenterna.
March 11, 2003
Poontus wrote: [quote=Redzo]En del (obildade) människor säger att internet kom till för forskarnas och universiteternas skull men vi vet att folk ville bara byta sina porrbilder/filmer med varandra på ett snabbt och anonymt sätt :bgrin:
word!
vad ska M$ göra nu? fortsätta i sin lilla värld (som en påtänd knarkare) och låtsas som att det är HD-DVD som gäller?
Vista känns mer och mer avlägset från att hamna på min hårddisk.
Varför gnället på M$ i detta fallet? Utan tvekan är M$ de mer sunda i fråga om möjlighet att göra backupp och liknande.
August 16, 2003
det var ju det här med att man inte skulle kunna använda CD läsare, sen så måste DVD-läsarna vara regions låsta, tänkte att dom då lika gärna skulle kunna göra så att man inte kan koppla in BlueRay till datorn och på så vis tvinga Vista användare att köpa HD-DVD, jag vet itne hur det är eller hur det blir men det ahr ju gått så många rykten om det där.
November 27, 2003
denstore wrote: [quote=Delph1]Stämmer inte riktigt med jag kommer ihåg, men det beror ju helt på hur man vinklar det 😉
//Andreas
Hur kommer du ihåg det?
JVC valde att köra med ett öppnare format, man delade med sig av teknologin bakom VHS, och fick på så vis marknaden att svänga.
//Andreas
2 Guest(s)