Bostream som tidigare höjt månadsavgiften för deras nya ADSL-kunder har nu även gjort en höjning för sina gamla kunder. Bostreams nya kunder har sedan höjningen en månadsavgift på 449kr men Bostream har lyckats få en lägre prishöjning för sina gamla kunder. Den nya månadsavgiften för gamla kunder ligger på 399kr och är alltså något lägre än avgiften för nya kunder. Från den 1 november ska de nya priserna gå i kraft men detta kan variera lite beroende på när ditt avtal tecknades.
Källa: IDG.se.
Tekniknörd som gillar att träna.
December 10, 2001
Jadå 👿 !! Kul att dom tänker på oss som är studenter eller gör lumpen. Visst, förstår att dom måste göra höjningar eftersom monopolet (läs Telia) tar ut svindyra hyror. Måste fan vara något man kan göra åt det!?
Annars får jag byta till ett DEMO abbonnemang av Telenordia för 175kr/mån. Men det känns INTE kul att byta ner sig ifrån 2,5 till 0,5!
Fan ta :gunsfire: TELIA!!!! :burn:
Telia/Skanova MÅSTE SKILJAS ÅT HELT!!
MVH Alex
June 9, 2002
men bostream hyr av skanova.. som ägs av telia........! så...
Har Bostream me... ska fan ta BBB om det kan få sin feta röv till mitt område.... Tänker inte beta så mycke för skit som inte funkar tidvis.. lägger ner ibland när det ringer m.m och allt e rätt - tekniker har kollat och inget fel kan hitas, hej då bostream.
Om du har bostream, släng skiten så de fattar att ingen betalar så mycket för det.
September 6, 2001
Seriöst, något är helt jävla fel nu och något måste göras åt det! Jag är inte personen som börjar hytta näven åt orättvisor och världen vi lever åt, men nu börjar jag riktigt ordentligt lack på hur det här med bredband hanteras i Sverige!
Var det här med "billiga taxor" i början ett sätt för dom att sätta Sverige på kartan över "bredbandstäta länder" eller vad ere egentligen som händer?! Ska man acceptera en 100% höjning bara sådär? Jag tycker hela den här Bredbands grejen börjar gå överstyr nu med priserna. Vem i ****** vill betala 1500:-/kvartal för att få surfa, om man då ser till den vanliga familjen som använder det för tex mail och ev chat? Dom betalade kanske 500:-/kvartal med sitt modem, men måste nu böjja sig för Skanovas fixidé att verkligen tjäna stålar på sitt kopparnät. Ska dom behöva gå tillbaka till sina modem nu igen?
Något annat jag finner väldigt absurdt är bla Bostreams villkor. Man skriver under att Bostream får lov att höja priset för uppkopplingen när dom måste... visst kan man tycka, men med 100%?! Är det acceptabelt?? En annan sak är att "kunden har rätt att säga upp stitt avtal vid ev avgiftshöjning , MEN detta måste göras SENAST 2mån efter att kunden blivit informerad om avgiftshöjningen". Vad är det?
Något måste göras och det minsta är väl att göra en likadan lista som gjordes för att tjata på telia om flatraten som man fyllde i för några år sen. Eller så löper man linan ut, säger upp abbonemanget och berättar för Skanova och Post & Telestyrelsen vad man tycker!
Nä Sveriges bredbandsattsning är inte mycket att hurra över.. de som kan få bredband har numera tragiska priser och sen finns det de (jag är en av dem) som inte ens kan få bredband.. Att jobba på en internetsajt och inte ha bredband är ingen höjdare kan jag säga.. 🙁
Tekniknörd som gillar att träna.
July 2, 2001
Nja, det är tråkigt att dom behöver höja priserna givetvis. Men vi har det fortfarande bra i Sverige.
USA:
http://www.speakeasy.net/main......ge=res_dsl
$59.95 / månad för 1.5mbit/128kbit
England:
http://www.zenadsl.com/pricing.....ricing.asp
£25.52 / månad för 512kbit/256kbit
Danmark:
http://www.telia.dk/bvo/info/g.....CID=-27469
650 Dkr / månad för 2mbit/512kbit (Om man tankar mer än 8GB/månad).
Däremot är det ruskigt irriterande att man inte själv kan välja uppkopplingsalternativ i sverige (förutom hos vissa mindre ISP'er). Självklart ska BoStream ha ett billigare alternativ för de som inte surfar så mycket. Självklart ska Telia ha olika alternativ dom med.
Dessutom anser jag att ADSL är inte den teknik Sverige ska basera sitt bredband på.
1 Guest(s)