April 17, 2005
Dags att gräva djupare i några av våra sidointressen. Vi är nog alla rätt rungande överens om att Lego inte bara är en av de absolut bästa leksakerna utan även en av de absolut bästa uppfinningarna någonsin. Dess enkelhet är dess styrka i en värld som blir allt mer komplex för var dag. Star Wars å andra sidan är hyperteknologiskt och något som vi alla växt upp med på och säkert på ett eller annat sätt fantiserat om. Framför allt har våghalsen Han Solo varit en idol för unga pojkar. Idag ska vi då titta närmare på Legos tolkning av hans skepp, Millennium Falcon.
"Millennium Falcon är en kraftigt modifierad Corellian Engineering Corporation YT-1300f lätt fraktare. Han Solo "vann" det från Lando Calrissian under "Cloud City Sabacc Tournament". Huruvida han fuskade eller inte ... bryr vi oss inte om."
May 15, 2005
Hehe tummarna upp Andreas och Fredrik! Nu väntar jag bara på att Noddan kommer in och visar sin 5000-bitars version 😀
Grym artikel! 🙂
This: Haha ja jag såg den också, lite skrämmande det arbetet man lagt ner där med..
Tekniknörd som gillar att träna.
Det är det absolut inte, hade det varit fel hade vi inte haft några intresse, för att inte tala om en död sajt 😉
Tekniknörd som gillar att träna.
June 19, 2002
Hahaha fint jobbat :). Men den där lilla kommer man väl ingen vart med =)
Anton, givetvis ska jag in och stoltsera. Själv har man ju 5000-bitars-varianten av millenium falcon, ta en kik här om ni vill:
http://www.minhembio.com/bilde.....329706.jpg
http://www.minhembio.com/bilde.....331503.jpg
😀
vart ska eran pryttel stå någonstans? Min fru är tveksam till placeringen av mitt monster. Men hon orkar inte flytta den 🙂
Var bara tvungen att kika in och skryta lite grand, nu fortsätta umgås med påskumgänge!
June 19, 2002
RatAta[BK wrote: ]Vart går det att få tag i 5000-bitars versionen??
Det har gått att beställa den från lego.com, vet inte om den finns kvar längre. Det var någon slags limited edition. Frun köpte den till mig när jag tog examen från Chalmers för ett år sedan. Den kostar ju en slant - runt 5-6000 tror jag.. Men oj vad fin den är 🙂
1 Guest(s)