Recension: iRiver H10|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Recension: iRiver H10
Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
Member Since:
August 22, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 21, 2005 - 4:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Vi fortsÀtter med vÄra rapportering frÄn MP3-spelarmarknaden genom att nu bjuda pÄ en recension av iRivers senaste skapelse pÄ marknaden för hÄrddiskbaserade MP3-spelare.
iRiver H10 presenterades av ingen annan Àn Bill Gates pÄ CES mÀssan i Las Vegas tidigt i januari. Vid den tidpunkten blev vi som mÄnga andra hÀnförda av vad vi sÄg. En till synes mycket tilltalande maskin bÄde estetiskt och funktionellt. Men Àr det nÄgot vi lÀrt oss pÄ NH Àr det att inte allt Àr vad det ser ut att vara, men samtidigt Àr det lika hÀrligt nÀr alla ens stora förhoppningar verkligen slÄr in.


"Mini-HDD spelare tror jag kommer vara det som ligger pÄ mÄngas önskelistor detta Är. Storleken av en flashspelare men nÀstan lika mycket plats som en biffig hÄrddiskspelare, det lÄter vÀl underbart? TyvÀrr ligger oftast prislappen nÀrmare hÄrddisk hÄllet Àn flash-hÄllet men det kommer justeras vartefter det kommer mer kombattanter pÄ marknaden."


[Image Can Not Be Found]


I vÄr senaste recension pÄ NH kan du lÀsa mer om iRiver H10 som vi testat grundligt för att hitta alla eventuell skelett i garderoben. NÄgot som till vÄr stora glÀdje visade sig vara en minst sagt svÄr uppgift.


:: Recension av iRiver H10 ::

C Cameron
Nu vet jag hur man gör inlÀgg!
Medlem
Forum Posts: 29
Member Since:
July 16, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
846607
February 21, 2005 - 4:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Bra jobbat Hugge, som alltid ! 🙂

You the man !

ZIre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1776
Member Since:
March 7, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
846619
February 21, 2005 - 4:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Hugge onz! cool spelare, ska lÀsa testet nu!

don
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1027
Member Since:
June 30, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
846628
February 21, 2005 - 5:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Fin Recension.

Gillade slutet: laugh

- Jag fĂ„r inte behĂ„lla den efter test 🙂

Hugge
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1847
Member Since:
August 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
846648
February 21, 2005 - 5:55 pm
sp_Permalink sp_Print

C Cameron wrote: Bra jobbat Hugge, som alltid ! 🙂

You the man !

Jepp, jag vet 😉

ZIre wrote: Hugge onz! cool spelare, ska lÀsa testet nu!

Jag vet, jag Àr bÀst.

Tack sjÀlv förresten, för att ni lÀser utav huvudtaget.

Redfaction
Member
Medlem
Forum Posts: 4312
Member Since:
June 27, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
846768
February 21, 2005 - 9:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Usch den vart verkligen ful och sÄg ut att ha dÄlig yta (glömde ordet) pÄ nÀra hÄll.

Friamannen
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 183
Member Since:
April 26, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
846818
February 21, 2005 - 11:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Kritik: Du skriver inte sÀrskilt mycket om ljudet? Det stÄr ungefÀr under hörlurs-delen "blabla köp bÀttre hörlurar", sen hittar jag inget mer om sjÀlva ljudet. Förutom i plus/minus --> "Bra ljud". KÀnns otillrÀckligt.

Avatar
Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
Member Since:
March 14, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
846994
February 22, 2005 - 12:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Nice.. alltid kul att lÀsa lite recensioner..

honkel
Nu vet jag hur man gör inlÀgg!
Medlem
Forum Posts: 35
Member Since:
November 5, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
847139
February 22, 2005 - 4:58 pm
sp_Permalink sp_Print

synd att du Hugge som skrev recensionen inte Àr sÀrskilt objektiv, utan börjar recensionen med att tala om hur mycket du gillar IRiver.

Sen har du lagt som fördelar,
Bra Batteri, hur kan du ha det som en fördel nÀr han i början av recensionen skriver att batterierna har "normal livslÀngd".

