Radeon HD 5970 slår knockout på prestandamarknaden [Recensio|Page 2|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Radeon HD 5970 slår knockout på prestandamarknaden [Recensio
Ang
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 593
sp_UserOfflineSmall Offline
1237756
November 19, 2009 - 10:55 am
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: Det har du rätt i. Jag var alldeles för ivrig att riva loss standardkylaren, men den är ungefär som kylarna på HD5870, dvs tyst som en mus utan belastning för att blåsa halv orkan under hög belastning. Fläkten är densamma som AMD använt sedan 2900XT, dvs en Delta på 1 Ampere, så det finns potential att låta mycket, även om den aldrig går på fulla varv. Skulle inte beskriva ljudet som lika högljutt som ett GTX 295 under belastning, men under hög belastning klart hörbar, att förvänta sig något annat vore optimistiskt. 🙂

this: Vi får väl se vad det blir för något åstadkommet under helgen. Intel blev lite oväntat lite intresserade och AMD hade viss förståelse för vår situation med de låga klocksen, så kanske får vi se lite fler roliga siffror i/efter helgen, ska se vad korten kan göra i Vantage med 8-trådade CPU:er. 😉

Ok. Skönt att höra. Var rädd att den skulle låta något extremt under belastning pga dubbla gpuer men med samma fläkt.

Annars en bra recension! Kepp up the good work guys!

Laglorden
Member
Medlem
Forum Posts: 2243
1237802
November 20, 2009 - 7:03 am
sp_Permalink sp_Print

Ah, bra recension och det måste man kalla knockout. Det blir ju så när det kommer en helt nya "version" och inte bara såna inkrementella ökningar de gör hela tiden. Om då inte motståndaren är med och har kommit lika långt med sin nya teknologi blir det utklassning liksom.

Ah, snyggt jobbat under tidspress iaf och bra kort för alla de som känner de måste ligga på topp (inte jag... jag har tillräckligt stor)

Nån slags "folding" test kanske varit intressant för de som är intresserade av sånt? Har hört Nvidia är bättre på det, stämmer det fortfarande efter denna?

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1237803
November 20, 2009 - 7:12 am
sp_Permalink sp_Print

Laglorden wrote: Ah, snyggt jobbat under tidspress iaf och bra kort för alla de som känner de måste ligga på topp (inte jag... jag har tillräckligt stor)

Hehe, tur det i alla fall. Och tack!

Laglorden wrote: Nån slags "folding" test kanske varit intressant för de som är intresserade av sånt? Har hört Nvidia är bättre på det, stämmer det fortfarande efter denna?

Folding har inte, och kommer inte hinnas med, men som tidigare rapporterat i nyheterna är HD5000-serien ganska dåliga på Folding. nVidia har lobbat mer hos Stanford, så det blir som det blir.

jixxza
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 195
1237825
November 20, 2009 - 12:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Tur inte allt handlar om benchmarks då mina två st 2900xt får 19,5k i 3dmark06... dock lär ju detta kortet krossa mina kort i spel 😛

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1237827
November 20, 2009 - 1:04 pm
sp_Permalink sp_Print

jixxza wrote: Tur inte allt handlar om benchmarks då mina två st 2900xt får 19,5k i 3dmark06... dock lär ju detta kortet krossa mina kort i spel 😛

Är lite av en fråga av resten av systemet med. Jag fick över 34000 i 3DMark 06 med HD5970 och Phenom II:an i 6200MHz. 😉

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 91
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL