August 22, 2005
Vattenkylning blir vanligare och vanliga, och snart är det var svenssons egendom. Problemet är fortfarande att det känns farligt och klumpigt, men idag kikar vi närmare på ett komplett externt vattenkylningskit ifrån den kända minnestillverkaren Corsair. Ett stort steg mot en säkrare vattenkylning, och med mängder av tillbehör och en snygg utsida bådar det gott för corsair, hur den presterar får ni läsa själva.
Meningen med HydroCool är att man ska slippa skära och krångla med sitt chassi för att få vattenkylning, och det har de sannerligen lyckats med. Hela systemet är ihopbyggt i en relativt liten låda som ställs brevid lådan. Framsidan av systemet är pyntat med fyra stora 7-segments röda LED-displayer, en röd lysdiod och fyra knappar.
[Image Can Not Be Found]
November 29, 2001
dozix wrote: ja såg en recension på en annan sida ( kommer inte ihåg vilken) där dom bytte blocket och radiatorn mot inovatek grejer å då fick dom ganska bra temps.
Jo det är ju ett tips om man ska köpa denna, men det falle rin i kategorin moddning och är inget vi tar direkt hänsyn till när vi recenserar produkten.
Systemet ska in i min dator nu efter recensionen och jag kan ju säga att det första jag kommer göra är att byta block.
November 29, 2001
[NH wrote: Noddan][quote=UndaC] Systemet ska in i min dator nu efter recensionen och jag kan ju säga att det första jag kommer göra är att byta block.
Rättelse: Det första du kommer att göra är att tjata till dig ett av mina surt förvärvade block
Sa ju bara att jag skulle byta 😉
October 4, 2002
UndaC wrote: [quote=dozix]ja såg en recension på en annan sida ( kommer inte ihåg vilken) där dom bytte blocket och radiatorn mot inovatek grejer å då fick dom ganska bra temps.
Jo det är ju ett tips om man ska köpa denna, men det falle rin i kategorin moddning och är inget vi tar direkt hänsyn till när vi recenserar produkten.
Systemet ska in i min dator nu efter recensionen och jag kan ju säga att det första jag kommer göra är att byta block.
Varför kommer det aldrig in grejer i min dator efter en recension? 🙄
November 29, 2001
Mind wrote: ohnej några stavfel .. :cy:
men jag förstog inte riktigt det med tempmätaren som satt på blocket ? vad har man för nytta av det, och att den visa 15 grader under cpu tempen oxå.
och en fläkt på 45dba är Ganska mkt .
45dba lär bara vara när man kör i Turbo mode vilket uppenbarligen är menlöst eftersom det inte ger bättre kylning enligt något test
May 29, 2003
^_^ wrote: Härlig recension... Synd bara att det fanns så många stavfel och andra småfel i den 🙁 Läs igenom den så förstår ni nog vad jag menar...
Huvudsaken är väl att de får gjort en recension om det, resten får man väl gissa sig till 😀 jag har läst många olika recensioner och de finns nog inte någon(?) som inte har något stavfel så det är inget jag brukar hänga upp mig på...
Nice work boyz, Men kunde ni inte haft med en jämförelse på ett vanligt fläktsystem också, så att man såg skillnaden lite bättre, men det kanske kommer....
November 29, 2001
G3M wrote: Vad införskaffar man denna apparat då? Eller finns den inte ute på marknaden än?
Den är på G, Corsair verkar ha fått igång tillverkningen för fulla muggar så om någon vecka lär den gå att köpa lite varstans. Du kan alltid söka i vår prisguide på "hydracool" så kanske du hittar den.
https://www.nordichardware.se/bguide
March 24, 2003
June 19, 2002
G3M wrote: men jag vill ha den :)... elakt att dom ska få den före mig. kan inte du skicka den som användesi recesionen till mig så är du gullig 😀
nänä, it belongs to me bitch Undac. Men först måste jag få ordning på burken hemma så att jag får ett riktigt överklockningstest 🙂
Uppdatering på recensionen (med jämförande bild som någon önskade) borde komma upp idag.
Puss och kram 🙂
December 19, 2002
Jo visst är jag nöjd med den den är snygg å lätt att flytta. Vattenblocket var väl inte det bästa. Ska köpa ett MCW462-UT vattenblock med peltierelement. Har precis proppat in ett extra nätagg i burken å lött så dom ska starta samtidigt :D. Sen jävlar ska vi sepå kylning tror jag :D. Fast har funderat lite om man inte kan modifiera själv hydrocoolen nått. Typ stoppa in en Black ICE Extreme i mitten av den och montera två st 120mm fläktar. Vad tros ??
1 Guest(s)