Hur kan man sÀtta som fördel att priset Àr lÄgt gentemot vad IRiver tagit innan, priset ligger högre Àn alla andra spelare med samma prestanda, men bara IRiver fÄr en fördel för att dom tidigare vart, ursÀkta uttrycket, svindyra.

Dessutom borde det vara pÄ negativa sidan att man mÄste anvÀnda IRivers egna USB-kabel, vilket bara Àr ett sÀtt att suga ut extra pengar frÄn oss köpare.

Har sjÀlv spelaren och den har bara vart en total börda hitills, en skyherrans massa buggar. LÀs gÀrna pÄ IRivers egna forum om ni vill veta mer ingÄende vad för buggar det vart. Det Àr ju dock inget som sÀger att din spelare inte funka som den ska, men lite mer hade du kunnat skriva om funktionaliteten.

Föresten, du skriver att man fick lurar som var olika lÀngd pÄ kablarna, det fick inte jag iaf.

Tack för mig!

Hugge
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1847
Member Since:
August 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
847153
February 22, 2005 - 5:22 pm
sp_Permalink sp_Print

honkel wrote: synd att du Hugge som skrev recensionen inte Àr sÀrskilt objektiv, utan börjar recensionen med att tala om hur mycket du gillar IRiver.

Sen har du lagt som fördelar,
Bra Batteri, hur kan du ha det som en fördel nÀr han i början av recensionen skriver att batterierna har "normal livslÀngd".

Hur kan man sÀtta som fördel att priset Àr lÄgt gentemot vad IRiver tagit innan, priset ligger högre Àn alla andra spelare med samma prestanda, men bara IRiver fÄr en fördel för att dom tidigare vart, ursÀkta uttrycket, svindyra.

Dessutom borde det vara pÄ negativa sidan att man mÄste anvÀnda IRivers egna USB-kabel, vilket bara Àr ett sÀtt att suga ut extra pengar frÄn oss köpare.

Har sjÀlv spelaren och den har bara vart en total börda hitills, en skyherrans massa buggar. LÀs gÀrna pÄ IRivers egna forum om ni vill veta mer ingÄende vad för buggar det vart. Det Àr ju dock inget som sÀger att din spelare inte funka som den ska, men lite mer hade du kunnat skriva om funktionaliteten.

Föresten, du skriver att man fick lurar som var olika lÀngd pÄ kablarna, det fick inte jag iaf.

Tack för mig!

AngÄende objektivitet, eftersom jag provat nÀstan alla spelare iRiver har och inte blivit besviken pÄ nÄgon av dem sÄ tycker jag inte att de ska förbises. Vida kÀnt att Iriver har ett gott rykte ocksÄ.

Det jag menade med bra batteri var att det Àr ett löstagbart batteri som gÄr att ladda över USB. Det Àr inte mÄnga spelare som har det. AngÄende priset sÄ Àr det inte sÄ farligt, iPod mini och Zen micro ligger bara nÄgra hundringar under och de har inte fÀrgskÀrm. SÄ jag tycker att det Àr ett skÀligt pris pÄ en sprÄjlans spelare, det kommer inte hÄlla i lÀngden visst men till en början sÄ Àr 2700kr lÀmpligt.

AngÄende buggar sÄ vet jag inte riktigt vad du menar. Jag drog ut pÄ 6 fulla laddningar under min testperiod och jag kan inte sÀga att det buggade utavhuvudtaget. Visserligen hade jag senaste firmwaren. Har du uppdaterat din?

Lur-recensionen Àr tagen frÄn en av de gamla Iriver-recensionerna dÀr MX400 ocksÄ hÀngde med, antog att de inte hade Àndrat nÄtt pÄ dem men sÄ Àr det visst. Har inte kvar H10 hemma sÄ jag kan inte konfirmera att jag hade lurarna med lika lÄng sladd. Mitt fel att jag inte kollade upp det.

honkel
Nu vet jag hur man gör inlÀgg!
Medlem
Forum Posts: 35
Member Since:
November 5, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
847248
February 22, 2005 - 6:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Hugge wrote: [quote=honkel]synd att du Hugge som skrev recensionen inte Àr sÀrskilt objektiv, utan börjar recensionen med att tala om hur mycket du gillar IRiver.

