August 22, 2005
För er som varit aktiva på NH de senaste dagarna är det ingen nyhet att vi startat en ny månadstävling. Denna gång i samarbete med MP3-spelartillverkaren MEIZU.
Förstapriset i tävlingen är MEIZUs senaste MP3-spelare vid namn MEIZU X2 och för att se hur denna spelare står sig mot konkurrenterna lät vi vår expert, Fredrik "Hugge" Korsbäck lägga vantarna på spelaren.
Resultatet ser vi här i dag i form av en recension på MEIZU X2 som ger en tydligare bild om månadstävlingens förstapris.
"EIZU X2 är ytterst lik sin syster E2, det är faktiskt samma spelare sånär som på en ny design och lite andra standardtillbehör. I och med detta så kan vi lugnt fastställa att den tekniska biten håller högsta klass, ljudegenskaperna är mycket goda och som jag skrivit förut så är det bara Monolith MX-7010 som bräcker en MEIZU på ljudet."
[Image Can Not Be Found]
:: Läs hela recensionen av MEIZU X2
Relaterat material: Recension av MEIZU E2 : Månadstävling med MEIZU ::
November 27, 2003
Spinnjonte wrote: Hur kan man säga att en mp3 spelare har jättebra ljud, om man då inte lyssnar på låtar som ligger uppmot 400kbps....för annars så låter ju verkligen mp3:or inte så bra.....
Då har du bättre hörsel än sveriges musikerelit...
Allt är relativt dock. Många mp3-spelare idag får tom 128kbps att låta rent förjävligt. Att denna lyckas få fram det ljud som spelas i en relativt normal ton ska självklart premieras. Som f.d. ägare av ett antal riktiga skräpspelare kan jag säga dig att det finns grader av dåligt ljud du knappt kan föreställa dig.
//Andreas
December 6, 2001
Läste inte recensionen då jag redan äger en E2 som jag är nöjd med sånär som på ett par punkter jag misstänker denna spelare också brister på:
* Seghet - Jämfört med min förra Iriver 395 är meizun seg som sirap i menyerna och byte av låt. Det verkar nästan som de klockat ner processorn för att öka batteritiden.
* Klarar inte att visa öäå än.
* En full engiggarare tar nästan tio sekunder att starta
* Problem med att sortera filer i bokstavsordning
Förövrigt tycker jag det är synd att VBR har slagit igenom så sent. Det tycker jag ger den allra största kvalitétsvinsten.
December 6, 2001
misterjb wrote: Bra recension!!
Du kan ju själv ställa in i menyerna om du vill ha dem blixtsnabba eller animerade - vilket är snyggt, men som sagt lite segt. 🙂
Om det ändå gick att få dem snabba som blixten (a la min gamla iriver). Tyvärr är det lite fördröjning på ett par störande tiondelar.
1 Guest(s)