August 22, 2005
Har du problem med att ansluta till MSN-protokollet via Miranda eller något annat tredjepartsprogram? Det beror på att Microsoft har försökt att spärra alla som försöker logga in via sådana program. Givetvis så kan closed source aldrig vara lika effektift som open source, så det finns botemedel ute redan nu.
Ifall du använder Miranda och vill kunna ansluta till MSN igen så är det bara att gå in på deras hemsida http://www.miranda-im.com, och ladda hem den senaste versionen av MSN-plugin:en som finns. Sedan stänger du ner Miranda, och byter ut den gamla .dll-filen mot den nya. Sedan är det bara att starta så ska det fungera.
September 19, 2002
Inte för att jag använder MSN, men det är fan typiskt microsoft.... Alltid ska dom försöka stoppa någonting som egentligen är nästan omöjligt att stoppa. Förstår dem iofs, utvecklar de ett program så vill de ju att folk använder deras version, och inte tredjepartsprogram. Är miranda egentligen laglit överhuvudtaget? Har inte MS ensamrätt på MSN-nätverket på nåt sätt?
January 2, 2002
[ToMaHaWk wrote: ]Inte för att jag använder MSN, men det är fan typiskt microsoft.... Alltid ska dom försöka stoppa någonting som egentligen är nästan omöjligt att stoppa. Förstår dem iofs, utvecklar de ett program så vill de ju att folk använder deras version, och inte tredjepartsprogram. Är miranda egentligen laglit överhuvudtaget? Har inte MS ensamrätt på MSN-nätverket på nåt sätt?
Om man tänkte så så skulle trillian och alla andra icq kloner också vara olagliga.
December 10, 2002
Hmm, jag tycker att Microsoft är mongolida... jag tycker att MSN är mongolid tillräckligt... nu går fan gränsen alltså, jag använder iofs MSN Messenger men nu åker fan skiten bort alltså... vill dom inte att ex. folk med linux ska kunna använda MSN så kan dom fan sitta där med sitt skit... fy f*n vad förbannad jag blir...
Speldator: Intel Core i7 3770K @ 4,54GHz w/ Corsair Hydro H100, ASUS P8Z77-V Pro, 4x4GB G.Skill Trident 2400 MHz, Gigabyte GeForce GTX 780 Ti 3GB OC, (system)Samsung SSD 840 Series 500GB, 500GB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 (externa) 320GB +1TB + 1TB + 2TB +2TB (USB3) BenQ G2750 27" + BenQ 24" G2420HDBE
3DMark 2011 Scores
F.d användarnamn: dest
1 Guest(s)