Recension: Corsair Hydrocool 200|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Recension: Corsair Hydrocool 200
Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
sp_UserOfflineSmall Offline
1
May 28, 2003 - 8:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Vattenkylning blir vanligare och vanliga, och snart är det var svenssons egendom. Problemet är fortfarande att det känns farligt och klumpigt, men idag kikar vi närmare på ett komplett externt vattenkylningskit ifrån den kända minnestillverkaren Corsair. Ett stort steg mot en säkrare vattenkylning, och med mängder av tillbehör och en snygg utsida bådar det gott för corsair, hur den presterar får ni läsa själva.

Meningen med HydroCool är att man ska slippa skära och krångla med sitt chassi för att få vattenkylning, och det har de sannerligen lyckats med. Hela systemet är ihopbyggt i en relativt liten låda som ställs brevid lådan. Framsidan av systemet är pyntat med fyra stora 7-segments röda LED-displayer, en röd lysdiod och fyra knappar.

[Image Can Not Be Found]

dozix
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 132
346578
May 28, 2003 - 8:30 pm
sp_Permalink sp_Print

ja såg en recension på en annan sida ( kommer inte ihåg vilken) där dom bytte blocket och radiatorn mot inovatek grejer å då fick dom ganska bra temps.

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
346588
May 28, 2003 - 8:39 pm
sp_Permalink sp_Print

dozix wrote: ja såg en recension på en annan sida ( kommer inte ihåg vilken) där dom bytte blocket och radiatorn mot inovatek grejer å då fick dom ganska bra temps.

Jo det är ju ett tips om man ska köpa denna, men det falle rin i kategorin moddning och är inget vi tar direkt hänsyn till när vi recenserar produkten.

Systemet ska in i min dator nu efter recensionen och jag kan ju säga att det första jag kommer göra är att byta block.

NH|Noddan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1390
346589
May 28, 2003 - 8:40 pm
sp_Permalink sp_Print

UndaC wrote:
Systemet ska in i min dator nu efter recensionen och jag kan ju säga att det första jag kommer göra är att byta block.

Rättelse: Det första du kommer att göra är att tjata till dig ett av mina surt förvärvade block laugh

Anton Nilsson
Member
Medlem
346596
May 28, 2003 - 8:50 pm
sp_Permalink sp_Print

[NH wrote: Noddan][quote=UndaC] Systemet ska in i min dator nu efter recensionen och jag kan ju säga att det första jag kommer göra är att byta block.

Rättelse: Det första du kommer att göra är att tjata till dig ett av mina surt förvärvade block laugh

Sa ju bara att jag skulle byta 😉

Tooobe
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1743
346605
May 28, 2003 - 8:58 pm
sp_Permalink sp_Print

UndaC wrote: [quote=dozix]ja såg en recension på en annan sida ( kommer inte ihåg vilken) där dom bytte blocket och radiatorn mot inovatek grejer å då fick dom ganska bra temps.

Jo det är ju ett tips om man ska köpa denna, men det falle rin i kategorin moddning och är inget vi tar direkt hänsyn till när vi recenserar produkten.

Varför kommer det aldrig in grejer i min dator efter en recension? 🙄

^_^
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 14
346669
May 28, 2003 - 10:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Härlig recension... Synd bara att det fanns så många stavfel och andra småfel i den 🙁 Läs igenom den så förstår ni nog vad jag menar...

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
346711
May 28, 2003 - 11:12 pm
sp_Permalink sp_Print

ohnej några stavfel .. :cy:

men jag förstog inte riktigt det med tempmätaren som satt på blocket ? vad har man för nytta av det, och att den visa 15 grader under cpu tempen oxå.

och en fläkt på 45dba är Ganska mkt .

Anton Nilsson
Member
Medlem
346713
May 28, 2003 - 11:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: ohnej några stavfel .. :cy:

men jag förstog inte riktigt det med tempmätaren som satt på blocket ? vad har man för nytta av det, och att den visa 15 grader under cpu tempen oxå.

och en fläkt på 45dba är Ganska mkt .

45dba lär bara vara när man kör i Turbo mode vilket uppenbarligen är menlöst eftersom det inte ger bättre kylning enligt något test

Micke_T5
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 58
347957
May 31, 2003 - 8:09 am
sp_Permalink sp_Print

^_^ wrote: Härlig recension... Synd bara att det fanns så många stavfel och andra småfel i den 🙁 Läs igenom den så förstår ni nog vad jag menar...

Huvudsaken är väl att de får gjort en recension om det, resten får man väl gissa sig till 😀 jag har läst många olika recensioner och de finns nog inte någon(?) som inte har något stavfel så det är inget jag brukar hänga upp mig på...

Nice work boyz, Men kunde ni inte haft med en jämförelse på ett vanligt fläktsystem också, så att man såg skillnaden lite bättre, men det kanske kommer....

G3M
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 17
348759
June 1, 2003 - 2:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Vad införskaffar man denna apparat då? Eller finns den inte ute på marknaden än?

Anton Nilsson
Member
Medlem
348777
June 1, 2003 - 3:03 pm
sp_Permalink sp_Print

G3M wrote: Vad införskaffar man denna apparat då? Eller finns den inte ute på marknaden än?

Den är på G, Corsair verkar ha fått igång tillverkningen för fulla muggar så om någon vecka lär den gå att köpa lite varstans. Du kan alltid söka i vår prisguide på "hydracool" så kanske du hittar den.
https://www.nordichardware.se/bguide

whaz
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 221
349245
June 2, 2003 - 2:37 am
sp_Permalink sp_Print

Synd att ni inte visa en bild när den ligger bredvid en "vanlig" dator

så man kan se ungefär hur stor den är!!

Anton Nilsson
Member
Medlem
350987
June 4, 2003 - 4:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Fick precis meddelande från vår kontakt på Corsair. Komplett kommer att vara först i sverige med Hydracool men just nu ligger det tydligen så många förhandsbeställningar på enheter att de har svårt att möta efterfrågan och därför dröjer det.

G3M
Medlem
351376
June 5, 2003 - 4:31 am
sp_Permalink sp_Print

men jag vill ha den :)... elakt att dom ska få den före mig. kan inte du skicka den som användesi recesionen till mig så är du gullig 😀

NH|Noddan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1390
352295
June 6, 2003 - 9:28 am
sp_Permalink sp_Print

G3M wrote: men jag vill ha den :)... elakt att dom ska få den före mig. kan inte du skicka den som användesi recesionen till mig så är du gullig 😀

nänä, it belongs to me bitch Undac. Men först måste jag få ordning på burken hemma så att jag får ett riktigt överklockningstest 🙂
Uppdatering på recensionen (med jämförande bild som någon önskade) borde komma upp idag.
Puss och kram 🙂

G3M
Medlem
360104
June 27, 2003 - 5:24 pm
sp_Permalink sp_Print

jag har den nu 😀

Anton Nilsson
Member
Medlem
360277
June 27, 2003 - 10:13 pm
sp_Permalink sp_Print

G3M wrote: jag har den nu 😀

är du nöjd hittills?

måste erkänna att jag är rätt sugen på att byta blocket snarast möjligen
om bara [NH]Noddan kan få tummen ur o skicka ett dvs. 😉

G3M
Medlem
367802
July 10, 2003 - 9:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Jo visst är jag nöjd med den den är snygg å lätt att flytta. Vattenblocket var väl inte det bästa. Ska köpa ett MCW462-UT vattenblock med peltierelement. Har precis proppat in ett extra nätagg i burken å lött så dom ska starta samtidigt :D. Sen jävlar ska vi sepå kylning tror jag :D. Fast har funderat lite om man inte kan modifiera själv hydrocoolen nått. Typ stoppa in en Black ICE Extreme i mitten av den och montera två st 120mm fläktar. Vad tros ??

Bärz
Member
Medlem
Forum Posts: 2735
451806
November 6, 2003 - 1:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Ger den 44 i temp i fulload? Min A1067 Xaser från TT som kyler min 2800+ Barton (Ocklockad) spöar den ju rätt hårt.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 199
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL