Portable Firefox 1.0 - En följsam räv|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Portable Firefox 1.0 - En följsam räv
Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
sp_UserOfflineSmall Offline
1
November 18, 2004 - 3:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Vissa av er kanske redan känner till Portable Firefox, de flesta av er känner dock till Firefox som vi rapporterat om flitigt de senaste månaderna.

Den populära open-source webbläsaren Firefox är det många som rosat den senaste tiden och även om programmet sprider sig sakta men säkert är det långt ifrån alla system som har det installerat.
Vad ska man då som inbiten Firefox-surfare göra när man sitter på en annan dator utan Firefox installerat. Jo antingen installerar man webbläsaren själv, eller så har man den med sig i fickan!

Portable Firefox är nämligen en optimerad version av Firefox som är till för att installeras på mobila USB-minnen, helt enkelt för att man ska kunna ta sin webbläsare med sig när man flyttar sig mellan olika datorer.

"Portable Firefox is a fully functional package of Firefox optimized for use on a USB key drive. It has some specially-selected optimizations to make it perform faster and extend the life of your USB key as well as a specialized launcher that will allow most of your favorite extensions to work as you switch computers. It will also work from a CDRW drive (in packet mode), ZIP drives, external hard drives, some MP3 players, flash RAM cards and more."

Du kan med andra ord ha din egen unika installation av Firefox, inkl. favoriter och de flesta extensions, med dig vart du än går.
Portable Firefox släpptes i v1.0 i samband med Mozillas officiella lansering av webbläsaren.

Mer information om Portable Firefox hittar du på följande sajt. Vill du direkt ladda ner mjukvaran går det att göra här nedan.

:: Portable Firefox 1.0 (6.5MB) ::

NH|sibbor
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1846
776596
November 19, 2004 - 2:22 am
sp_Permalink sp_Print

Ooh, va sött! Synd att jag lyckats paja mitt USB-minne då. Mestadels sitter jag och surfar/programmerar på min laptop medan jag lirar spel, CAD:ar, modellerar eller bara leker på min stationära, därav är mitt FF fint konfigurerat på laptopen. De gånger jag öppnar FF på min stationära börjar det alltid klia lite i skallen när jag inte har vissa extensions installerade osv..
Lätt nöt att knäcka, men jag ser fördelarna med FF:P, om man skulle vilja ha med sin konfade webbläsare till polarn exempelvis. Vet ju aldrig vad han kan ha för mysko extensions eller teman ;).

NlTrAm
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 57
776929
November 19, 2004 - 3:08 pm
sp_Permalink sp_Print

kanon nu slipper man det sura ie i skolan

Adam
Member
Medlem
Forum Posts: 5104
777096
November 19, 2004 - 6:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Nu känner jag inte den extrema dragningen till FF men om jag hade gjort de kunde jag köra FF på samma USB-minne som Miranda IM. 🙂

NH|sibbor
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1846
779986
November 23, 2004 - 1:46 am
sp_Permalink sp_Print

Adam wrote: Nu känner jag inte den extrema dragningen till FF men om jag hade gjort de kunde jag köra FF på samma USB-minne som Miranda IM. 🙂

"Use FF!"

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 60
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL