Recension: Creative Gigaworks S750|Page 2|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Recension: Creative Gigaworks S750
Pappa-Scan
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 139
sp_UserOfflineSmall Offline
529507
February 1, 2004 - 6:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Tråkigt att det inte är digital IN, annars så hade det varit en intressant produkt med tanke på att logitechs z680 ska brumma lite vad jag har hört.
BTW, har Mårten övergett sweclockers?

MjO
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 76
529525
February 1, 2004 - 6:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Goof wrote: Funkar detta paket bra till min stationära TV? Eller är det stor skillnad ifall jag köper en lös reciver, bas samt högtalare för ca 6000:- ? Mitt rum är inte så stort så detta paket borde ju räcka till ifall det funkar bra till en stationär DVD spelare.. DVD spelaren stödjer DTS och Dolby digital.. det är en Sony DVP-NS705P.. funkar det bra till den?

Det ska fungera alldeles utmärkt!

MjO
Siktar mot toppen
Medlem
529529
February 1, 2004 - 6:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Pappa-Scan wrote: Tråkigt att det inte är digital IN, annars så hade det varit en intressant produkt med tanke på att logitechs z680 ska brumma lite vad jag har hört.
BTW, har Mårten övergett sweclockers?

Jag jobbar för NordicHardware sedan en tid tillbaka.

Goof
Medlem
Forum Posts: 152
530269
February 2, 2004 - 3:58 pm
sp_Permalink sp_Print

MjO wrote: [quote=Goof]Funkar detta paket bra till min stationära TV? Eller är det stor skillnad ifall jag köper en lös reciver, bas samt högtalare för ca 6000:- ? Mitt rum är inte så stort så detta paket borde ju räcka till ifall det funkar bra till en stationär DVD spelare.. DVD spelaren stödjer DTS och Dolby digital.. det är en Sony DVP-NS705P.. funkar det bra till den?

Det ska fungera alldeles utmärkt!

Tack för svaret.. men då kom jag ju på en sak till som jag funderade på.. går det koppla flera enheter till den? Typ min DVD, TV, Dator osv? Eller går det bara koppla in en enhet?

MjO
Siktar mot toppen
Medlem
530281
February 2, 2004 - 4:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Du har en vanlig linjeingång också, där du kan koppla in vad du vill. Av förklarliga skäl kan du inte spela upp från båda samtidigt.

Goof
Medlem
530635
February 2, 2004 - 7:49 pm
sp_Permalink sp_Print

MjO wrote: Du har en vanlig linjeingång också, där du kan koppla in vad du vill. Av förklarliga skäl kan du inte spela upp från båda samtidigt.

Haha nää nog förstår jag det 🙂 Men en vanlig linje ingång var precis det jag sökte.. Vill kunna koppla in DVDn och TVn och gärna datorn också men datorn är inte så viktigt.. men tack för hjälpen iaf.. vid nästa löning blir det till att beställa ett sånt här system.. Ni skrev ut billigaste pris i recensionen men aldrig vilken butik det säljs på.. vore tacksam ifall du ides avslöja det också 🙂

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
530687
February 2, 2004 - 8:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Goof wrote: [quote=MjO]Du har en vanlig linjeingång också, där du kan koppla in vad du vill. Av förklarliga skäl kan du inte spela upp från båda samtidigt.

Haha nää nog förstår jag det 🙂 Men en vanlig linje ingång var precis det jag sökte.. Vill kunna koppla in DVDn och TVn och gärna datorn också men datorn är inte så viktigt.. men tack för hjälpen iaf.. vid nästa löning blir det till att beställa ett sånt här system.. Ni skrev ut billigaste pris i recensionen men aldrig vilken butik det säljs på.. vore tacksam ifall du ides avslöja det också 🙂

sök i vår prisguide elelr på buggy för dagsfärska priser

Goof
Medlem
530936
February 2, 2004 - 11:47 pm
sp_Permalink sp_Print

UndaC wrote: [quote=Goof][quote=MjO]Du har en vanlig linjeingång också, där du kan koppla in vad du vill. Av förklarliga skäl kan du inte spela upp från båda samtidigt.

sök i vår prisguide elelr på buggy för dagsfärska priser

Varken Pricerunner, buggy eller Nordichardwares prisguide hittar Gigaworks s750.. har provat söka på: Gigaworks, s750 osv..

Anton Nilsson
Member
Medlem
530951
February 3, 2004 - 12:05 am
sp_Permalink sp_Print

Goof wrote:

Varken Pricerunner, buggy eller Nordichardwares prisguide hittar Gigaworks s750.. har provat söka på: Gigaworks, s750 osv..

på buggy hittar du 12 träffar om du söker på "gigaworks"
jag provade det precis och det funkade utmärkt

i NHs prisguide och på pricerunners blev det 0 träffar dock

Goof
Medlem
531591
February 3, 2004 - 6:00 pm
sp_Permalink sp_Print

UndaC wrote: [quote=Goof]

på buggy hittar du 12 träffar om du söker på "gigaworks"
jag provade det precis och det funkade utmärkt

i NHs prisguide och på pricerunners blev det 0 träffar dock

ahh okey, hittade nu.. man tackar 🙂

oscrug
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 13
557398
March 1, 2004 - 1:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tänkte köpa ett Asus A7N8X-E Deluxe och gigaworks s750, går de att koppla ihop analogt (inte bara med stereo) utan med de 3 kablar som verkar vara standard för flerkanalshöktalare?

Om det går kan man fortfarande ha mic in + hörlurar på fronten inkopplade? Jag har antec sonata låda.

Vad skiljer Asus A7N8X Deluxe från Asus A7N8X-E Deluxe?

mvh Oscar

Anton Nilsson
Member
Medlem
557409
March 1, 2004 - 1:53 pm
sp_Permalink sp_Print

oscrug wrote: Jag tänkte köpa ett Asus A7N8X-E Deluxe och gigaworks s750, går de att koppla ihop analogt (inte bara med stereo) utan med de 3 kablar som verkar vara standard för flerkanalshöktalare?

Om det går kan man fortfarande ha mic in + hörlurar på fronten inkopplade? Jag har antec sonata låda.

Vad skiljer Asus A7N8X Deluxe från Asus A7N8X-E Deluxe?

mvh Oscar

Lite onödigt att punga ut för ett 7.1 system om du bara har ett ljudkort med 5.1-stöd?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 61
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL