August 22, 2005
Inför tvÄ stundande grafikkortsroundups tÀnkte vi idag ger nÄgot litet att uppehÄlla er med tills vidare. Gainward har varit goda nog att skicka sitt GeForce FX 5600 Ultra.
[Image Can Not Be Found]
"Vi anser att GeForce FX 5600 Ultra förmodligen Àr den mest allsidiga produkt i FX-serien sÄ hÀr lÄngt. Kortet har en mycket bra pris/prestation-kvot och fortsÀtter att vara vÀldigt konkurrenskraftig nÀr den ger sig i kast med ATis Radeon 9500 Pro/9600 Pro."
LÀs hela recensionen hÀr.
November 29, 2001
MrWeizel wrote: ser ju verkligen trevligt ut för nVidia (Àntligen) men Àr detta ett bÀttre köp Àn ett 9500pro/9600pro? och det gÄr vÀl att pressa det lite mer i OC med annan kylning? typ zalmans passiva lr vattenkylning
Om man bortser frÄn överklockning skulle jag sÀga att det Àr bÀttre Àn 9600 Pro och ungefÀr likvÀrdigt med 9500 Pro.
Klart att man sÀkert kan klocka lite bÀttre med bÀttre kylning men jag had enog inte förvÀntat mig nÄgra underverk.
January 28, 2003
UndaC wrote: [quote=MrWeizel]ser ju verkligen trevligt ut för nVidia (Àntligen) men Àr detta ett bÀttre köp Àn ett 9500pro/9600pro? och det gÄr vÀl att pressa det lite mer i OC med annan kylning? typ zalmans passiva lr vattenkylning
Om man bortser frÄn överklockning skulle jag sÀga att det Àr bÀttre Àn 9600 Pro och ungefÀr likvÀrdigt med 9500 Pro.
Klart att man sÀkert kan klocka lite bÀttre med bÀttre kylning men jag had enog inte förvÀntat mig nÄgra underverk.
men iom att 9500pro snart försvinner sÄ blir 5600 ultra det bÀsta valet i den prisklassen om man inte ska klocka? aja, jag vill ÀndÄ ha ett 9800pro 256mb lr fx 5900 ultra 256mb, men det kan man ju drömma om ett tag till
November 29, 2001
AntiChrist wrote: AnvÀnde ni Detonator XP drivrutiner till Ti-4600-kortet??
Skulle vara kul att se om det blir nÄgon prestandavinst med AF och AA pÄslaget Àven pÄ detta kort
Nopes Ti5600 kör med Àldre drivisar dÀr, men skillnaden med DetFX Àr minimal nÀr den vÀl finns dÀr. Jag förmodar att du menar FX o inte XP va?
November 7, 2001
Kan man lita pÄ att inte recensenter inte fÄr sig tillskickade "utvalda" exemplar ? Jag gör dÄ inte det .Speciellt nÀr det gÀller oc-potential .
cit:"Det minnet klarade upp Ànda till 836MHz. VÀldigt imponerande faktiskt"
Precis det Gainward vill att vi ska lÀsa .
January 28, 2003
shutin wrote: Kan man lita pÄ att inte recensenter inte fÄr sig tillskickade "utvalda" exemplar ? Jag gör dÄ inte det .Speciellt nÀr det gÀller oc-potential .
Precis det Gayward vill att vi ska lÀsa .
men vad fan har dom att vinna pÄ det?? JO, vÄrt vrede nÀr vi kommer pÄ det... alla kort har ju olika OC-potential sÄ det Àr ju som bingolotto om man fÄr bra lr dÄligt kort
dock utan riktiga nitlotter
November 29, 2001
shutin wrote: Kan man lita pÄ att inte recensenter inte fÄr sig tillskickade "utvalda" exemplar ? Jag gör dÄ inte det .Speciellt nÀr det gÀller oc-potential .
ALLA Gainwards Golden Sample Àr ju just handplockade ex.
De har extra bra minne för att de ska klocka bÀttre.
AngÄende vÄrt recensionsex sÄ Àr det ett retailkort som jag fick och antistatpÄsen var inte ens bruten.
