Aopen som för en tid tillbaka var vÀldigt kÀnda för sina datorchassi har under en lÀngre tid varit rÀtt anonyma pÄ chassimarknaden men nu verkar det som Aopen vill göra Àndring pÄ det. I deras nya H-serie finns Aopen H600A som Àr ett miditower med mycket fina potential. Vi har tagit en nÀrmare titt pÄ just detta chassi och hela recensionen kan du lÀsa hÀr.
Tekniknörd som gillar att trÀna.
May 8, 2001
Mycket bra skriven recension!
Har kollat pÄ detta chassi tidigare och hittade dÄ (efter visst letande) en svensk prisuppgift. Chassit finns pÄ Dustin för 850:- exkl moms (1062,50:- inkl) och finns "hemma".
Desktop: Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II 955 BE | 8GB PC6400 | Samsung 1TB + 500GB | Powercolor HD3870
3DMark 2006: 11932 3DMark Vantage: P5137
Laptop: Macbook Pro 2012 | 8GB | Samsung 830 128GB SSD
HTPC: Mac Mini | 3GB | 500GB
On 2002-04-17 00:37, jonaz wrote:
Mycket bra skriven recension!
Har kollat pÄ detta chassi tidigare och hittade dÄ (efter visst letande) en svensk prisuppgift. Chassit finns pÄ Dustin för 850:- exkl moms (1062,50:- inkl) och finns "hemma".
Trevligt du gillade recensionen Jonaz!
Tack för att du hittade prisuppgifter pÄ chassit ocksÄ. DÄ ligger H600A pÄ ca 200:- lÀgre pris Àn Antec/Chieftec med 340W nÀtagg. Var lite osÀker pÄ de prisuppgifter jag fÄtt innan men dÄ ser det faktiskt ut att stÀmma.
Som jag sa i recensionen Àr det mycket en smaksak vilket av dem man vÀljer.
[ Detta InlÀgg Àndrades av: Anton aka [NH]Woxxman den 2002-04-17 12:43 ]
Tekniknörd som gillar att trÀna.
April 19, 2002
Bra recension, har egentligen bara en sak att anmÀrka pÄ. I samband med att du tar upp den löstagbara fronten skriver du:
"Bara en sÄdan sak som lossandet av fronten var ett heldagsjobb pÄ detta chassi och Àven om det inte var vÀrre Àn andra chassi pÄ sin tid sÄ Àr det otroligt att ingen har tÀnkt pÄ en sÄdan hÀr lösning tidigare."
Det Àr en bra konstruktion men t.ex. Addtronics ( http://www.addtronics.com ) har anvÀnts sig av denna lösning ett tag nu (kolla t.ex. pÄ deras 7896a), de har ocksÄ "svÀngningsbara sidoplÄtar" som endast behöver lossas med tvÄ tumskruvar i fronten.
FÄr annars tacka för en bra recension!
ps. jag kör addtronics 7896a
1 Guest(s)