August 22, 2005
På The Inquirer har man fått höra rätt komiska resultat från Prescott-processorer som testats i Taiwan. Enligt Inquirers källor pumpar Intels Prescott processor ut mer värme än de 103 Watt som tidigare rapporterats.
Enligt källorna behöver man nu bli av med 120W värme för att hålla temperaturen i schack och som alla förstår resulterar det här i ännu större kylflänsar och fläktar. Som jämförelse producerar AMD:s nyaste processorer 89W värme och AMD kan nu vara glada över att ha dom "svalaste" processorerna idag.
Med dagens mått är ~90W en väldigt hög siffra så de 120W det nu rapporteras om är näst intill skrattretande.
Om dessa uppgifter stämmer ser det verkligen inte ljust ut för Intels Prescott-kärna och frågan är hur Intel ska hantera den enorma värmeutveckling som deras senaste Pentium 4-processorer dras med.
Källa: The Inqurier
November 29, 2001
boogey wrote: [quote=Stupid Ass]o ja som trodde AMD hade billiga men varma processorer...
men dom va visst inte så varma...
Har inte varit varmast nu på ett bra tag...
Något som har hängt med bara...
tack vare Tom kan jag tänka mig
alla blev så jävla hispiga över filmen där de eldade upp en AMD prolle med vilje
dummaste experimentet hittills: "Vi provar att stänga av alla funktioner som moderkortet erbjuder för att förhindra "meltdowns" och sen filmar vi det"
jo man tackar, vad skulle syftet vara? om inte intel betalat Toms så blir man ju nstan ledsen för deras skull
ska man öra något så idiotiskt bör man ju iaf ta betalt för det 😉
March 5, 2002
TERdON wrote: De 90 W som AMD säger om sina A64:or och Opterons är väl dessutom en övre gräns (alltså spec för mobos mm) på värmeutvecklingen för hela processorserien? Dvs de ligger egentligen inte på 90 W...
Yes, AMD's mål är att ha 89w som högsta gräns på toppmodellen, alltså den för tillfället snabbaste cpun. Om jag minns rätt.
July 11, 2002
Fackamato wrote: [quote=TERdON]De 90 W som AMD säger om sina A64:or och Opterons är väl dessutom en övre gräns (alltså spec för mobos mm) på värmeutvecklingen för hela processorserien? Dvs de ligger egentligen inte på 90 W...
Yes, AMD's mål är att ha 89w som högsta gräns på toppmodellen, alltså den för tillfället snabbaste cpun. Om jag minns rätt.
Men en Intel 3.4 EE är väl lite snabbare
Och utvecklar väl lika mycket värme?
January 30, 2002
Smirnoff wrote:
Men en Intel 3.4 EE är väl lite snabbare
Och utvecklar väl lika mycket värme?
Jag måste erkänna att jag inte har någon koll på vilken värmeutveckling dom har men att ta med en EE i någon slags uträkning funkar inte riktigt eftersom en 3.2 EE kostar 9000 och en 3.4 EE kostar 10500 vilket gör att de inte är aktuella att köpa förutom för folk med alldeles för mycket pengar. Sättet de är konstruerade på gör att de inte kommer att bli så hemskt mycket billigare inom den närmaste framtiden heller.
March 5, 2002
Snorch wrote: Hoho.. å alla Intel freak som har sagt hela tiden att AMD är så dålig och varm..
Men nu är det annorlunda (har alltid varit det engligt mej) 😛
Det har varit annorlunda under några år, men tack vara Intel-köpta Toms Hardware och diverse konstiga tester så har folk trott annorlunda. 😉
March 14, 2001
Fackamato wrote: [quote=Snorch]Hoho.. å alla Intel freak som har sagt hela tiden att AMD är så dålig och varm..
Men nu är det annorlunda (har alltid varit det engligt mej) 😛
Det har varit annorlunda under några år, men tack vara Intel-köpta Toms Hardware och diverse konstiga tester så har folk trott annorlunda. 😉
Jo de e klart.. men kul iaf.. 🙄
1 Guest(s)