SĂ„ visst vill de att vi ska sĂ€ga sĂ„dĂ€r och vi gör det med all rĂ€tt i detta fallet. đ
May 21, 2003
Hej!,
Jag kan garantera att vi ej skickar ut nÄgra "utvalda" exemplar av vÄra produkter till recensenter utan de produkter som gÄr till test Àr tagna direkt frÄn vÄrt huvudlager och Àr precis samma som de som kommer gÄ till försÀljning.
Dock ingen regel utan undantag, kortet som recenserats nyligen (5600 Ultra) kommer fÄ en bÀttre kylningslösning Àn nuvarande nÀr produkten nÄr marknaden.
Med vÀnliga hÀlsningar,
Torbjörn
November 7, 2001
Ok det Àr ju kanon om det Àr sÄ som ni sÀger och jag Àr inte lika skeptisk som jag var förut det mÄste jag erkÀnna.Men jag skrev det efter en egen erfarenhet av ett Gainward Golden Sample G2MX som klockade just ingenting.Hade lÀst recensioner som haussade kortet och kÀnde mig blÄst.
Tycker inte att det Àr sÄ lÄngsökt annars att spekulera om att recensenter fÄr "utvalda" exemplar.NÀstan alla som köper dyra datorgrejer lÀser tester och det Àr ingen hemlis för tillverkarna heller.
Hoppas verkligen att ni har rÀtt men helt övertygad Àr inte jag.Grejen Àr vÀl att man ska lÀsa mÄnga recensioner för att fÄ en rÀtt bild.
Tycker förresten att Nordichardware har blivit en kanonsajt sista halvÄret.Tittar varje dag.
May 21, 2003
shutin wrote: Ok det Àr ju kanon om det Àr sÄ som ni sÀger och jag Àr inte lika skeptisk som jag var förut det mÄste jag erkÀnna.Men jag skrev det efter en egen erfarenhet av ett Gainward Golden Sample G2MX som klockade just ingenting.Hade lÀst recensioner som haussade kortet och kÀnde mig blÄst.
Tycker inte att det Àr sÄ lÄngsökt annars att spekulera om att recensenter fÄr "utvalda" exemplar.NÀstan alla som köper dyra datorgrejer lÀser tester och det Àr ingen hemlis för tillverkarna heller.
Hoppas verkligen att ni har rÀtt men helt övertygad Àr inte jag.Grejen Àr vÀl att man ska lÀsa mÄnga recensioner för att fÄ en rÀtt bild.
Tycker förresten att Nordichardware har blivit en kanonsajt sista halvÄret.Tittar varje dag.
Hej!,
Om ni hade problem med detta kortet hade det bara varit till att ta kontakt med oss sÄ hade vi löst det pÄ nÄgot vis, vi levererar produkter som vida överskrider nVidias referensdesign pÄ ett flertal punkter och ej att förglömma; sÀrskilt urvalda komponenter för att kunna erbjuda en mycket god överklockningsförmÄga med bibehÄllen garanti. Ibland kan dock nÄgonting oförvÀntat ske vilket resulterar i problem men dÄ Àr det enbart till att kontakta oss sÄ skall vi se till att lösa det.
Med "utvalda" exemplar ser jag inte vad vi kan förbÀttra utöver vÄr nuvarande PCB, den Àr optimerad för bÀsta prestanda/hÄllbarhet enligt vÄr design och utformande.
Personligen Ă€r jag inte intresserad av att hemlighĂ„lla nĂ„gon information utan hĂ„ller hellre en rak dialog och sĂ€ger vad jag tycker och tĂ€nker; om man utgĂ„r frĂ„n vĂ„rt sortiment av produkter blir jag bara mer och mer positivt överraskad för nĂ€stintill var nyhet jag ser frĂ„n vĂ„r R&D avdelning, det Ă€r en hel del roliga prylar pĂ„ gĂ„ng kan jag sĂ€ga đ
Med vÀnliga hÀlsningar,
Torbjörn
2 Guest(s)