April 17, 2005
Quake 4 är baserat på Doom3s grafikmotor och en finslipad sådan så det är ingen överraskning att ID Softwares nya FPS-titel är mycket grafiskt krävande. Men vad händer om man drar ner bildkvalitén något och låter processorn få mer inverkan på prestandan. Det är precis vad man försökt ta reda på hos Firingsquad där man testat inte mindre än 20 olika processorer från AMD och Intel i ett försök att se vilka som presterar bäst i Quake 4. Man passar även på att testa lite med olika minnesmängder, eller rättare sagt 1GB vs. 2GB för att se om detta påverkar.
Resultaten var relativt väntade med AMD ohotad i topp, samtidigt visar man även att NVIDIAs dual-core optimerade drivrutiner verkligen gör något för prestandan i lägre upplösningar, i alla fall på AMD-plattformen. Athlon 64 X2 kan med dessa drivrutiner även överglänsa värstingprocessorerna i FX-serien.
March 5, 2002
Till skillnad ifrån Doom3 så var Quake 4 skoj. Lite kort, men knappast någon Doom3-kopia, eller något. Sedan så är det bra känsla i multiplayerdelen också, jag väntar bara på att xbattle/osp/instaunlagged osv ska släppas som mod till Q4. Q4 kommer nog att ta över Q3's multiplayerdel så småningom. 😎
Edit: Och det är FÖRBANNAT snyggt! Här kan vi snacka om artists/level designers alltså.
March 5, 2002
Redfaction wrote: Ähh Call of duty 2 däremot det är bra. Quake sög ju lika mycket som doom 3
IMO: tvärtom. Jag är sjukt trött på WW2-spel. Finns ju inget nytt. Quake 4 var däremot ROLIGARE än Doom 3, jag säger inte att det är jättebra. Men det var skoj. Och det _äger_ i multiplayer. Heh.
1 Guest(s)