August 22, 2005
Som ni säkert vet så är Prescott en effektsugen liten rackare. Effektutvecklingen kan gå upp över 100W, som är en slags "för mycket"-mental spärr. Legitreviews har tagit en närmare titt på vad Prescott uvecklar för temperaturer, och det är onekligen illavarslande. De har testat en Prescott med ett flertal olika kylare, både under load och idle.
Standardkylaren verkar man kunna kasta ut genom fönstret, vad sägs om 51 grader idle och 70 grader i load? Steka ägg någon?
Läs mer här
January 20, 2003
kran wrote: wtf, vad är det för nallepuh hjärna som kom på den här processorn. var juh inte mycket att hänga i julgrannen... fast i och för sig dom pratar ju om framtiden så det kanske blir så ändå.
Det är någon som antar att folk har typ 15000kr extra att lägga ner på Cpu&Kylning 🙂
De kanske tror att kompressorkylning är standardkylning osv.
June 20, 2002
Laglorden wrote: Det hade varit trevligt om de jämfört med den gamla P4:an också för att se om det var någon skillnad...
nu vet vi ju iofs att det är skillnad, men helt klart är det en miss att inte ha med något att referera till...
Senaste Intel-system jag hade i min ägo är bestyckat med en P2 på 350 MHz, så jag har inte en aning om hur temperaturerna för en Northwood ser ut...
January 20, 2003
Dadde wrote: Nu kan jag ge igen. Har skrivit om detta inna n och alla Intel fans har bara sagt att nej den kommer inte bli varm och nej AMD är mycket varmare än Intel osv men nu får dom äta upp sina hattar typ för jag hade rätt..
Exakt myten om att AMD ska vara varmare har väl dött för länge sedan vissa inser det bara inte 🙂
April 8, 2001
Jag funderar på att skaffa en Prescott med en delta på, som grafikkort fx5800 ultra. Två delta som ventilation. Northbridgen ska ha aktiv fläkt som skurit. Kanske lite ramkylning. Ett nätagg utan termostyrning av fläkten. Å för sjutton gubbar. Jag ska ha SCSI-diskar!
Nån som vill hemmalana med mig nu? 😉
January 28, 2003
Guufi wrote: Exakt myten om att AMD ska vara varmare har väl dött för länge sedan vissa inser det bara inte 🙂
myt och myt
det var ju faktiskt så ett tag för länge sen, så det var ingen myt
myter är ju inte verklighetsbaserade 😉
sedan att dom inte är det längre är ju fakta 🙂
February 4, 2004
humm, tänk på att det är första releasen.... dom kanske bättraar på det i framtiden..... föresten så är det 800 FSB som gäller, så amd suger i allafall.....
en 2.6 med 800 FSB är fan bättre än en 3.0 533..... o föresten har intel ett sjukt bra överhettningsskydd.... så där krossar dom amd med... ok, amd har en 64-bitars.... men och??? det har ju ändå inte fullt stöd i nått os än... visserligen fins det en WinXP-beta som stödjer det....men vem fann vill köra WIND00F???.....linux är det som gäller....
February 12, 2003
mige89 wrote: humm, tänk på att det är första releasen.... dom kanske bättraar på det i framtiden..... föresten så är det 800 FSB som gäller, så amd suger i allafall.....
en 2.6 med 800 FSB är fan bättre än en 3.0 533..... o föresten har intel ett sjukt bra överhettningsskydd.... så där krossar dom amd med... ok, amd har en 64-bitars.... men och??? det har ju ändå inte fullt stöd i nått os än... visserligen fins det en WinXP-beta som stödjer det....men vem fann vill köra WIND00F???.....linux är det som gäller....
För det första så var det ett par år sedan WinXP-beta kom ut! (du menar WinXP-64)
Vad exakt är det som är bättre med Intels FSB? AMD är ju snabbare ändå!
Amd har också bra överhettningsskydd!
Att köra windows är upp till var och en så det behöver du itne klanka ner på!
Nu får fasen alla IntelFans ta och ersänna att AMD faktisk har lyckats bättre än Intel denna gången!
March 14, 2001
x-per wrote: [quote=mige89]humm, tänk på att det är första releasen.... dom kanske bättraar på det i framtiden..... föresten så är det 800 FSB som gäller, så amd suger i allafall.....
För det första så var det ett par år sedan WinXP-beta kom ut! (du menar WinXP-64)
Vad exakt är det som är bättre med Intels FSB? AMD är ju snabbare ändå!
Amd har också bra överhettningsskydd!
Att köra windows är upp till var och en så det behöver du itne klanka ner på!
Nu får fasen alla IntelFans ta och ersänna att AMD faktisk har lyckats bättre än Intel denna gången!
Precis.. Men har ju vart så att alla intelfreak har trott sig varit bäst jämt och nu tål de väl inte att de är besegrad 😀
August 7, 2003
Det här var en bättre jämförelse, prescott mot northwood och AMD.
Prescott drar på samma moderkort med samma hastighet mellan 30-50W mer effekt än Northwood.
AMD drar inte lika mycket som max, men mer på "tomgång", dessutom så är de 1 Ghz långsammare (nästan 33%!) också.
2 Guest(s)