October 31, 2001
Jag tror att världhistoriens lamaste artikel har sett sitt ljus. Sidan Adequacy som tydligen skriver "news for Grown-Ups" har skrivit en artikel om hur man som förälder kan hindra sina barn från att komma in på fel banor när det gäller datorer. Enligt honom så blev hans son en hacker efter han fått en dator från Compaq. Så skribenten har skrivit en top 10 lista på saker man kan göra för att hindra detta. Denna lista måste vara den mest absurda jag någonsin läst, skrattretande rent ut sagt. T.ex. att Quake skulle vara en mötesplats för kriminella hackers som tränar sig i vapenteknik och att AMD skulle göra osäkra billiga kopior av Intel som inte hade några "hacker" skydd. Artikeln ser ut att vara ett skämt men ändå så är den skriven av en helt seriös sida, och att döma av kommentarerna av både skribenten och besökare så verkar den vara just seriös.
Få dig ett gott skratt och besök Adequacy
October 13, 2001
Liksom, man måste ju kunna en hel del om datorer osv om man skall kunna ha förutsättningarna för att skriva en artikel så där fel. Jag tror det kan ha varit "du eller jag" som har lite humor och vill ha uppmärksamhet. Liksom:
8. Is your son obsessed with "Lunix"?
BSD, Lunix, Debian and Mandrake are all versions of an illegal hacker operation system, invented by a Soviet computer hacker named Linyos Torovoltos, before the Russians lost the Cold War. It is based on a program called "xenix", which was written by Microsoft for the US government.
Hur fel kan det bli egentligen? TJena! GG!
November 4, 2001
On 2001-12-16 16:10, -dejavu- wrote:
om inte ni har fattat det redan så är det bara ett skämt och ja, den är gammal som gatan, posta lite NEWS istället
Jag tror nog också att dom flesta här på NH har sett den. Jag håller med om att det borde va bättre nyheter. Jag tycker att nyheterna är skitbra ibland och det är kul när man får upp sidan och ser att det kommit in många nya nyheter.
October 31, 2001
Tyvärr så är helgerna väldigt tröga när det gäller nyheter, om ni har några tips någon gång så tveka inte att skicka in dem till [email]nyhet@nordichardware.com[/email] eller direkt till mig på [email]jonast@nordichardware.com[/email]
Tyckte att denna var bättre än inget alls men ibland har man fel.
[ Detta Inlägg ändrades av: WPELLE den 2001-12-16 16:32 ]
2 Guest(s)