August 22, 2005
Corsair har tidigare visat att man inte tvekar inför att lansera unika produkter inom minnesmarknaden och deras Pro-serie som vi tidigare tittat närmare på är det senaste exemplet.
Nu har man utvecklat konceptet med från Pro-serien och lanserat sin Xpert-serie. Här har man tagit sina bäst presterande minnesmoduler och utrustat dem med en hel del intressanta egenskaper. Vad sägs om interna tempdioder, direkt avläsning av spänning och klockfrekvens. Eller kanske en programmerbar LED-display?
Allt finns tillgänglig på Corsairs Xpert-serie och vi har tagit en riktig djupdykning i Corsairs senaste alster med hjälp av flaggskeppet Corsair TWINXP1024-3200XL Xpert.
[Image Can Not Be Found]
Läs hela recensionen av Corsair TWINXP1024-3200XL Xpert på NordicHardware.
Relaterat material: Intervju med Paul Watkins på Corsair
Death On Wings wrote: Helt onödigt enligt mig.
Hehe du kanske skulle testa att skumma igenom recensionen innan du bestämmer dig? Även om självklart inte alla kommer finna någon nytta med Xpert-serien finns det en hel del man kan hitta på som du kanske inte tänkt på.
Tekniknörd som gillar att träna.
March 14, 2001
Bra recension.. Men måste säga som Death On Wings totalt onödigt, minnena alltså, inte recensionen då den och minnena kanske riktar sig till en annan intressegrupp än just mig..
Vill man har minnen som klockar högre så finns det bra många bättre och billigare minnen att köpa, men som sagt de här kanske inte just är gjord för extrem klockning..
December 31, 2001
Anton K wrote: [quote=Death On Wings]Helt onödigt enligt mig.
Hehe du kanske skulle testa att skumma igenom recensionen innan du bestämmer dig? Även om självklart inte alla kommer finna någon nytta med Xpert-serien finns det en hel del man kan hitta på som du kanske inte tänkt på.
Redan läst 🙂
Death On Wings wrote: [quote=Anton K][quote=Death On Wings]Helt onödigt enligt mig.
Redan läst 🙂
Han du läsa den på drygt 1min är jag impad 😉
December 31, 2001
Anton K wrote: [quote=Death On Wings][quote=Anton K][quote=Death On Wings]Helt onödigt enligt mig.
Redan läst 🙂
Han du läsa den på drygt 1min är jag impad 😉
Tittade bara igenom de delar som berättade om vad man skulle ha allt onödigt kraffs till.
Först tack till alla positiva kommentarer. Vi har fokuserat mest på att undersöka "Xpert"-delen med dessa minne då vi tidigare tittat på XL-serien så det är därför man hittar mest information om detta i recensionen.
Testerna är inte av högsta prioritet även om vi ville ge en bra bild av dem också.
Snowman89: Det blev inte av helt enkelt, får hoppas du klarar dig utan. 🙂
Var det 330MHz med Cas3 de kommit upp i eller?
November 18, 2003
Anton K wrote: Först tack till alla positiva kommentarer. Vi har fokuserat mest på att undersöka "Xpert"-delen med dessa minne då vi tidigare tittat på XL-serien så det är därför man hittar mest information om detta i recensionen.
Testerna är inte av högsta prioritet även om vi ville ge en bra bild av dem också.Snowman89: Det blev inte av helt enkelt, får hoppas du klarar dig utan. 🙂
Var det 330MHz med Cas3 de kommit upp i eller?
hmm, tror de va cas3, om ni har kvar minnnena så skullde va grymmt intressant o veta me cas3 o 4-4-8
June 12, 2003
Snowman
jag försökte direkt efter att ha läst tråden om 330Mhz pilla på mitt system.
7.5x300=2250Mhz med 3448 och HT3 fast det fungerade inte stabilt.
Jag kom in i windows och lyckades burn'a med sandra , men när jag startade om burken fick den fnatt tills jag sänkte.
Tråkigt , men jag riktar mina misstankar mot moderkortet? Kanske att jag har en dålig revision, eller att processor inte klarar? Jag har testat köra asynkront och lägre multiplier.
Jag måste säga att jag är väldigt nyfiken på hur man har lyckats uppnå 330? Undrar lite om, vilken multiplier och vilken klockrekvens som används. Om processormodel? Vilken volt på minnet resp processorn har han/hon använt?
Måste faktiskt testa Xpert minnena i polarens konfig. Han kör på ungifär likadant system fast med ett Asus Nforce4, om inte annat kanske han kan köra högre spänning. Vore tacksam för svar!
2 Guest(s)