April 17, 2005
Radeon HD 2900XT anlände tidigare förra veckan och vi släppte vår överklockningsartikel eftersom vi kände att det var det bästa sättet att presentera kortet då. Vi valde att senarelägga vår fullskaliga recension eftersom drivrutinerna inte är mogna än och vi fått intrycket att de snart kommande drivrutinerna skulle innebära ett ganska stort lyft i många spel. De senaste dagarna har det dykt upp lite mer information som fått oss att tänka om, det verkar som att det kan dröja längre än så innan vi kommer att se dessa prestandaförbättringar och vi kommer inte att presentera en recension av en produkt utan riktiga drivrutiner. Vi måste kunna stå för det material vi förser er med. Samtidigt har vi bestämt oss för att vi behöver lite mer tid för att lära känna kortet och framförallt CrossFire innan vi kan publicera en full recension. Vi kommer att publicera fler uppdateringar såsom tiden lider.
February 28, 2005
nVidias drivrutiner var ju inte heller något att hurra över, så det där med att dom släpper kortet och skiter i att drivrutinerna va kassa tycker jag inte stämmer, håller dock med att kortet varit försenat. hursomhelst, har 2 kort på posten som jag troligen hämtar ut idag 😀
August 16, 2005
Jag tycker det är lite fanboy-varning över NH nu.
Är det så att en tillverkare släpper en produkt ska den väl testas såsom den släpps.
Är det så att den suger då ska man fanimig få höra det också så att tillverkaren blir tvingad att öka på sin utvecklingstakt.
När det sedan släpps uppdaterade drivrutiner så görs de tester som strult om och en uppdaterad artikel presenteras.
September 3, 2001
vad är det då för problem med att göra ett fullskaligt test nu och ett senare?
Så länge ni skriver det i recensionen/testet, att man ska vara uppmärksam på att drivrutinerna suger, men att det är så det presterar nu så råder det ingen tvekan om saken ju.
Senare kan man ju göra ett till test som visar om drivrutinerna verkligen var syndabocken eller inte
Börjar faktiskt kännas mer och mer intressant nu det där kortet, speciellt efter dumpningen av priset till låga 3290:- hos db t.ex. Man kan iofs fråga sej huruvida kortet är bra, billigare att tillverka än väntat, rädsla för att tappa för mycket marknad, efter en så snabb prisdumpning. Liksom 500:- efter en bara en vecka känns misstänkt.
Angående drivrutinerna till ATI?? har nvidia lyckats få fram bra drivisar till sina 8800GTX ännu? Torde väl vara aktuellt att testa om även dessa kort också då, för att undvika att klassas som fanboy..
🙂
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 19, 2004
Kame_boy wrote: vad är det då för problem med att göra ett fullskaligt test nu och ett senare?
Så länge ni skriver det i recensionen/testet, att man ska vara uppmärksam på att drivrutinerna suger, men att det är så det presterar nu så råder det ingen tvekan om saken ju.
Senare kan man ju göra ett till test som visar om drivrutinerna verkligen var syndabocken eller inte
De ska ju göra ett test nu och ett senare.
Men jag håller med dom att om hade det kommit nya drivisar mycket snart så hade man ju väntat på dom. Annars gör de en recension som måste göras om för en recension är ju tänkt hålla mer än två tre veckor.
November 23, 2004
Kame_boy wrote: vad är det då för problem med att göra ett fullskaligt test nu och ett senare?
Exakt varför denna förstående attityd till AMD ATI?
May 9, 2003
nu går ja lite off topic här..men har de planerat in något riktigt high-end kort då? ellr är det 2900xt som är flaggskeppet ett bra tag framöver nu?? vill inte köpa ett 2900xt nu om dom kommer släppa en updaterad version om någon månad. som tex 1800 till 1900. började juh nästan gråta när man hade lagt ut 5k på 1800 sen kommer 1900 bara någon månad senare?
November 27, 2003
Dsk wrote: Jag tycker det är lite fanboy-varning över NH nu.
Är det så att en tillverkare släpper en produkt ska den väl testas såsom den släpps.
Är det så att den suger då ska man fanimig få höra det också så att tillverkaren blir tvingad att öka på sin utvecklingstakt.När det sedan släpps uppdaterade drivrutiner så görs de tester som strult om och en uppdaterad artikel presenteras.
Vi har redan publicerat ett test med kortet och vi har en ständigt pågående debatt med AMD/ATI.
Det är ganska många test som ska köras i en sådan recension och då valde vi helt enkelt att göra det smart och köra alla test med G80-basrade kretsar först och förbereda oss inför när ATI skulle släppa de nya drivrutinerna. På så vis skulle de ge en mer rättvis bild av prestandan.
Om du inte sett det så har i stort sett alla sidor släppt en recension där de testar kortet och alla påpekar att drivrutinerna är kassa. Jag förstår inte varför också vi ska göra det. Vi bidrar ju inte med någonting i ett sådant läge.
Nu var det ju också så att den nya drivrutinen skulle komma så pass tätt inpå att vi kunde vänta utan att det blev någon grov fördröjning av recensionen heller, speciellt inte eftersom vi redan publicerat ett test med kortet.
Vi har ju dessutom om och om igen sagt att AMD/ATI har problem, hur det gör oss till fanboys det förstår jag inte riktigt. Självklart ska de ha kritik för att de ligger efter och det har vi ju gett dom vid ett flertal tillfällen.
//Andreas
August 16, 2005
Delph1 wrote: [quote=Dsk]Jag tycker det är lite fanboy-varning över NH nu.
Är det så att den suger då ska man fanimig få höra det också så att tillverkaren blir tvingad att öka på sin utvecklingstakt.När det sedan släpps uppdaterade drivrutiner så görs de tester som strult om och en uppdaterad artikel presenteras.
Vi har redan publicerat ett test med kortet och vi har en ständigt pågående debatt med AMD/ATI.
Det är ganska många test som ska köras i en sådan recension och då valde vi helt enkelt att göra det smart och köra alla test med G80-basrade kretsar först och förbereda oss inför när ATI skulle släppa de nya drivrutinerna. På så vis skulle de ge en mer rättvis bild av prestandan.
Om du inte sett det så har i stort sett alla sidor släppt en recension där de testar kortet och alla påpekar att drivrutinerna är kassa. Jag förstår inte varför också vi ska göra det. Vi bidrar ju inte med någonting i ett sådant läge.
Nu var det ju också så att den nya drivrutinen skulle komma så pass tätt inpå att vi kunde vänta utan att det blev någon grov fördröjning av recensionen heller, speciellt inte eftersom vi redan publicerat ett test med kortet.
Vi har ju dessutom om och om igen sagt att AMD/ATI har problem, hur det gör oss till fanboys det förstår jag inte riktigt. Självklart ska de ha kritik för att de ligger efter och det har vi ju gett dom vid ett flertal tillfällen.
//Andreas
Ja det var lite hårt tilltaget med fanboyismen i detta fall.
Jag hade dock gärna sett en artikel på svenska från er redan nu. Det finns dålig med tester på svenska och ni brukar ha bra artiklar. Det är nog ett stort antal medelsvenssons som vill läsa en recension på svenska och slippa mala sig igenom engelskspråkiga tekniska tester.
Det hade varit intressant i slutändan också om ni kunde köra några tester med nuvarande drivrutiner och publicera en kortfattad artikel för att sedan göra en mer komplett artikel och inkludera en liten drivrutinsjämförelse när ni tycker drivrutinerna är mogna.
September 27, 2005
Dsk wrote:
Jag hade dock gärna sett en artikel på svenska från er redan nu. Det finns dålig med tester på svenska och ni brukar ha bra artiklar. Det är nog ett stort antal medelsvenssons som vill läsa en recension på svenska och slippa mala sig igenom engelskspråkiga tekniska tester.Det hade varit intressant i slutändan också om ni kunde köra några tester med nuvarande drivrutiner och publicera en kortfattad artikel för att sedan göra en mer komplett artikel och inkludera en liten drivrutinsjämförelse när ni tycker drivrutinerna är mogna.
ÄR det inte precis detta de har gjort? Finns en "förhandsrecension" som nh gjort. Där de gör precis det du ber om... :bok:
November 27, 2003
Det är inte bara ni på svenska sidan som vill se en recension så snart som möjligt 😉
Det går inte en dag utan att jag får ett meddelande från folk i UK, US, Chile, Kanada, etc. och undrar när recensionen ska komma. Det tar emot lika mycket varje gång jag måste säga att det kommer dröja.
Men tro mig när jag säger det, vi är verkligen glada för den kritik vi får och det är ganska smickrande att se hur engagerade folk är. Det visar ju att vi har lyckats beröra er och gör åtminstone något rätt 😉
En recension kommer, mycket av underlaget är redan gjort. Det vi måste göra är att bestämma oss för är hur vi ska hantera debaklet med drivrutinerna. Det känns inte rätt mot er, framför allt annat, att inte kunna visa upp en färdig produkt.
//Andreas
August 16, 2005
ojdå wrote: [quote=Dsk] Jag hade dock gärna sett en artikel på svenska från er redan nu. Det finns dålig med tester på svenska och ni brukar ha bra artiklar. Det är nog ett stort antal medelsvenssons som vill läsa en recension på svenska och slippa mala sig igenom engelskspråkiga tekniska tester.
Det hade varit intressant i slutändan också om ni kunde köra några tester med nuvarande drivrutiner och publicera en kortfattad artikel för att sedan göra en mer komplett artikel och inkludera en liten drivrutinsjämförelse när ni tycker drivrutinerna är mogna.
ÄR det inte precis detta de har gjort? Finns en "förhandsrecension" som nh gjort. Där de gör precis det du ber om... :bok:
Det är inga speltester med och det är väl just spel som är problemet.
Iaf så är det väl bara att vänta och se när det dyker upp ett mer utförligt test.
September 2, 2004
Hur felanmäler man? Slarvfel: http://ait.amd.com -> http://ati.amd.com
November 27, 2003
Calle2003 wrote: Hur felanmäler man? Slarvfel: http://ait.amd.com -> http://ati.amd.com
Pm eller mail är nog smidigast, vad du än känner är smidigast 😉
//Andreas
2 Guest(s)