Sen har du lagt som fördelar,
Bra Batteri, hur kan du ha det som en fördel nÀr han i början av recensionen skriver att batterierna har "normal livslÀngd".

Hur kan man sÀtta som fördel att priset Àr lÄgt gentemot vad IRiver tagit innan, priset ligger högre Àn alla andra spelare med samma prestanda, men bara IRiver fÄr en fördel för att dom tidigare vart, ursÀkta uttrycket, svindyra.

Dessutom borde det vara pÄ negativa sidan att man mÄste anvÀnda IRivers egna USB-kabel, vilket bara Àr ett sÀtt att suga ut extra pengar frÄn oss köpare.

Har sjÀlv spelaren och den har bara vart en total börda hitills, en skyherrans massa buggar. LÀs gÀrna pÄ IRivers egna forum om ni vill veta mer ingÄende vad för buggar det vart. Det Àr ju dock inget som sÀger att din spelare inte funka som den ska, men lite mer hade du kunnat skriva om funktionaliteten.

Föresten, du skriver att man fick lurar som var olika lÀngd pÄ kablarna, det fick inte jag iaf.

Tack för mig!

AngÄende objektivitet, eftersom jag provat nÀstan alla spelare iRiver har och inte blivit besviken pÄ nÄgon av dem sÄ tycker jag inte att de ska förbises. Vida kÀnt att Iriver har ett gott rykte ocksÄ.

Det jag menade med bra batteri var att det Àr ett löstagbart batteri som gÄr att ladda över USB. Det Àr inte mÄnga spelare som har det. AngÄende priset sÄ Àr det inte sÄ farligt, iPod mini och Zen micro ligger bara nÄgra hundringar under och de har inte fÀrgskÀrm. SÄ jag tycker att det Àr ett skÀligt pris pÄ en sprÄjlans spelare, det kommer inte hÄlla i lÀngden visst men till en början sÄ Àr 2700kr lÀmpligt.

AngÄende buggar sÄ vet jag inte riktigt vad du menar. Jag drog ut pÄ 6 fulla laddningar under min testperiod och jag kan inte sÀga att det buggade utavhuvudtaget. Visserligen hade jag senaste firmwaren. Har du uppdaterat din?

Lur-recensionen Àr tagen frÄn en av de gamla Iriver-recensionerna dÀr MX400 ocksÄ hÀngde med, antog att de inte hade Àndrat nÄtt pÄ dem men sÄ Àr det visst. Har inte kvar H10 hemma sÄ jag kan inte konfirmera att jag hade lurarna med lika lÄng sladd. Mitt fel att jag inte kollade upp det.

Har senaste firmware, buggar lite mindre Àn innan, men jag har fortfarande buggar som att batteriet inte hÄller lÀngre Àn 6 timmar nÀr jag inte gör nÄgot annat Àn lyssnar, Àr ocksÄ en hel del buggar med programvaran IRiver Plus som du borde ha testat om du ska ha en helhetsbild över hur bra spelaren Àr för det Àr ett riktigt sunkprogram.

Ibland kan det ta upp till 10 sekunder att starta vissa lÄtar. Kanske Àr normalt i HDD spelare, men jag tycker det kÀnns slött.

Jag visste inte att man kunde LADDA via USB, Àr du sÀker pÄ det? jag kan inte det iaf. eller jag kunde det inte innan upg av firmware iaf, ska testa ikvÀll igen och skriva hÀr.

Kostar spelaren 2700? Isf kan jag hÄlla med om att priset Àr ok, men jag köpte den för 3000 och dÄ fanns den inte billigare.

Nu mÄste jag jobba vidare... ha de!

Hugge
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1847
Member Since:
August 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
847393
February 22, 2005 - 9:22 pm
sp_Permalink sp_Print

honkel wrote: [quote=Hugge][quote=honkel]synd att du Hugge som skrev recensionen inte Àr sÀrskilt objektiv, utan börjar recensionen med att tala om hur mycket du gillar IRiver.

