August 22, 2005
Någon dag försenad på grund av serverproblem är nu vår roundup av grafikkort klar. Tolv kort, från 5200 upp till 9800 XT, har testats i elva stycken spel.
November 29, 2001
coalan wrote: Måste säga Undac "you've done it again" mycket bra, tyvärr saknade jag några kort, vore kanske lite bättre med fler olika kort typer än med olika tillverkare.
Hehe jag tar det som tillverkarna kastar på mig. 😉
Det var egentligen inte planerat att bli en så stor recension, det var Ati som hörde av sig i sista sekunden och undrade om jag ville att de skulle "tvinga" sina partners att skicka kort till mig. 🙂
March 24, 2003
January 6, 2003
Mycket bra recension!
Vill bara komma med lite kritik :bgrin:
1. Skulle det kunna ordna så att man kunnde få med hur mycket ett grafikkort låter i db? Jag tror många tittar just på det när dom ska köpa ett nytt grafikkort, eftersom många har igång sina datorer 24/7 och sover i samma rum så är det viktigt (iallfall för mig)
Nu kanske detta är lite svårt att genomföra, men en decibel-mätare som står 1m ifrån datorn, men då kommer man till det lilla problemet att moderkort, cpu och andra fläktar låter.
2. Som det sas innan, det hade varit kul med fler varianter istället för olika tillverkare, saknade t.ex 9600pro, och eventuella "ultimate ed/fireblade ed"
Men 9600pro var med i julgrafik-recensionen så man får väl klara sig ändå.
November 29, 2001
ando wrote: Mycket bra recension!
Vill bara komma med lite kritik :bgrin:1. Skulle det kunna ordna så att man kunnde få med hur mycket ett grafikkort låter i db? Jag tror många tittar just på det när dom ska köpa ett nytt grafikkort, eftersom många har igång sina datorer 24/7 och sover i samma rum så är det viktigt (iallfall för mig)
Nu kanske detta är lite svårt att genomföra, men en decibel-mätare som står 1m ifrån datorn, men då kommer man till det lilla problemet att moderkort, cpu och andra fläktar låter.2. Som det sas innan, det hade varit kul med fler varianter istället för olika tillverkare, saknade t.ex 9600pro, och eventuella "ultimate ed/fireblade ed"
Men 9600pro var med i julgrafik-recensionen så man får väl klara sig ändå.
1. Jo om någon köper en till mig. Har inte lust att lägga ut pengar på en själv. Men vi kanske ska köpa in lite saker snart hoppas jag (bla har jag inte en egen kamera hehe och ändå är det jag som recenserar mest saker av alal på NH).
2. Jo som jag sa: jag tog de kort som jag fått in. Jag funderade på att ha med ett par "referenskort" men pga tidsbrist och att jag inte ville göra diagrammen gigantiska och oöverskådliga så struntade jag i det.
- Men är du riktigt sugen kan du ju bara jämföra resultaten från vår recension av 9600 XT för där finns ett 9600 pro med i bilden på samma testsystem (om än äldre drivrutiner).
Ang. Fireblide, EZ osv så är det ju specifika tillverkares egna modeller. Inga officiella standarder.
Men jag får väl se över det där.
Jag startar en omröstning strax i grafikforumet. Se till att ni röstar. 🙂
Tackar för kritiken och berömmet allihopa. 🙂 Om alla fortsätter ge bra feedback kan det bara bli bättre hädanefter.
November 29, 2001
Grayfox wrote: [quote=UndaC][quote=Grayfox]Vissa bilder går inte att förstora men annars fin recension UndaC mycket fint!
Säg vilka så fixar jag det direkt. 🙂
Kommer strax under edit.
jag tror jag har fixat det nu
allt utom Sapphire 9800 XT box eftersom den bilden helt enkelt inte finns i stort format
ska bryta länken där så att det inte blir missförstånd
April 23, 2003
UndaC wrote: [quote=Grayfox][quote=UndaC][quote=Grayfox]Vissa bilder går inte att förstora men annars fin recension UndaC mycket fint!
Säg vilka så fixar jag det direkt. 🙂
Kommer strax under edit.
jag tror jag har fixat det nu
allt utom Sapphire 9800 XT box eftersom den bilden helt enkelt inte finns i stort format
ska bryta länken där så att det inte blir missförstånd
ok.
November 29, 2001
Spyder wrote: Fattar än inte hur ni kan få in så många stavfel i era recensioner och det roliga är ju att det är bara att typ köra en stavkontroll i typ Word så hittar man ju dom direkt men ÄNDÅ slinker det in stavfel för er...
Mitt word funkar inte, men i vilket fall har vi ju korrekturläsare så jag kan i alla fall känna mig oskyldig.
Men säg vilka felen är så rättar jag till dem.
2 Guest(s)