Recension: EPoX 8RDA+|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Recension: EPoX 8RDA+
jonas_10
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 806
Member Since:
December 19, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 13, 2003 - 7:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Nu var det dags för ännu en moderkortsrecension här på Nordichardware. Denna gång är det ett moderkort för AMD-system som läggs under luppen. Inte helt oväntat handlar det om nVidias populära nForce2-chipset och tillverkaren bakom kortet är EPoX. EPoX är en välkänd moderkortstillverkare i Sverige och deras produkter har under lång tid varit riktade mot entusiastmarknaden. Så är även fallet med EPoX 8RDA+ som var företagets första nForce2-baserade moderkort på marknaden.

"EPoX 8RDA+ är det andra nForce2-baserade moderkortet vi testar här på Nordichardware. Och vi kan inte låta bli att bli imponerade av nVidia och dess jobb med deras blott andra moderkortchipset i historien. Våra prestandatester visar tydligt att nForce2 är det starkaste chipset på marknaden för tillfället och då är inte dess övriga egenskaper inräknade."


[Image Can Not Be Found]

 

Hela recensionen av EPoX 8RDA+ finns att läsa här.
treeo
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 44
Member Since:
June 23, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
271140
February 13, 2003 - 9:25 pm
sp_Permalink sp_Print

humm, nu väntar jag bara på en recension av Asus A7N8X deluxe =)

YemanCool
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1301
Member Since:
December 2, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
271167
February 13, 2003 - 9:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Recensionen va mkt bra och intressant att läsa, Nästan så man vill fixa ihop ett singelsystem igen 🙂

Tänkte oxå påpeka en bugg i recensionen, när man tyckter för att gå vidare efter "Avancerade 3d tester" kommer man dirket till slutledningen inställt för till överklockningstesterna. Dock gick de utmärkt att få fram överklockningstesterna genom att klicka fram dom manuellt i menyn.

RatAta[BK]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 455
Member Since:
July 20, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
271187
February 13, 2003 - 10:25 pm
sp_Permalink sp_Print

nu har buggen flytta sig, så nu hoppar den över överklockningen och går direkt till slut.

skulle vilja ser recs. av två stycken Asus kort nu a7v8x (kt400) och a7n8x (nForce2)
allra helst skulle ni ställa dom två korten mot varandra, det skulle vra väldigt intressant

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
December 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
271212
February 13, 2003 - 10:50 pm
sp_Permalink sp_Print

YemanCool: Trevligt att du gillade recensionen. Det är första försöket inom moderkortsrecensioner att använda vårt nya testsystem men det fungerar rätt bra tycker jag i alla fall. 🙂
Tack för påpekandet om fellänkningen på "avancerade 3D-tester" det är fixat nu i alla fall. Det är lätt sånna här småmissar smiter igenom så det är jättebra ni säger till direkt.

Hehe det är ju otroligt att ni alltid ska krama ur de få hemligheter man har genom era frågor.. jag är helt enkelt för snäll för att hålla tyst. 8)

Jag hoppas att slutcitatet i recensionen kan ge er som pratar om andra nForce2-modeller lite hopp men jag kan inte garantera något.. 😉

Som slutord kan vi säga att det snart kommer dyka upp fler nForce2-moderkort här på Nordichardware men vilka dessa är låter vi framtiden utvisa...

b0ink
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 141
Member Since:
December 14, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
271219
February 13, 2003 - 11:01 pm
sp_Permalink sp_Print

tycker de va en väldigt bra recension.
de jag e nyfiken på e bara va eran prolle hade för stepping. om de e en t-bred a blir jag nästan glad för då ska jag pressa skiten ur min iaf 😛

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
December 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
271223
February 13, 2003 - 11:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Boink: Det handlar faktiskt om en T-bred B steppad CPU så tyvärr kan det nog bli svårt att skrämma upp din CPU så pass.
Det står även i recensionen under överklockning vilken stepping det handlar om. Det är inte det värsta som finns ute precis men den går rätt okej ändå 🙂

Vi börjar dock med FSB-överklockningen och unde alla överklockningstester har vi använt oss av en AthlonXP 1700+ med Thoroughbred B-steppingen (JUICB 0251).

Det kommer en artikel om dessa små fartvidunder också så stay tuned!

b0ink
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 141
Member Since:
December 14, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
271240
February 13, 2003 - 11:29 pm
sp_Permalink sp_Print

faen oxå..
läste inte igenom allt så jag missa tydligen de.. :/

lumpa
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 127
Member Since:
April 5, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
272623
February 16, 2003 - 11:03 am
sp_Permalink sp_Print

Jäkligt bra recension! Så grymt mycket bättre än vissa hårdvarusidor som mer eller mindre är köpta av Creative Labs. En recension som inte kan uppmärksamma brister på produkter är värdelösa.

Keep up the good work

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 40
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL