August 22, 2005
Det är dags för det 16:e(!) grafikkort hittills i denna månaden på NordicHardware. (Det är två grafikkort per dag.) Idag tar vi nämnligen en titt på Abits GeForce FX 5800. Detta kort har ett par egenskaper som i våra ögon gör det bättre än nästan samtliga andra GeForce FX 5800 och 5800 Ultra som hittills finns tillgängliga.
"Jag kan inte påstå att detta kortet är det bästa som finns att hitta för sin prislapp. [...] Men är ni sugna på att prova nVidias NV30 och en stor portion gratis prestanda genom överklockning är detta kort helt klart värt en extra titt."
Läs den något kortare recensionen här.
January 28, 2003
mkt bra recension! keep up the good work UndaC!! 8)
håller dock med om att tdär kunde varit lite mer tester, men samtidigt så är det kanske lagom med tanke på hur många graffekort du recenserat senaste tiden 😀
hade det gått att klocka en bit till med bättre kylning? för om man kan klämma ut så mkt med luft så borde det bli ännu jävligare med vatten
November 29, 2001
Smirnoff wrote: Fan vilken mysig oc.
kortet kostar ju ju 3400 kr på komplett är inte så värst dyrt om man jämför med radeon9700pro.Sen så undrar jag, går det att överklocka Asus V9900, såg att den hade 1.8ns minnen blev verkligen impad 😀
Asus V9900 är ett 5800 Ultr aom jag inte misstar mig, det lär knappt gå att klocka alls isf. Chansen finns också att det inte går att klocka det minsta lilla eftersom de flesta 5800 Ultra har låsta klockfrekvenser.
I vilket fall har Asus kort FlowFX så skaffa ordentliga öronproppar först. 😉
Angående att klocka det högre så visst, lite högre kan du får det men vi talar inte många MHz
June 20, 2002
ni har ett litet problem med recensionerna att lösa...
på sista sidan när man klickar på "NordicHardware" så kastas man till .com och inte till .se som man började på...
har vart så med recensionerna den senaste tiden...
Tycker att det räcker med en kortare recensioner när det gäller FX5800...
Vi vet ju redan hur det presterar, så det är ju mer hur detta kort skiljer sig från övriga retail-kort man vill veta och det tycker jag kommer fram bra...
November 29, 2001
boogey wrote: ni har ett litet problem med recensionerna att lösa...
på sista sidan när man klickar på "NordicHardware" så kastas man till .com och inte till .se som man började på...
har vart så med recensionerna den senaste tiden...Tycker att det räcker med en kortare recensioner när det gäller FX5800...
Vi vet ju redan hur det presterar, så det är ju mer hur detta kort skiljer sig från övriga retail-kort man vill veta och det tycker jag kommer fram bra...
fixar det där med länken 🙂
och jo som du säger så har vi ju redan presenterat FX 5800 förr så den största behållningen med recensionen var tänkt att visa upp just överklockningen och dess tysta kylning
February 1, 2003
2 Guest(s)