Sen har du lagt som fördelar,
Bra Batteri, hur kan du ha det som en fördel nÀr han i början av recensionen skriver att batterierna har "normal livslÀngd".

Hur kan man sÀtta som fördel att priset Àr lÄgt gentemot vad IRiver tagit innan, priset ligger högre Àn alla andra spelare med samma prestanda, men bara IRiver fÄr en fördel för att dom tidigare vart, ursÀkta uttrycket, svindyra.

Dessutom borde det vara pÄ negativa sidan att man mÄste anvÀnda IRivers egna USB-kabel, vilket bara Àr ett sÀtt att suga ut extra pengar frÄn oss köpare.

Har sjÀlv spelaren och den har bara vart en total börda hitills, en skyherrans massa buggar. LÀs gÀrna pÄ IRivers egna forum om ni vill veta mer ingÄende vad för buggar det vart. Det Àr ju dock inget som sÀger att din spelare inte funka som den ska, men lite mer hade du kunnat skriva om funktionaliteten.

Föresten, du skriver att man fick lurar som var olika lÀngd pÄ kablarna, det fick inte jag iaf.

Tack för mig!

AngÄende objektivitet, eftersom jag provat nÀstan alla spelare iRiver har och inte blivit besviken pÄ nÄgon av dem sÄ tycker jag inte att de ska förbises. Vida kÀnt att Iriver har ett gott rykte ocksÄ.

Det jag menade med bra batteri var att det Àr ett löstagbart batteri som gÄr att ladda över USB. Det Àr inte mÄnga spelare som har det. AngÄende priset sÄ Àr det inte sÄ farligt, iPod mini och Zen micro ligger bara nÄgra hundringar under och de har inte fÀrgskÀrm. SÄ jag tycker att det Àr ett skÀligt pris pÄ en sprÄjlans spelare, det kommer inte hÄlla i lÀngden visst men till en början sÄ Àr 2700kr lÀmpligt.

AngÄende buggar sÄ vet jag inte riktigt vad du menar. Jag drog ut pÄ 6 fulla laddningar under min testperiod och jag kan inte sÀga att det buggade utavhuvudtaget. Visserligen hade jag senaste firmwaren. Har du uppdaterat din?

Lur-recensionen Àr tagen frÄn en av de gamla Iriver-recensionerna dÀr MX400 ocksÄ hÀngde med, antog att de inte hade Àndrat nÄtt pÄ dem men sÄ Àr det visst. Har inte kvar H10 hemma sÄ jag kan inte konfirmera att jag hade lurarna med lika lÄng sladd. Mitt fel att jag inte kollade upp det.

Har senaste firmware, buggar lite mindre Àn innan, men jag har fortfarande buggar som att batteriet inte hÄller lÀngre Àn 6 timmar nÀr jag inte gör nÄgot annat Àn lyssnar, Àr ocksÄ en hel del buggar med programvaran IRiver Plus som du borde ha testat om du ska ha en helhetsbild över hur bra spelaren Àr för det Àr ett riktigt sunkprogram.

Ibland kan det ta upp till 10 sekunder att starta vissa lÄtar. Kanske Àr normalt i HDD spelare, men jag tycker det kÀnns slött.

Jag visste inte att man kunde LADDA via USB, Àr du sÀker pÄ det? jag kan inte det iaf. eller jag kunde det inte innan upg av firmware iaf, ska testa ikvÀll igen och skriva hÀr.

Kostar spelaren 2700? Isf kan jag hÄlla med om att priset Àr ok, men jag köpte den för 3000 och dÄ fanns den inte billigare.

Nu mÄste jag jobba vidare... ha de!

Mjukvaran Ă€r testad pĂ„ sista sidan? men eftersom programmet var sĂ„ blotat och jobbigt sĂ„ ville jag inte anvĂ€nda det alltför lĂ€nge 😉

Eftersom jag aldrig ens pluggade in laddaren i vÀggen och jag gjorde slut pÄ 6 uppladdningar sÄ antar jag att det gÄr att ladda över USB-interfacet. Lyser den lilla lampan för dig nÀr du har den inkopplad till datorn? (den som Àr pÄ sladden). AngÄende laddningstiden pÄ lÄtarna sÄ Àr det ungefÀr samma pÄ alla spelare, H10 Àr vÀl nÄn sekund segare Àn de större 20/40GB kusinerna.

