August 22, 2005
Efter allt ståhej med nVidias och ATis nya grafikkretsar har det nu blivit dags att ta en titt på ett par retailkort. Vi har fem olika kort från ABIT, Gainward, Leadtek och Point Of View i testet.
[Image Can Not Be Found] Läs hela testet här.
August 2, 2002
Nyhet wrote:
Efter allt ståhej med nVidias och ATis nya grafikkretsar har det nu blivit dags att ta en titt på ett par retailkort. Vi har fem olika kort från ABIT, Gainward, Leadtek och Point Of View i testet.
[Image Can Not Be Found] Läs hela testet här.
Funkar juh inte ännu
November 21, 2002
November 29, 2001
cgsimonsen wrote: tycker det är lite dårligt att skriva att 9800 xt kortet är för dyrt jag menar var kan man köpa ett x800 pro kort i dag.När det släpps kommer nog 9800 kortet att sjunka i pris(tror jag)
kortet är en tusenlapp dyrare än många andra 9800 XT, är inte det för dyrt?
men visst vill man lägga ut en extra tusenlapp på ... ingenting, be my guest 😉
i vilket fall börjar X800 Pro komma in till återförsäljarna den här veckan och recensionen ska ju inte bara vara gällande för exakt de minuterna som vi lägge rupp den
November 21, 2002
November 21, 2002
November 29, 2001
Zyrus wrote: Bra recension! Du lyckades få med en hel del felstavningar oxå =)
tex enågon, orangea, bätrte, sväöngarna, elle rmindre, me rän, skrämam, gälle rminnet, du har glömt ett "-" framför "Lite för dyrt" m.m.
Men det är en vääääärdslig sak!
hehe jo den här recensionen var extremt stressad, den är flera veckor försenad och företagen har legat på mig som fan om det :/
nåja den blev ju färdig iaf, korrekturläsningen sker idag
November 29, 2001
cgsimonsen wrote: jag menar om inte abits kort är prisvärt så kanske ett annat fabrikat är. bara en tanke tex om man hittar ett för 1000:- mindre så borde det vara prisvärt eller?
varför? det är inte 9800 XT-chippet i sig vi recenserar här
det är ABITs modell specifikt och den var inte mycket att hänga i julgran
btw så tycker jag det i allmänhet är ganska dumt att köpa ett 9800 XT för en endaste krona mer än ca 3200 :- just nu med tanke på att det groteskt mycket snabbare X800 Pro snart är här för under 4000 spänn.
November 21, 2002
April 2, 2001
UndaC wrote: [quote=cgsimonsen]jag menar om inte abits kort är prisvärt så kanske ett annat fabrikat är. bara en tanke tex om man hittar ett för 1000:- mindre så borde det vara prisvärt eller?
varför? det är inte 9800 XT-chippet i sig vi recenserar här
det är ABITs modell specifikt och den var inte mycket att hänga i julgran
btw så tycker jag det i allmänhet är ganska dumt att köpa ett 9800 XT för en endaste krona mer än ca 3200 :- just nu med tanke på att det groteskt mycket snabbare X800 Pro snart är här för under 4000 spänn.
Groteskt mycket snabbare än 9800XT? inte i testerna jag har sett iaf...
November 29, 2001
Lindbergh wrote:
Groteskt mycket snabbare än 9800XT? inte i testerna jag har sett iaf...
https://www.nordichardware.se/.....ivelse=223 och tio sidor fram
9800XT får rätt rejält med spö, X800 Pro är nära nog dubbelt så snabbt i många tester
December 18, 2001
UndaC wrote: [quote=Lindbergh] Groteskt mycket snabbare än 9800XT? inte i testerna jag har sett iaf...
https://www.nordichardware.se/Recensioner/?page=7&skrivelse=223 och tio sidor fram
9800XT får rätt rejält med spö, X800 Pro är nära nog dubbelt så snabbt i många tester
så går det när man bråkar med den store grafikkortstestaren undac =)
Nä nu vill jag ha ett jobb så man får råd att byta upp sig från sitt gammla 9500PRO till ett X800 av nåt slag.
May 30, 2004
cgsimonsen wrote: tycker det är lite dårligt att skriva att 9800 xt kortet är för dyrt jag menar var kan man köpa ett x800 pro kort i dag.När det släpps kommer nog 9800 kortet att sjunka i pris(tror jag)
samma dag som du skrev detta så beställde jag ett PowerColor Radeon X800PRO 256MB DDR3 för 4600 får det typ i morgon.och alla XT korten jag kollat på har varit lika dyra...
November 29, 2001
DaNcE wrote: [quote=cgsimonsen]tycker det är lite dårligt att skriva att 9800 xt kortet är för dyrt jag menar var kan man köpa ett x800 pro kort i dag.När det släpps kommer nog 9800 kortet att sjunka i pris(tror jag)
samma dag som du skrev detta så beställde jag ett PowerColor Radeon X800PRO 256MB DDR3 för 4600 får det typ i morgon.och alla XT korten jag kollat på har varit lika dyra...
man kan få ett 9800 XT för under 4000
å andra sidan kan man få ett X800 Pro för ca 4000 också
1 Guest(s)