August 22, 2005
Har du lite problem med att dryga ut kassan? Behöver du ett nytt grafikkort? kanske en jobbig kombination, därför har vi tagit oss tid att skriva ihop en roundup för er som passar in på de två frågorna. 7 lågbudget- och ett "mellanbudget"-kort testas idag. Alla utom ett ligger runt 1000-lappen och lär därmed passa er med bantad plånbok lite bättre än vad Radeon 9800 Pro elelr GeForce FX 5900 Ultra gör
"
August 22, 2005
Läst nu, vill inte vara den som säger det men, http://www.skrivihop.nu
November 29, 2001
Catstyle wrote: Läst nu, vill inte vara den som säger det men, http://www.skrivihop.nu
Jag har skrivit artikeln på engelska så jag behöve rinte känna mig skyldig. Men i översättarnas försvar måste jag säga att de bara fick någon timme på sig att översätta dessa 16 sidor eftersom vi inte vill att den svenska sidan ska "hamna efter" den engelska.
December 1, 2002
May 31, 2002
Magellan wrote: Bra Roundup! Lika genomförlig som vanligt! 🙂
Och du Catstyle... varför inte påpeka var felen är istället? Då är det lättare att rätta till dem. Och du glömde ett mellanslag...
Jag tror han menar särskrivningarna där engelska och svenska ord blandas. För det fanns många sånna. T.ex geforce korten, som ska vara geforce-korten. Sen att själva rubriken var en särskrivning var ju lite värre. Skulle nog ha hetat Lågbudgetgrafikkort.
Men en väldigt fin recension var det iaf 😛
February 1, 2003
May 14, 2003
Jag tyckte det var en kanonbra recention, det enda jag saknar är jämnförelse med ett GF3 kort som tex en ti200. Eftersom jag tror att det finns fler som, som har ont om pengar vill man ju få ut så mycket gällande pris/prestand som det går. Men det kan vara svårt att jämföra dessa nya kort, när man sitter med ett gammalt : (
Snälla snälla ta med ett GF3 kort med i recentionen som en liten testindex för oss som inte uppgraderar så ofta : )
November 29, 2001
TheDrone wrote: har granskat testerna och skrivelserna och det finns för mycket svengelska i testet samt GROVA stav fel eller heter det illrate osv....
däremot är jag lite skeptisk till de resultat som är i spel testerna men ska inte säga för mycket !
Säg hellre för mycket än för lite.
Jag har installerat om windows mellan rundorna såklart och fick snarlika resultat varendaste gång med de tre korten på samma klockfrekvens så jag är ganska säker på att de är korrekta.
Men säg gärna vad du tror kan vara fel, jag har alla korten hemma fortfarande så om jag ska testa om något får det bli nu snarast.
Stavfelen beror som jag redan påpekat på att översättarna översatte nästan hela artikeln i morse just för att vi vet att många blir kinkiga om vi lägger upp den först på engelska.
November 29, 2001
boogey wrote: bara för att informera så säljer JME Data ett ti4200 för 995:-...
skulle nog sänka betyget på de flesta av de där korten om de var med i round-upen...för det andra så funderar jag på vem Hans-Wolfram Tismer de snackar om på 3D-chipset är...???
Hans Wolfram Tismer jobbar på Gainward i Tyskland. Ha ringen aning om hur de fått honom inblandad, det var jag som skickade länken till dem nämnligen.
Angående det billiga Ti4200at så är det ju svårt att göra ett undantag i hela recensionen på grund av ett enda kort. Dessutom måste jag försöka ta i åtanke att priserna på korten i recensionen sjunker rät snabbt och att Ti4200 är på väg ut från marknaden.
November 29, 2001
MrWeizel wrote: vill inte klaga, men jag tycker recensionen ger mig ett lite haffsigt intryck. kan inte sätta fingret påvad det är, men gillar inte direkt att där är smileys i varje stycke, verkar oseriöst. sen är där engelska på en hel del ställen där det inte borde.
Jag förmodar att det till stor del är översättningen som ger det haffsiga intrycket. Själv tycke rjag det är en av de bättre recensionern ajag gjort. Inte minst tack vare alla de högkvalitativa bilderna.
Smiley i varenda stycke är ju lite överdrivet ändå. Men visst det är obota tråkigt att bara skriva stela recensioner hela dagarna så ibland försöker jag lätta upp på stämningen lite.
Vissa älskar det andra hatar det men i slutändan tycker jag det är bättre än att bara skriva "apatiskt".
1 Guest(s)