August 22, 2005
Det har varit ett tag sedan vi kikade på någonting inom vattenkylning här på NordicHardware. Idag får ni dock nöjet att läsa om sex stycken blandade vattenblock, det är Maze 1, 2 och 3 ifrån DangerDen, Swiftec's MCW5000-A och Cuplex samt Cuplex Evo ifrån den relativt nya aktören AquaComputer. De flesta blocken är intressanta i dagens läge, och de gamla blocken ger en bra blick i hur vattenblocken har utvecklats de senaste åren. Nio sidor fullmatade med information, givetvis ett prestandatest inkluderat.
[Image Can Not Be Found]
De tidigare Mazeblocken är inget jag rekommenderar att att man köper nytt, men det ger en bra inblick i om det är värt att uppgradera. Sitter du på ett Maze2 så är prestandavinsten inte gigantisk, men den finns där. Användare av Maze1 rekommenderar jag dock en uppgradering till, då de ligger ca 10 grader efter modernare block.
Läs recensionen här
December 15, 2002
Ni kan inte göra så att era resentioner är lite mera utskrift vänliga?? jag sitter mest på jobbet och surfar och har inte tid att läsa allt ni skriver, det skulle vara bra om ni kunde fixa nån pdf eller någe. Jag har kanske missat att ni har sånna. Har inte haft tid och kollat så noga.
fel forum kanske? 8)
January 20, 2003
Hur skulle det också ha varit om ni haft med tex white water från vcore i danmark? (Det blocket är lätttillgängligt och varför inte ha med testvinnaren från Bill A testlabb...?) :eye:
Fanken också, jag har ett maze 2 och nu måste jag nog byta upp mig till en WW heh. 8)
10 grader skulle sitta bra då jag har en varmare burk nu förtiden med noisecontrol.
:bgrin:
September 7, 2003
January 18, 2003
HELIX wrote: Bra test.. Men även fast en yta är spegelblank så kan den vara ganska ojämn..
Hmm, är det så? Jag vet iofs inte, men jag inbillade mig detta iaf:
För att kunna reflektera ljus åt ett håll och endast ett håll så måste ytan vara väldigt jämn rakt över (alltså en polerad metallyta). Är det inte därför recenscenter brukar visa upp hur pass spegelblank en kylare är eftersom det ger en bra indikation på just hur jämnt polerad den är?
November 29, 2001
matsansan wrote: [quote=HELIX]Bra test.. Men även fast en yta är spegelblank så kan den vara ganska ojämn..
Hmm, är det så? Jag vet iofs inte, men jag inbillade mig detta iaf:
För att kunna reflektera ljus åt ett håll och endast ett håll så måste ytan vara väldigt jämn rakt över (alltså en polerad metallyta). Är det inte därför recenscenter brukar visa upp hur pass spegelblank en kylare är eftersom det ger en bra indikation på just hur jämnt polerad den är?
jo precis en ojämnhet gör ju att spegelbilden blir "distorted"
August 17, 2001
Hmm, tyckte att för- och nackdelarna på de olika blocken var lite kontigt formulerade. På vissa block stod det att det var en nackdel att det krävde de 4 monteringshålen (varför det nu skulle vara en nackdel...) och på andra block som krävde de 4 hålen stod det inget om det i nackdelarna. Det var samma sak med de block som använde snabbkopplingar, på nåt var det en nackdel, på det andra stod det inte nämnt. Det var bl.a. en nackdel för swiftechblocket även fast det finns 1/2" nipplar man kan köpa till. Jaja, ska inte bara gnälla, det var iaf en trevligt recension 🙂
1 Guest(s)