December 23, 2000
November 29, 2001
Uberola wrote: Vad är det för tillverkare? Kan det va så att ati låter tillverkarna själva bestäma hastighet på minne/core?
Det är FIC. Och visst tillverkarna väljer själv.
Oavsett vad så lär kortet i fråga krossa rätt hårt. Då blir det la bara till att köpa just FICs kort då ju. 🙂
March 15, 2002
UndaC wrote: [quote=P]Ja, ett sånt vill jag ha!!! ge mig nu!!
920MHz minnen med 256bitars buss kan ju Nvidia försöka matcha....
Rykten säger ju att de kommer köra 400 MHz med 256 bits buss på NV35. Blir det så får nog nVidia se sig slagna ännu en gång..
nja de beror ju på.. nv 35 ska ju vara dubbelt så snabbt som nv 30 i samma klockfrekvens. kan hända att nv 35 har en snabb core. iaf i q3 me aniso o fsaa. men de lär ju dra rätt fett med tanke på hur fett 128 mb varianten drar. men i högre upplösningar så vor de ju inte så konstigt eftersom 9800 pro då får högre bandbredd.
December 17, 2002
UndaC wrote: [quote=Uberola]Vad är det för tillverkare? Kan det va så att ati låter tillverkarna själva bestäma hastighet på minne/core?
Det är FIC. Och visst tillverkarna väljer själv.
Oavsett vad så lär kortet i fråga krossa rätt hårt. Då blir det la bara till att köpa just FICs kort då ju. 🙂
Syftade mest på att det skulle kunna komma ännu högra klockade kort från andra tillverkare. 😀
November 29, 2001
MoNsTeR wrote: [quote=UndaC][quote=P]Ja, ett sånt vill jag ha!!! ge mig nu!!
Rykten säger ju att de kommer köra 400 MHz med 256 bits buss på NV35. Blir det så får nog nVidia se sig slagna ännu en gång..
nja de beror ju på.. nv 35 ska ju vara dubbelt så snabbt som nv 30 i samma klockfrekvens. kan hända att nv 35 har en snabb core. iaf i q3 me aniso o fsaa. men de lär ju dra rätt fett med tanke på hur fett 128 mb varianten drar. men i högre upplösningar så vor de ju inte så konstigt eftersom 9800 pro då får högre bandbredd.
dubbelt så snabbt vid samam klockfrekvenser (förutsatt att man kör med mycket AA/AF då såklart)
men vem har sagt att det kommer va klockat lika högt
jag skulle kunan tänka mig att NV35 är klockar som icke-Ultran dock
March 15, 2002
UndaC wrote: [quote=MoNsTeR][quote=UndaC][quote=P]Ja, ett sånt vill jag ha!!! ge mig nu!!
dubbelt så snabbt vid samam klockfrekvenser (förutsatt att man kör med mycket AA/AF då såklart)
men vem har sagt att det kommer va klockat lika högt
jag skulle kunan tänka mig att NV35 är klockar som icke-Ultran dock
ja de lär hursomhelt vara mycket snabbare än nv 30.. nvidia har ju själva antytt att nv 30 inte riktigt höll vad det lovade. tror inte de gör om samma misstag igen. tror inte de kommer släppa nv 35 om de riskerar att inte vara snabbare än r350.
December 23, 2000
MoNsTeR wrote: [quote=UndaC][quote=P]Ja, ett sånt vill jag ha!!! ge mig nu!!
nja de beror ju på.. nv 35 ska ju vara dubbelt så snabbt som nv 30 i samma klockfrekvens.
Det där säger ju Nvidia varenda gång dom lanserar en ny modell!
Sen brukar ju testerna visa på en ökning med ungefär runt 25% i genomsnitt....
November 29, 2001
MoNsTeR wrote: ja de lär hursomhelt vara mycket snabbare än nv 30.. nvidia har ju själva antytt att nv 30 inte riktigt höll vad det lovade. tror inte de gör om samma misstag igen. tror inte de kommer släppa nv 35 om de riskerar att inte vara snabbare än r350.
nvidia förväntar sig nog inget R350 som knallar på i 400/920 😉
de var ju allmänt lost vad det gällde R350 över huvudtaget verkade det som
de sa att ATi nog inte skulle lyckas få ut kortet i tid eftersom det skulle bygga på 0.13 microns tekn. vid det laget hade det ju typ varit allmänt känt i några månader att det skulle bygga på 0.15 🙂
@ P:
jo visst brukar de skryta för mycket
men chip.de har ju några benchar där den var över dubbelt så snabb när man körde 4xAA/8xAF
March 15, 2002
P wrote: [quote=MoNsTeR][quote=UndaC][quote=P]Ja, ett sånt vill jag ha!!! ge mig nu!!
nja de beror ju på.. nv 35 ska ju vara dubbelt så snabbt som nv 30 i samma klockfrekvens.
Det där säger ju Nvidia varenda gång dom lanserar en ny modell!
Sen brukar ju testerna visa på en ökning med ungefär runt 25% i genomsnitt....
i detta fallet var det tester som visade att det var dubbelt så snabbt.
March 15, 2002
UndaC wrote:
nvidia förväntar sig nog inget R350 som knallar på i 400/920 😉
de var ju allmänt lost vad det gällde R350 över huvudtaget verkade det som
de sa att ATi nog inte skulle lyckas få ut kortet i tid eftersom det skulle bygga på 0.13 microns tekn. vid det laget hade det ju typ varit allmänt känt i några månader att det skulle bygga på 0.15 🙂@ P:
jo visst brukar de skryta för mycket
men chip.de har ju några benchar där den var över dubbelt så snabb när man körde 4xAA/8xAF
ne, de e klart. men jag tror inte nvidia kommer släppa nåt kort förens det är ordentligt snabbt. nv 30 var väl en chansning som inte blev fullt så lyckad som de trodde. tror inte nvidia tänker låta sig bli överkörda så brutalt en gång till. men det får vi väl se. tror de har underskattat ati en aning.
February 19, 2003
November 8, 2002
UndaC wrote: [quote=P]Ja, ett sånt vill jag ha!!! ge mig nu!!
HAHAHA. Jag håller andan, och njuter, samtidigt hahah!
1 Guest(s)