Recension: MEIZU E2|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Recension: MEIZU E2
Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
Member Since:
August 22, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 20, 2004 - 3:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Nu inför jul är det extra intressant med produktrecensioner för att man som julklappshandlare ska kunna hitta rätt produkt att lägga under granen. Att det handlar om hårda klappar ser vi som en självklarhet här på NordicHardware, allt annat hade ju varit motsägelsefullt.


Vi har så här ett par dagar innan julafton tagit en närmare titt på en av konsumenternas favoritklapp, nämligen MP3-spelare och på testbänken har vi lagt en för många främmande spelare. Spelaren heter MEIZU E2 och frågan vi ställer oss är om det något udda namnet är värt att lägga på minnet?


"MP3-spelare: Aldrig förr har de varit så populära som nu. Nu när den är utnämnd till årets julklapp och allt så vore det tjänstefel att inte testa de senaste spelarna på marknaden. Efterfrågan på MP3-spelare märks även utanför Internet, jag har sett två stycken tidningar som enbart inriktar sig på att testa just MP3-spelare och de kommer ut sex gånger om året. Jag tycker givetvis att detta är riktigt kul då portabel musik är min lilla fetisch."


[Image Can Not Be Found]

Läs hela recensionen av MEIZU E2.

Spindel
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1494
Member Since:
July 3, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
801048
December 20, 2004 - 4:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Coolt.

Hugge
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1847
Member Since:
August 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
801058
December 20, 2004 - 4:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Fick precis mail:

"Vi har nu fått in de nya manualerna för v. 4.001 samt en uppdaterad mjukvaru-cd (istället för den obrandade du hade i ditt paket). Dessutom levereras E2-serien from. nu även med en extra förvaringsbag i svart sammets-liknande tyg. "

Så att alla vet!

LuckyLuke
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1087
Member Since:
May 28, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
801074
December 20, 2004 - 4:41 pm
sp_Permalink sp_Print

mer bilder...

men annars en bra text. Men fråga, metal? - Får man inte konstig lukt på fingrarna då om man håller i den länge?

Hugge
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1847
Member Since:
August 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
801079
December 20, 2004 - 4:42 pm
sp_Permalink sp_Print

LuckyLuke wrote: mer bilder...

men annars en bra text. Men fråga, metal? - Får man inte konstig lukt på fingrarna då om man håller i den länge?

Ehm, nej? inte vad jag har märkt? 😀

spidey
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1408
Member Since:
July 17, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
801164
December 20, 2004 - 6:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Har en fråga / På bilden där dom spelare upp en låt står det VA_-_The cream nånting är inte den nerladdad den låten ?

För att en kompis har jag för mig hade såna låtar på skiva och det var tydligen nerladdad. :bgrin: :bgrin:

Edit: Nyfiken bara :bok:

Hugge
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1847
Member Since:
August 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
801178
December 20, 2004 - 6:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Spidey wrote: Har en fråga / På bilden där dom spelare upp en låt står det VA_-_The cream nånting är inte den nerladdad den låten ?

För att en kompis har jag för mig hade såna låtar på skiva och det var tydligen nerladdad. :bgrin: :bgrin:

Nej, jag äger orginalskivan som förövrigt är The Cream of Female Vocal Trance. VA står ju för att det är Various Artists och sen alla -_- är för att vissa mediaspelare inte kan läsa mellanslag utan det blir massa tecken där istället.

spidey
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1408
Member Since:
July 17, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
801187
December 20, 2004 - 6:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Hugge wrote: [quote=Spidey]Har en fråga / På bilden där dom spelare upp en låt står det VA_-_The cream nånting är inte den nerladdad den låten ?

För att en kompis har jag för mig hade såna låtar på skiva och det var tydligen nerladdad. :bgrin: :bgrin:

Nej, jag äger orginalskivan som förövrigt är The Cream of Female Vocal Trance. VA står ju för att det är Various Artists och sen alla -_- är för att vissa mediaspelare inte kan läsa mellanslag utan det blir massa tecken där istället.

Visst :blink: :gunsfire: men låt gå för den här gången ......

Men ni borde ändå tänka på det,ja ni vet......

siggewall
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 78
Member Since:
July 8, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
801198
December 20, 2004 - 6:57 pm
sp_Permalink sp_Print

vanliga batterier behöver väl inte vara en nackdel? kul om man har inbyggt sedan efter massa laddningar så har det blivit sämre och kan inte byta.

Hugge
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1847
Member Since:
August 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
801201
December 20, 2004 - 6:59 pm
sp_Permalink sp_Print

siggewall wrote: vanliga batterier behöver väl inte vara en nackdel? kul om man har inbyggt sedan efter massa laddningar så har det blivit sämre och kan inte byta.

Jag tycker det är en nackdel eftersom det blir så omständigt med laddning. När batteriet börjar bli gammalt så anser jag (observera prylbögen i mig) att spelaren börjar nog blir såpass gammal att hela altet ska bytas ut. Jag gillar lösningen på monolith och iriver ifp1095 där det är inbyggt batteri som laddas via USB men ändå går plättlätt att byta.

TheWretch
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 75
Member Since:
October 14, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
801798
December 21, 2004 - 11:47 am
sp_Permalink sp_Print

Blev inte plasma-tvn utsedd till årets julklapp? 😮
"...ett litet gummiskydd som är aningen.." aningen vaddå?

Schysst recension annars!

Hugge
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1847
Member Since:
August 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
801880
December 21, 2004 - 12:38 pm
sp_Permalink sp_Print

TheWretch wrote: Blev inte plasma-tvn utsedd till årets julklapp? 😮
"...ett litet gummiskydd som är aningen.." aningen vaddå?

Schysst recension annars!

http://www.idg.se/ArticlePages.....FA.dbp.asp

Ska kolla på det där, nått som försvunnit av någon anledning.

Seehund
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 15
Member Since:
February 12, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
816233
January 7, 2005 - 3:32 am
sp_Permalink sp_Print

Inget Ogg Vorbis-stöd = går bort.

Ang. inbyggda vs. lösa batterier: Själv köper jag av princip inte elektroniska pryttlar med inbyggda (ej utbytbara) batterier om prytteln kostar mer än 10 spänn och/eller inte är avsedd för engångsbruk i nödfall (t.ex. engångskamera). Även om en liknande MPEG-audio-spelare med inbyggt batteri skulle vara hopplöst ute då batteriet väl börjar ge upp så känns man blåst om man måste kasta bort något man betalade 2000 spänn för ett par år tidigare.

F.ö. skall rubriken "slutledning" i NH:s recensioner fortfarande vara "slutsats". 😉

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 44
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL