April 17, 2005
När vi pratar om Robert "Crotale" Kihlberg och Prestanda-SM är det inte uppenbart att det handlar om kategorin procentuell överklockning, med tanke på att Crotale är regerande mästare i denna kategori. I fjor chockade Robert alla med att dra en 1.4GHz Celeron M-processor till enorma 3.75GHz vilket gav honom segerbucklan med Prestanda-SMs hittills högsta procentuell överklockning, 168.2%. Under helgen har Robert publicerat sitt första resultat för årets SM och vilket resultat sedan! Robert verkar ha hittat en ny 1.4GHz Celeron M som klockar ändå högre än fjorårets och det första resultat han nu publicerat är enorma 175% överklockning! Det är redan en bra bit över fjorårets SM-rekord och då har vi knappt två veckor kvar på tävlingen så vi förmodar nästan att det finns mer att hämta?
Precis som Marcus "Kinc" Hultin gjorde direkt i starten av SM har Robert nu gjort en riktig monsteröppning och frågan är om det finns någon konkurrent som kan hindra Robert från att ta sin andra SM-titel i rad? Hur som helst ser vi redan idag att SMPC2005 onekligen kommer gå till historien som det hittills mest imponerande rent resultatmässigt!
Det kan man lungt säga... grymt imponerande verkligen! Nästan 4GHz med en 1.4GHz processor är bara sanslöst.. :worship:
Tekniknörd som gillar att träna.
Hehe han kör inte med samma CPU för då hade han blivit diskad. 😉
Visst är det samma modell men det gör knappast bedriften mindre...
April 18, 2005
för det första menar jag samma modell.. en celeron m 1.4 ghz.. jo vist hade jag gjort det samma.. dum är jag inte.. men det hade varit möe roligare om man hade utforskat lite och försökt hitta något annat monster.. skulle bli lite långtråkigt med samma "modell" cpu hela tiden typ.. och en sak till dig crotale får du inte ut mer mhz ur torr is??.. bara undrar..
eXcore: Jag förstår förvisso hur du tänker men jag kan inte hålla med. 🙂
Först och främst säger det sig självt att man gärna kör på något man känner sig hemma med, speciellt när det handlar om ett SM med 16 000 i förstapris. 🙂
Men Robert har personligen sagt till mig att det kändes tråkigt att köra samma CPU-modell, men jag tycker det är lite roligt för dem som trodde att Celeron M var maxad efter fjoråret nu kan få se att det trots allt finns mer att hämta.
October 2, 2002
Kanske inte så viktigt men är inte Celeron M (som ni skriver i nyheten) baserad på den nyare PM arkitekturen. Den som han använt är en P4 Celeron Mobile baserad på Northwood. Man blir lätt förvirrad av dessa namn.
Det är bara att grattulera till grym klockning, men den den processorn klockar ju som ett djur oavsätt.
October 2, 2002
Kanske inte så viktigt men är inte Celeron M (som ni skriver i nyheten) baserad på den nyare PM arkitekturen. Den som han använt är en P4 Celeron Mobile baserad på Northwood. Man blir lätt förvirrad av dessa namn.
Det är bara att grattulera till grym klockning, men den den processorn klockar ju som ett djur oavsätt.
1 Guest(s)