BÀsta pris pÄ pricerunner Àr 2672kr.

C Cameron
Nu vet jag hur man gör inlÀgg!
Medlem
Forum Posts: 29
Member Since:
July 16, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
847623
February 23, 2005 - 10:33 am
sp_Permalink sp_Print

honkel, eller konung som du kallar dig för pÄ vÄrat forum. TrÄkigt att du inte verkar vara det minsta nöjd med din spelare. Vi har lagt ner mycket tid pÄ att bÄde hjÀlpa dig pÄ forumet och skicka mail till dig med svar pÄ dina problem. Jag beklagar att du inte verkara vara nöjd med din spelare, men nÄgon mÄtta fÄr det ÀndÄ vara ! Du verkar inte vara det minsta nöjd över ditt köp, enbart negativa kommentarer i _varje_ post.

Spelar ingen roll hur mycket hjÀlp vi ger dig, vad ska vi göra för att du ska bli nöjd ???

honkel
Nu vet jag hur man gör inlÀgg!
Medlem
Forum Posts: 35
Member Since:
November 5, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
847662
February 23, 2005 - 11:54 am
sp_Permalink sp_Print

C Cameron wrote: honkel, eller konung som du kallar dig för pÄ vÄrat forum. TrÄkigt att du inte verkar vara det minsta nöjd med din spelare. Vi har lagt ner mycket tid pÄ att bÄde hjÀlpa dig pÄ forumet och skicka mail till dig med svar pÄ dina problem. Jag beklagar att du inte verkara vara nöjd med din spelare, men nÄgon mÄtta fÄr det ÀndÄ vara ! Du verkar inte vara det minsta nöjd över ditt köp, enbart negativa kommentarer i _varje_ post.

Spelar ingen roll hur mycket hjÀlp vi ger dig, vad ska vi göra för att du ska bli nöjd ???

Tja, hade ni satt en spelare i handen pÄ mig som funkade sÄ hade jag inte klagat eller hur?
Jag har lÀst runt pÄ mÄnga forum för att skaffa mig en uppfattning över om mina problem bara Àr "mina" problem men det Àr sÄ mÄnga som har liknande problem med H10. Hade det varit sÄ att jag inte sett en massa andra som har nÀstan samma problem som jag sÄ hade jag skickat tillbaka spelaren direkt, likasÄ hade det varit nÄgot annat mÀrke Àn IRiver, jag har alltid gillat IRiver, sÄ hade jag skickat tillbaka spelaren pÄ en gÄng. Men jag stÄr Àven fast vid att IRiver har gjort fel som slÀppt denna spelaren redan, för den funkar inte som preciserat.

Jag försöker fÄ mina buggar lösta och erat forum fÄr faktiskt klassificeras under grenen supportforum och dÀr fÄr man rÀkna med att missnöjda kunder hÄller till med sina buggar och fel.

honkel
Nu vet jag hur man gör inlÀgg!
Medlem
Forum Posts: 35
Member Since:
November 5, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
847664
February 23, 2005 - 11:57 am
sp_Permalink sp_Print

Hugge wrote: Mjukvaran Ă€r testad pĂ„ sista sidan? men eftersom programmet var sĂ„ blotat och jobbigt sĂ„ ville jag inte anvĂ€nda det alltför lĂ€nge 😉

Eftersom jag aldrig ens pluggade in laddaren i vÀggen och jag gjorde slut pÄ 6 uppladdningar sÄ antar jag att det gÄr att ladda över USB-interfacet. Lyser den lilla lampan för dig nÀr du har den inkopplad till datorn? (den som Àr pÄ sladden). AngÄende laddningstiden pÄ lÄtarna sÄ Àr det ungefÀr samma pÄ alla spelare, H10 Àr vÀl nÄn sekund segare Àn de större 20/40GB kusinerna.

BÀsta pris pÄ pricerunner Àr 2672kr.

