August 22, 2005
Det var ett bra tag sedan vi hade en minnesrecension på NordicHardware nu men idag är det dags igen. I testlabbet har vi haft de senaste Corsair-modulerna i deras XL-serie. XL Står för "Extreme Low Latency" vilket betyder att minnena är specificerade för 2-5-2-2 1T i 400 MHz.
Recensionen går främst ut på att testa minnet mot Corsair's tidigare LL (Low Latency) serie då vi stötte på en del problem under testets gång med andra konfigurationer. Dock har vi mycket matnyttig information trots det.
February 10, 2003
vet inte om jag missade det men hur mkt spänning gav ni minnet när ni överklockade i 2-2-2-5, hade varit intressant och se hur mkt minnet klarade i 3.2v+ eftersom det ska vara ett minne för överklockare och då ger ju många minnet 3.2v+
och det kommer ju en grej från OCZ som man kan ändra spänningen till minnena med, upp till 3.9v =)
edit: gärna också ett o/c test på 256MB modulerna eftersom det brukar skilja lite i hur högt dem klarar..
edit2: fast ni fick kanske bara 2x512MB ? i övrigt bra recension som vanligt
November 29, 2001
Mezzlock wrote: vet inte om jag missade det men hur mkt spänning gav ni minnet när ni överklockade i 2-2-2-5, hade varit intressant och se hur mkt minnet klarade i 3.2v+ eftersom det ska vara ett minne för överklockare och då ger ju många minnet 3.2v+
och det kommer ju en grej från OCZ som man kan ändra spänningen till minnena med, upp till 3.9v =)edit: gärna också ett o/c test på 256MB modulerna eftersom det brukar skilja lite i hur högt dem klarar..
edit2: fast ni fick kanske bara 2x512MB ? i övrigt bra recension som vanligt
jag körde 2.75v, kom pyttelite högre i 2.8 v (216 MHz) men över det gjorde det ingen skillnad hur mycket jag ökade volten
har varit så på en hel del Corsairminnen på senaste tiden verkar det som
November 29, 2001
pcw wrote: Fattar inte vem som lägger 3400-4000 på minne som gör 2-2-2-5 i 400 mhz..
Mina minnen kostade 2000 och gör 2-3-2-5 i 400 mhz och 2.5-3-3-6 i 500 mhz på originalvolt..
Skulle tro att de sjunker ganska snabbt till ca 3000.
På dessa minnena har du ju också livslång garanti och "activity leds" (ledsen är väl tveksamma om de tillför något mervärde, för mig personmligen känns det ganska menlöst)
May 17, 2004
såg på vampyrhålan att kingston hyperX gör 2-2-2-6 i 210*2 = 420mhz.
låter lite gottare
http://www.viperlair.com/revie.....n/hyp3500/
September 19, 2002
Vitamin-C wrote: såg på vampyrhålan att kingston hyperX gör 2-2-2-6 i 210*2 = 420mhz.
låter lite gottare
http://www.viperlair.com/revie.....n/hyp3500/
Gör då inte mina iaf... Men då gillar inte min cpu de minnena. Det värsta är att den inte ALLS gillar mina splitternya OCZ 500mhz-minnen heller. Med kingstonminnena är datorn iaf stabil i stock. Blir till att inhandla en newcastle nu, men det svider litegrann då jag redan förhandsbokat ett x800xt också... 👿
September 19, 2002
oqvist wrote: Jo men det går ju inte med så kasst minne ta mina bh 5: or i stället 😉
Jag vet då iaf att mina ocz ska klara MINIMUM 250fsb, förmodligen tar de betydligt mycket mer om man ska tro på de resultat jag sett i recensioner. Allt beror på hur mkt volt man smiskar dem med. Nu har jag ju iaf hittat åt lite bilder på voltmods till mitt moderkort iaf, så nu fattas bara newcastleprollen samt x800xt't så är allt prima skinka. :pidu:
Dessutom så har ju NH's egen crew visat hur förhållandevis liten skillnad tajta timings gör i deras titt på dessa minnen. Tror faktiskt 3dmark föredrar 285fsb... 😉 Och jag vet att jag aldrig mer köper 256mb-minnen igen. Någonsin. :spy: 256MB
1 Guest(s)