August 22, 2005
Prisguide ver. 0.7 lanseras på NH!
Under ca fem månaders tid, från och till, har våra mycket vassa scriptare Robert Olsson (SiBBoR) och Arto Mattila (Mimer) kämpat med att bygga en ny prisguide helt från grunden. Den gamla versionen hade en del problem med sökningar som blev mindre exakta, priser på produkter som egentligen inte avsågs i sökningar kom med ändå och den tog också lång tid på sig att göra sökningar. En del viktiga funktioner saknades också. Det som förbättrats i prisguiden är bland annat:
- 1. Bevaka produkter – Genom att klicka på en bevaka-knapp kan man hålla koll på många produkter på en egen personlig sida. Då slipper man att leta igenom listorna varje gång man vill veta priset på dessa produkterna.
2. Exakta sökningar – Ver. 0.7 har betydligt mer exakta sökningar än tidigare.
3. Sorterade produkter – Istället för en hiskelig lista med produkter på en och samma sida är nu prisguiden uppdelad i kategorier och underkategorier, vilket gör det enklare och smidigare att nå produkten man söker.
4. Förbättrad sökfunktion – Här når man alla produkter från alla butiker i en och samma sökning!
5. Recensioner av produkterna – Se vad andra tycker om produkten innan du köper den
6. Prishistorik – Se hur priset förändrats med tiden. Bland annat processorer har återkommande prissänkningar som kan vara bra att hålla koll på.
7. Söktiderna har markant kortats då systemet numera är optimerat i sökfunktionerna genom bättre databasutforming.
8. Fler produkter i sorterat listan och bättre uppdatering – tidigare ca 300 sorterade och beskrivna produkter, nu är siffran ca 700 och det ökar varje dag med nya produkter. Man kan också tipsa oss om specifika produkter man vill att vi ska bevaka.
9. Man kan lista osorterade produkter i kategorier och tillverkare till skillnad från tidigare.
Version 0.7 är en beta-version som släpps utan prishistorik och ett par andra funktioner. Detta gör vi för att testköra systemet och för att be våra kära läsare om feedback.
Vi hoppas att alla ska trivas med den nya prisguiden, men som vanligt, har ni några synpunkter, ideer eller förslag, kontakta oss!
Våra läsares feedback är alltid lika viktig för oss. Kontaktar oss gör ni under avdelningen 'Hjälp & Frågor' i prisguiden.
Med vänlig hälsning
Redaktionen
March 27, 2003
*Om ni bara vill ha feedback ang. fel så kan ni hoppa över detta inlägget*
Jag skulle vilja kunna sortera mera! Tex under kategorin 3.5'' IDE. Jag skulle vilja visa endast hårddiskar >120GB och endast 7200 varvare (till exempel)...
Den som använt sig av pricerunner vet nog vad jag söker....
December 10, 2001
Adam wrote: *Om ni bara vill ha feedback ang. fel så kan ni hoppa över detta inlägget*
Jag skulle vilja kunna sortera mera! Tex under kategorin 3.5'' IDE. Jag skulle vilja visa endast hårddiskar >120GB och endast 7200 varvare (till exempel)...
Detta kommer att komma lite senare, fler sökalternativ/sorteringsalternativ.
August 7, 2003
Delph1 wrote: [quote=Laglorden]
* Du måste vara inloggad för att kunna se och lägga till produkter
får jag när jag försöker lägga en produkt på bevakning.
Provat logga in? 😉
Finns en ruta uppe till vänster 😉
//Andreas
Nääääää, ska man logga in???? *spela dum användare, slickar lite på musen*
Men jag ÄR ju inloggad automagiskt (såvitt jag vet iaf, annars kan man inte skriva här i forumet... antar jag)
Edit... eller inte? olika användare för forumet och andra saker... Hmm, officiellt förvirrande. Aja, nevermind 🙂
En sak till; direkt-klick-länkarna till Inwarehouse är fel (det står de är billigast på massvis med diskar (det är jag också tveksam till men det är en annan sak))
September 17, 2001
Laglorden wrote: En sak till; direkt-klick-länkarna till Inwarehouse är fel (det står de är billigast på massvis med diskar (det är jag också tveksam till men det är en annan sak))
Detta beror helt och hållet på inWarehouse själva. Priserna + länkarna sköts av dem.
March 27, 2003
NH|Mimer wrote: [quote=Adam]*Om ni bara vill ha feedback ang. fel så kan ni hoppa över detta inlägget*
Detta kommer att komma lite senare, fler sökalternativ/sorteringsalternativ.
Låter bra det! Bra jobbat!
God Jul!
2 Guest(s)