Hehe 😉

Jag testade USB nu och det verkar funka fint för mig nu att ladda via USB det Àr ju fint.

DÄ har priset sjunkit och det Àr ju alltid soft !

Hugge
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1847
Member Since:
August 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
847674
February 23, 2005 - 12:12 pm
sp_Permalink sp_Print

honkel wrote: [quote=C Cameron]honkel, eller konung som du kallar dig för pÄ vÄrat forum. TrÄkigt att du inte verkar vara det minsta nöjd med din spelare. Vi har lagt ner mycket tid pÄ att bÄde hjÀlpa dig pÄ forumet och skicka mail till dig med svar pÄ dina problem. Jag beklagar att du inte verkara vara nöjd med din spelare, men nÄgon mÄtta fÄr det ÀndÄ vara ! Du verkar inte vara det minsta nöjd över ditt köp, enbart negativa kommentarer i _varje_ post.

Spelar ingen roll hur mycket hjÀlp vi ger dig, vad ska vi göra för att du ska bli nöjd ???

Tja, hade ni satt en spelare i handen pÄ mig som funkade sÄ hade jag inte klagat eller hur?
Jag har lÀst runt pÄ mÄnga forum för att skaffa mig en uppfattning över om mina problem bara Àr "mina" problem men det Àr sÄ mÄnga som har liknande problem med H10. Hade det varit sÄ att jag inte sett en massa andra som har nÀstan samma problem som jag sÄ hade jag skickat tillbaka spelaren direkt, likasÄ hade det varit nÄgot annat mÀrke Àn IRiver, jag har alltid gillat IRiver, sÄ hade jag skickat tillbaka spelaren pÄ en gÄng. Men jag stÄr Àven fast vid att IRiver har gjort fel som slÀppt denna spelaren redan, för den funkar inte som preciserat.

Jag försöker fÄ mina buggar lösta och erat forum fÄr faktiskt klassificeras under grenen supportforum och dÀr fÄr man rÀkna med att missnöjda kunder hÄller till med sina buggar och fel.

[svarar pÄ frÄgor frÄn irivers forum]

Jag har lÀst lite i irivers forum och jag har faktiskt inte erfarat nÄgot av dem problem du nÀmner. I alla fall inte pÄ det sÀtt som du upplever dem. Visst, den kan vara lite trög i spellistan om du har mycket album/lÄtar, jag hade inte vÀntat mig nÄtt annat heller, Men sen har jag och andra sidan provat sÄ gott som alla spelare som har slÀppts till Sverige, betydligt mÄnga fler utom tjÀnst Àn inom NH:s tjÀnst.

Nu hÄrdtestade jag inte iriverplus dÄ jag inte gillar den typen av program, men jag hade dÄ inga problem nÀr jag anvÀnde det. MÀrk dÄ att jag kör windows emulerat under linux, och det Àr inte alltid hundraprocentigt kompatibelt. Jag tror i det fallet att det rör sig om SBS frÄn din sida.

Problem med lĂ„ttitel? Njae, det hade dĂ„ inte jag. Även om jag inte hade en uppdaterad databas. Se till att sĂ€tt sĂ€tta ordentligt ID3-taggar pĂ„ dina lĂ„tar sĂ„ Ă€r det inga problem.

Varför mÄste du lÀgga mappar utanför den angivna musikmappen? dumheter.

Min H10 som jag hade hÀngde sig aldrig. Inte heller hade jag nÄgra problem med batteritiden, 12 timmar, lite under lite över Àr det jag lyckades skrapa ihop.

MVH: Fredrik.

honkel
Nu vet jag hur man gör inlÀgg!
Medlem
Forum Posts: 35
Member Since:
November 5, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
847825
February 23, 2005 - 3:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Hugge wrote:

[svarar pÄ frÄgor frÄn irivers forum]

Jag har lÀst lite i irivers forum och jag har faktiskt inte erfarat nÄgot av dem problem du nÀmner. I alla fall inte pÄ det sÀtt som du upplever dem. Visst, den kan vara lite trög i spellistan om du har mycket album/lÄtar, jag hade inte vÀntat mig nÄtt annat heller, Men sen har jag och andra sidan provat sÄ gott som alla spelare som har slÀppts till Sverige, betydligt mÄnga fler utom tjÀnst Àn inom NH:s tjÀnst.

