January 19, 2003
Mjo, ATi verkar vara lite försiktigare än nvidia när det gäller övergången till 0.13. Eller fega om man så vill?
Får inte nV ett litet försprång nu då? Efter misslyckandet med NV30 verkar ju NV35 vara rena rama dynamiten i jämförelse, så dom har ju lärt sig av sina misstag verkar det ju som.
Tänk om ATi också hamnar i svårigheter när dom ska göra sin "riktiga" 0.13? Alltså proppa den full med allt som hör till värstingarna
Då hamnar dom ju ett steg efter så att säga.
Men förmodligen har dom väl lärt sig ganska mycket redan med RV350 men man vet ju aldrig.
October 1, 2001
Jag vet inte riktigt om jag ska tro på allt som nVidia säger om NV35. För det första hade de enormt fel på när NV30 skulle komma å för det andra har de massor med fuffens på gång nu. De ska bland annat ha kört ett demo med 4 Dawn på NV35, men vad säger att det var 4 Dawn av samma kvalitet som de körde i NV30 demot?
November 29, 2001
Dead Glory wrote: Jag vet inte riktigt om jag ska tro på allt som nVidia säger om NV35. För det första hade de enormt fel på när NV30 skulle komma å för det andra har de massor med fuffens på gång nu. De ska bland annat ha kört ett demo med 4 Dawn på NV35, men vad säger att det var 4 Dawn av samma kvalitet som de körde i NV30 demot?
Det finns en version av Dawn demot som är anpassat för NV31, vad jag hört var det den versionen de körde på NV35, x4 då.
Men i vilket fall, NV35 kommer att bli ruskigt snabbt, det kan jag gå i god för. 😉
Personligen skulle jag gärna sett att nVidia satsat lite på sin FSAA, den är ganska sunkig om man jämför med ATis 6x eller Matrox 16x FAA tex.
2 Guest(s)