August 22, 2005
Idag tar vi en titt på två lättviktare på grafikkortsmarknaden. Det som gör korten ovanliga är att de använder ett PCI-interface istället för AGP vilket är standard idag.
En recension för er utan AGPs-lot med andra ord.
"För er som inte har ett moderkort med integrerad grafik, som inte har en AGP-plats och som inte heller har för avsikt att spela spel kan dessa kort vara värda att överväga. Kort sagt, de fungerar som den gamla goda tidens 2D-kort ungefär."
January 25, 2004
November 29, 2001
Steel wrote: Bra recension. 😀
Haha, gillade denna tidsresan:
Vi tog en tripp tillbaka till mitten av nittiotalet och sänkte upplösningen till 640x480 och ställde ner kvaliténivån till low och då gick det att spela men såg helt groteskt ut.
hihihi, råkade fnissa ut rödvin i hela tangentbordet bara för det 😉
April 23, 2003
Det är bara att inse, köp inte ett PCI grafikkort, istället för mitt nyköpta GeForce FX5600 kunde jag liksom köpt en ny fin 200GB hårddisk eller liknande..
Man får verkligen inte ut någon prestanda av kortet.
Det klarar i alla fall av allt som Inno3D's GeForce FX5600 AGP kort gör. Men bara för det fungerar det inte speciellt mycket bättre.. 🙁
3500 poäng i 3DMark 2001, 45 fps i Quake III Arena på normal och den ligger på runt 30fps i CS 1.6. Det konstiga är att det spelar inte så stor roll vad jag tar för upplösning, lika _slött_ går det ändå!
Det värsta är = Överklocknings låst! 👿 :arg: 👿 (tror jag iaf)
Bästa vore nog med en ny dator ! 😀
2 Guest(s)