August 22, 2005
Är det någon som minns Rage Fury MAXX? ATis dual-GPU-kort som kom för några år sedan. Sapphire har i alla fall valt att återuppliva idén med ett kort som har två stycken R350 (Radeon 9800) GPUs.
[Image Can Not Be Found]
Visserligen låter det inte som om detta kortet någonsin kommer nå retail tyvärr. För övrigt skulle det även behöva specialskrivna drivrutiner. Men det skulle vara förbannat roligt att ta in ett testexemplar för att visa rent potentiellt sett vad ett kort av denna kalibern klarar av.
Själv är jag väldigt säker på att det skulle krossa kommande Radeon 9800 XT och GeForce FX 5950 Ultra utan att blinka. Tittar man noga på kortet ser man dessutom att det verkar ha stöd för Video In och felsöknings-LEDs. Vad ska man säga? "Vill ha"-faktorn är enorm.
Läs mer hos Hardware Upgrade här.
Ja detta är ju onekligen ett rätt trevligt kort... *säger jag med god min..*
Tekniknörd som gillar att träna.
January 28, 2003
October 15, 2001
Det verkar som om det har mellan 256 och 512mb minne då en R350 GPU kan hantera upp till 256mb. ILM är nog ganska intresserade då de var mycket nöjda med R300 när den kom ut.
Men som sagt.. ATi var faktiskt förvånade över detta påhit av sapphire då inte ens dom har lekt med att försöka göra ett liknande sak med R350.
Så vi får se vad Sapphire har för tekniska kunskaper.
Glömde skicka med översättning på sidan.
Här är Översatt sida <-- Så om man läser då är detta exemplar enbart ett expriment kort då Sapphire hoppas på att kunna producera ett fungerande kort med den nya (enligt HU.it) R423 GPUn. Det kommer bli spännade att se, om kanske ett halvår, då Sapphire kanske har det snabbaste grafikkortet vi någonsin skådat.
October 15, 2001
de som sett 128mb versioner och 256mb versioner av "vanliga" 9800/9600 vet skillnaden.. det ser man lätt.. det ser ut som det är ett 128mb kort. Kolla på bilden och leta sedan upp en bild på ett 256mb 9800 eller 9600 kort.
iom att det är ett "beta" kort så kan det hända att det "bara" är 128mb pga att slippa ändra större delen av PCB´n för att få platts med mer minne.
inget är sagt hur mycket det kommer ha.. men max går gränsen på 512mb då som tidigare sagt 256mb per GPU. Om det nu blir R4xx serien den färdiga produkten kommer bygga på så vet man inte hur mycket minne varje GPU kan ha.. vem vet.. det kanske blir 1024 🙂
June 3, 2001
http://www.hwupgrade.it/i.php?.....da_big.jpg
Så måste man ha en ledig strömmare.
Mina e slut sedan länge.
November 29, 2001
Gueno wrote: http://www.hwupgrade.it/i.php?.....da_big.jpg
Så måste man ha en ledig strömmare.
Mina e slut sedan länge.
skaffa en splitter då (y-kabel) svårare än så är det inte
att ATi inte tänkt på liknande saker stämmer ju inte helt, det finns redan simulatorer som kör 4xR350 på ett kort tex. 😉
June 9, 2003
1 Guest(s)