August 22, 2005
Under de senaste månaderna har vi följt den mycket populära och ökande marknaden för MP3-spelare. Både genom recensioner och nyheter har vi rapporterat om både nya och unika spelare på en aldrig vilande marknad.
Nu är det så dags för oss att återigen ge oss i kast med en recension inom ämnet, nämligen en stor jämförelse av 5 olika MP3-spelare. Vår senaste stora jämförelse inkluderade endast MP3-spelare med flashminne som lagringsmedia.
Denna gång har vi endast tittat på spelare med mekaniska hårddiskar som lagringsmedia.
Vi är ute efter att ta reda på vilka hårddiskbaserade MP3-spelare som är värda våra hårt förvärvade slantar, och det är knappast några dåliga kombattanter.
"NordicHardware har tagigt in 5 stycken hårddiskbaserade MP3-spelare i testlabbet. Detta är den första roundupen av hårddiskbaserade spelare som vi gjort så det är med stor lärlust och glädje vi får äran att testa dessa spelare. Vad är då en hdd-mp3spelare för något då? Vad skiljer dem från de tidigare flashspelarna vi testar?."
[Image Can Not Be Found]
October 25, 2003
Ännu ett mästerverk =DO
Man blir onekligen sugen på M3n, har en iAudio4 nu och är mycket nöjd, men hugge, stör man sig lika mycket på att själva spelaren inte har någon display som det verkar? Var det inte irriterande att alltid behöva släpa med sig den där "fjärrkontrollen"?
August 27, 2003
Tindy wrote: Ännu ett mästerverk =DO
Man blir onekligen sugen på M3n, har en iAudio4 nu och är mycket nöjd, men hugge, stör man sig lika mycket på att själva spelaren inte har någon display som det verkar? Var det inte irriterande att alltid behöva släpa med sig den där "fjärrkontrollen"?
Mjaa, klart det var lite irriterande ibland då det är ännu en grej att hålla reda på. Men har man ett bra minne så ska det nog vara rätt lugnt. Det går att styra utan fjärr men då får du somsagt ha bra koll på vad du trycker och i vilken ordning du har alla låtar.
August 27, 2003
CasO wrote: bra recension :), även om jag skulle faktiskt vilja se lite mer av de populära spelarna som tex Ipod Mini och Zen Micro....
Jag har väl inte sagt att jag är klar än? 🙂
iPod lär ni dock inte se till. De skulle egentligen vara med i detta testet med 1-2 spelare men tanterna därborta tabbade sig totalt när de skulle skicka iväg spelare, en av många anledningar till att denna rec är sen.
October 24, 2003
Hugge wrote: Baksidan innefattar bara lite tråkiga serienummer och ett par skruvar om man nu skulle tappa allt förstånd och skruva upp den. Jag har varit grymt sugen ett par gånger, blottade skruvskallar bara VILL BLI uppskruvade av mig känns det som. Men efter lite mental brottning bestämde jag för mig det vettiga alternativet.
Hahaha!
Jag blev mest sugen på M3:an faktiskt, jobbigt att hålla koll på fjärren kanske..?
Mycket bra recension! Ni börjar komma igång nu 😛
1 Guest(s)