Nu hÄrdtestade jag inte iriverplus dÄ jag inte gillar den typen av program, men jag hade dÄ inga problem nÀr jag anvÀnde det. MÀrk dÄ att jag kör windows emulerat under linux, och det Àr inte alltid hundraprocentigt kompatibelt. Jag tror i det fallet att det rör sig om SBS frÄn din sida.

Problem med lĂ„ttitel? Njae, det hade dĂ„ inte jag. Även om jag inte hade en uppdaterad databas. Se till att sĂ€tt sĂ€tta ordentligt ID3-taggar pĂ„ dina lĂ„tar sĂ„ Ă€r det inga problem.

Varför mÄste du lÀgga mappar utanför den angivna musikmappen? dumheter.

Min H10 som jag hade hÀngde sig aldrig. Inte heller hade jag nÄgra problem med batteritiden, 12 timmar, lite under lite över Àr det jag lyckades skrapa ihop.

MVH: Fredrik.

Med IRiver plus gjorde jag exakt som instruktionerna sa. Har tillrÀckliga datorkunskaper för att veta hur man sköter en dator pÄ vettigaste sÀtt.

Problemen med lÄt-titel Àr ett av problemen som löst sig sen 1.10 om du tÀnker pÄ att den visade fel lÄt nÀr jag spelade en viss lÄt?

Oerhört mÄnga tycker inte om systemet dÀr man lÀgger varenda lÄt i en mapp utan vill ha varje skiva i en egen mapp, pÄ samma sÀtt som jag förstÄr dig om du vill ha allt pÄ samma plats sÄ tycker jag du bör förstÄ att smaken Àr delad.

Den har inte hÀngt sig sen 1.10 heller, vore glad om du kommenterade problemen som Àr skrivna efter firmwaren istÀllet om du ska kommentera.

Och batteritiden Àr ett faktum att den var buggig innan 1.10, mÄnga som pratade om att spelaren dog efter 5-6 timmar nÀr man fortfarande hade 2 pluppar kvar. Sen var det bra ett tag efter 1.10 sen dök problemet upp igen.

Jag vill bara att folk ska veta att trots att du gudahöjer spelaren sÄ Àr det mÄnga som har stora problem med den och att man bör beakta detta innan man köper den, för man kan mycket vÀl vara en av de som fÄr ett mÄndagsexemplar.

lither
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 2
Member Since:
May 6, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
851466
March 1, 2005 - 8:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Du fÄr ursÀkta kritiken, men jag anser att den behövs (vill mest ha svar pÄ nÄgra saker):

  1. Var nÄnstans kan jag lÀsa om ljudets kvalitet? Jag hittade en slutpunkt som sÀger "Bra ljud". Hur definieras bra ljud i detta sammanhang och hur mycket beror det pÄ lurvalet?
  2. Är det pĂ„ grund av att skĂ€rmen Ă€r i fĂ€rg som den blir "grym"?
  3. Har den hÀr recensionen missat korrekturlÀsningsbÄset?
  4. Är jag gnĂ€llig om jag sĂ€ger att det Ă€r för mycket talsprĂ„k i recensionen?
  5. FrÄga ur citatet:

    Jag Àr inte mannen som anvÀnder spellistor sÄ jag behöver inte ha detta program egentligen men eftersom programmet gör precis vad det Àr tÀnkt för sÄ kan jag inte klandra det.

    Är detta en undanflykt för att inte gĂ„ in pĂ„ programmet i sin helhet?
    Enligt mig Àr det ganska bedrövligt, sÀrskilt om du jÀmför det med motsvarigheter som Apples iTunes eller Creative Mediasource.

Jag har sett mÀngder mer hörlurs-, högtalar- och ljudkortsrecensioner som inte behandlar ljudet över huvud taget. Detta Àr vÀl nÄgot som Àr A eller O nÀr man vÀljer en multimediaprodukt i detta sammanhang? Inkluderat mp3-spelare.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 52
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL