August 22, 2005
För ett par veckor sedan tog vi en närmare titt på ett flertal högkvalitativa hörlurar och även om de flesta passade bäst i hemmets lugna vrå fanns det flera som fungerat i mobila sammanhang. Mobila musikkällor är kanske mer aktuellt än någonsin just nu med MP3-spelarnas oerhörda popularitet.
Man kan i dagsläget hitta MP3-spelare för de flesta andamål och i de flesta prisklasser. En djungel som för många konsumenter blir en hissnande uppgift att leta sig igenom.
Som de ledstjärnor vi är på NordicHardware kommer vi böka runt i MP3-spelarträsket för att ge er, våra läsare, en bättre inblick i denna omfattande marknad.
Det första stickprovet blir bland toppmodellerna på flashmarknaden. Alltså något dyrare spelare, 2500-3000kr, med flashminne som lagringsmedie.
Vi har tittat närmare på fyra olika spelare som alla ger ett gott första intryck, men hur står de sig i längden?
"En MP3-spelare är strax i var mans ficka, de säljer som aldrig förr. En anledning kan vara att det går att få en skaplig maskin för under tusenlappen. Men jag tror att det finns en annan större faktor. MP3-spelarnas utveckling är sitt esse för tillfället, gigantisk lagringsplats och fräcka features väcker helt klart "ha begär", tillverkarna har förstått det och nu i andra kvartalet har det kommit många spelare som har något nytt och nytänkande."
[Image Can Not Be Found]
Läs hela recensionen här.
November 29, 2001
x-per wrote: Hmm varför körde ni olika storlekar på överföringstest, del2?
Hugge fyllde spelarna helt enkelt
två spelare med 256 MB rymmer ofta olika mycket beroende på hur mycket ytrymme som spelaren reserverar
sen hade ju en spelare mer minne än de andra
personligen är jag impad, en mer genomförlig recension av MP3-spelare tror jag aldrig att jag läst 🙂
[Darth Vader-imitation]
Most Impressive
[/Darth Vader-imitation]
😛
October 22, 2002
RIKTIGT bra skrivet, jag berömmer er 😉
ville bara notera att det verkar finnas fel på ett par sidor...
tex: bilderna och ifall man klickar på de så förstoras fel bild
ex2: texten från en iriver recensionen hamnar på den andra recensionen oxå
ex3: när man väl klickar på en bild sedan backar så hamnar man längst upp igen istället för där man var....
använder firefox bara så ni vet.....
September 17, 2001
Kanonrecension! Är själv på jakt efter en liten nätt, "seksig" MP3-spelare och iRivern är precis i min smak. så jävla läcker! displayen, funktionerna, kameran. hm, så bra en MP3-spelare kan bli i dagens läge typ (*dregglar smått*).
Skulle dock vilja ha mer minne; ~1GB + ett lägre pris.
1 Guest(s)