August 22, 2005
Efter ett kort uppehåll kan vi idag kan bjuda på en recension av vattenkylningssystemet Koolance Exos-Al. Det är ett färdigt vattenkylningssytem med en aluminiumfinish liknande den på Lian-Li-chassin. Vi har sex fullmatade sidor som granskar både in- och utsidan utav systemet. Produkten briljerar med smarta lösningar och snygg utsida, men räcker prestandan till?
Läs recensionen här
April 20, 2002
Ja jag kan inte annat än hålla med.
Recensionen var bra skriven och inte för mycket "skitsnack".
Rakt på sak är alltid det bästa.
Har jag råd någon gång att köpa vattenkylning blir det något liknande....verkar vara rätt effektivt det där men 2500kr är rätt saftigt för ett par grader mer kyla...hehe
Betyg: MVG till Noddan!
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
July 18, 2002
June 19, 2002
Kame_boy wrote: "För att få bättre testresultat så har jag modifierat mitt moderkort till att visa on-die-temperaturer. Detta innebär att temperaturen mäts på själva processorn och inte i sockeln."
Någon som kan länka till en guide?
Jag vet inte riktigt om det finns någon guide ute, men det du gör är att beställa free samples ifrån http://www.maxim-ic.com, (MAX1668) och sedan ladda hem pdf'en med pinouten. Sedan ansluter du den till SMBUS-headern enligt pinouten, och löder fast två av utgångarna till tempsensorpinnarna på baksidan av cpu-sockeln.
March 5, 2002
[NH wrote: Noddan][quote=Kame_boy]"För att få bättre testresultat så har jag modifierat mitt moderkort till att visa on-die-temperaturer. Detta innebär att temperaturen mäts på själva processorn och inte i sockeln."
Någon som kan länka till en guide?
Jag vet inte riktigt om det finns någon guide ute, men det du gör är att beställa free samples ifrån http://www.maxim-ic.com, (MAX1668) och sedan ladda hem pdf'en med pinouten. Sedan ansluter du den till SMBUS-headern enligt pinouten, och löder fast två av utgångarna till tempsensorpinnarna på baksidan av cpu-sockeln.
Att inte moderkortstillverkarna gör detta 🙁 (på de moderkort som inte klarar av att läsa on-die)
February 3, 2003
1 Guest(s)