Recension: Corsair Hydrocool 200|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Recension: Corsair Hydrocool 200
Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
Member Since:
August 22, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
May 28, 2003 - 8:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Vattenkylning blir vanligare och vanliga, och snart Àr det var svenssons egendom. Problemet Àr fortfarande att det kÀnns farligt och klumpigt, men idag kikar vi nÀrmare pÄ ett komplett externt vattenkylningskit ifrÄn den kÀnda minnestillverkaren Corsair. Ett stort steg mot en sÀkrare vattenkylning, och med mÀngder av tillbehör och en snygg utsida bÄdar det gott för corsair, hur den presterar fÄr ni lÀsa sjÀlva.

Meningen med HydroCool Àr att man ska slippa skÀra och krÄngla med sitt chassi för att fÄ vattenkylning, och det har de sannerligen lyckats med. Hela systemet Àr ihopbyggt i en relativt liten lÄda som stÀlls brevid lÄdan. Framsidan av systemet Àr pyntat med fyra stora 7-segments röda LED-displayer, en röd lysdiod och fyra knappar.

 


[Image Can Not Be Found]

dozix
Mina inlÀgg skrivs i binÀr kod
Medlem
Forum Posts: 132
Member Since:
June 28, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
346578
May 28, 2003 - 8:30 pm
sp_Permalink sp_Print

ja sÄg en recension pÄ en annan sida ( kommer inte ihÄg vilken) dÀr dom bytte blocket och radiatorn mot inovatek grejer Ä dÄ fick dom ganska bra temps.

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
Member Since:
November 29, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
346588
May 28, 2003 - 8:39 pm
sp_Permalink sp_Print

dozix wrote: ja sÄg en recension pÄ en annan sida ( kommer inte ihÄg vilken) dÀr dom bytte blocket och radiatorn mot inovatek grejer Ä dÄ fick dom ganska bra temps.

Jo det Àr ju ett tips om man ska köpa denna, men det falle rin i kategorin moddning och Àr inget vi tar direkt hÀnsyn till nÀr vi recenserar produkten.

Systemet ska in i min dator nu efter recensionen och jag kan ju sÀga att det första jag kommer göra Àr att byta block.

NH|Noddan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1390
Member Since:
June 19, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
346589
May 28, 2003 - 8:40 pm
sp_Permalink sp_Print

UndaC wrote:
Systemet ska in i min dator nu efter recensionen och jag kan ju sÀga att det första jag kommer göra Àr att byta block.

RÀttelse: Det första du kommer att göra Àr att tjata till dig ett av mina surt förvÀrvade block laugh

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
Member Since:
November 29, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
346596
May 28, 2003 - 8:50 pm
sp_Permalink sp_Print

[NH wrote: Noddan][quote=UndaC] Systemet ska in i min dator nu efter recensionen och jag kan ju sÀga att det första jag kommer göra Àr att byta block.

RÀttelse: Det första du kommer att göra Àr att tjata till dig ett av mina surt förvÀrvade block laugh

Sa ju bara att jag skulle byta 😉

Tooobe
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1743
Member Since:
October 4, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
346605
May 28, 2003 - 8:58 pm
sp_Permalink sp_Print

UndaC wrote: [quote=dozix]ja sÄg en recension pÄ en annan sida ( kommer inte ihÄg vilken) dÀr dom bytte blocket och radiatorn mot inovatek grejer Ä dÄ fick dom ganska bra temps.

Jo det Àr ju ett tips om man ska köpa denna, men det falle rin i kategorin moddning och Àr inget vi tar direkt hÀnsyn till nÀr vi recenserar produkten.

Systemet ska in i min dator nu efter recensionen och jag kan ju sÀga att det första jag kommer göra Àr att byta block.

Varför kommer det aldrig in grejer i min dator efter en recension? 🙄

^_^
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 14
Member Since:
October 24, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
346669
May 28, 2003 - 10:12 pm
sp_Permalink sp_Print

HĂ€rlig recension... Synd bara att det fanns sĂ„ mĂ„nga stavfel och andra smĂ„fel i den 🙁 LĂ€s igenom den sĂ„ förstĂ„r ni nog vad jag menar...

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
Member Since:
June 28, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
346711
May 28, 2003 - 11:12 pm
sp_Permalink sp_Print

ohnej nÄgra stavfel .. :cy:

men jag förstog inte riktigt det med tempmÀtaren som satt pÄ blocket ? vad har man för nytta av det, och att den visa 15 grader under cpu tempen oxÄ.

och en flÀkt pÄ 45dba Àr Ganska mkt .

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
Member Since:
November 29, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
346713
May 28, 2003 - 11:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: ohnej nÄgra stavfel .. :cy:

men jag förstog inte riktigt det med tempmÀtaren som satt pÄ blocket ? vad har man för nytta av det, och att den visa 15 grader under cpu tempen oxÄ.

och en flÀkt pÄ 45dba Àr Ganska mkt .

45dba lÀr bara vara nÀr man kör i Turbo mode vilket uppenbarligen Àr menlöst eftersom det inte ger bÀttre kylning enligt nÄgot test

Micke_T5
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 58
Member Since:
May 29, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
347957
May 31, 2003 - 8:09 am
sp_Permalink sp_Print

^_^ wrote: HĂ€rlig recension... Synd bara att det fanns sĂ„ mĂ„nga stavfel och andra smĂ„fel i den 🙁 LĂ€s igenom den sĂ„ förstĂ„r ni nog vad jag menar...

Huvudsaken Ă€r vĂ€l att de fĂ„r gjort en recension om det, resten fĂ„r man vĂ€l gissa sig till 😀 jag har lĂ€st mĂ„nga olika recensioner och de finns nog inte nĂ„gon(?) som inte har nĂ„got stavfel sĂ„ det Ă€r inget jag brukar hĂ€nga upp mig pĂ„...

Nice work boyz, Men kunde ni inte haft med en jÀmförelse pÄ ett vanligt flÀktsystem ocksÄ, sÄ att man sÄg skillnaden lite bÀttre, men det kanske kommer....

G3M
Nu vet jag hur man gör inlÀgg!
Medlem
Forum Posts: 17
Member Since:
December 19, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
348759
June 1, 2003 - 2:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Vad införskaffar man denna apparat dÄ? Eller finns den inte ute pÄ marknaden Àn?

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
Member Since:
November 29, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
348777
June 1, 2003 - 3:03 pm
sp_Permalink sp_Print

G3M wrote: Vad införskaffar man denna apparat dÄ? Eller finns den inte ute pÄ marknaden Àn?

Den Àr pÄ G, Corsair verkar ha fÄtt igÄng tillverkningen för fulla muggar sÄ om nÄgon vecka lÀr den gÄ att köpa lite varstans. Du kan alltid söka i vÄr prisguide pÄ "hydracool" sÄ kanske du hittar den.
https://www.nordichardware.se/bguide

whaz
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 221
Member Since:
March 24, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
349245
June 2, 2003 - 2:37 am
sp_Permalink sp_Print

Synd att ni inte visa en bild nÀr den ligger bredvid en "vanlig" dator

sÄ man kan se ungefÀr hur stor den Àr!!

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
Member Since:
November 29, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
350987
June 4, 2003 - 4:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Fick precis meddelande frÄn vÄr kontakt pÄ Corsair. Komplett kommer att vara först i sverige med Hydracool men just nu ligger det tydligen sÄ mÄnga förhandsbestÀllningar pÄ enheter att de har svÄrt att möta efterfrÄgan och dÀrför dröjer det.

G3M
Nu vet jag hur man gör inlÀgg!
Medlem
Forum Posts: 17
Member Since:
December 19, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
351376
June 5, 2003 - 4:31 am
sp_Permalink sp_Print

men jag vill ha den :)... elakt att dom ska fĂ„ den före mig. kan inte du skicka den som anvĂ€ndesi recesionen till mig sĂ„ Ă€r du gullig 😀

NH|Noddan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1390
Member Since:
June 19, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
352295
June 6, 2003 - 9:28 am
sp_Permalink sp_Print

G3M wrote: men jag vill ha den :)... elakt att dom ska fĂ„ den före mig. kan inte du skicka den som anvĂ€ndesi recesionen till mig sĂ„ Ă€r du gullig 😀

nĂ€nĂ€, it belongs to me bitch Undac. Men först mĂ„ste jag fĂ„ ordning pĂ„ burken hemma sĂ„ att jag fĂ„r ett riktigt överklockningstest 🙂
Uppdatering pÄ recensionen (med jÀmförande bild som nÄgon önskade) borde komma upp idag.
Puss och kram 🙂

G3M
Nu vet jag hur man gör inlÀgg!
Medlem
Forum Posts: 17
Member Since:
December 19, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
360104
June 27, 2003 - 5:24 pm
sp_Permalink sp_Print

jag har den nu 😀

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
Member Since:
November 29, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
360277
June 27, 2003 - 10:13 pm
sp_Permalink sp_Print

G3M wrote: jag har den nu 😀

Àr du nöjd hittills?

mÄste erkÀnna att jag Àr rÀtt sugen pÄ att byta blocket snarast möjligen
om bara [NH]Noddan kan fĂ„ tummen ur o skicka ett dvs. 😉

G3M
Nu vet jag hur man gör inlÀgg!
Medlem
Forum Posts: 17
Member Since:
December 19, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
367802
July 10, 2003 - 9:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Jo visst Àr jag nöjd med den den Àr snygg Ä lÀtt att flytta. Vattenblocket var vÀl inte det bÀsta. Ska köpa ett MCW462-UT vattenblock med peltierelement. Har precis proppat in ett extra nÀtagg i burken Ä lött sÄ dom ska starta samtidigt :D. Sen jÀvlar ska vi sepÄ kylning tror jag :D. Fast har funderat lite om man inte kan modifiera sjÀlv hydrocoolen nÄtt. Typ stoppa in en Black ICE Extreme i mitten av den och montera tvÄ st 120mm flÀktar. Vad tros ??

BĂ€rz
Member
Medlem
Forum Posts: 2735
Member Since:
October 6, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
451806
November 6, 2003 - 1:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Ger den 44 i temp i fulload? Min A1067 Xaser frÄn TT som kyler min 2800+ Barton (Ocklockad) spöar den ju rÀtt hÄrt.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 61
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL