June 18, 2001
Laglorden wrote: [quote=oxygenial]En liten kommentering angående stavningen i testet:
Parallell stavas parallell och inte paralell samt controller stavas controller och inte controler!
Tack, så slapp jag påpeka detta 😉 De har stavat på några olika sätt... men inte rätt 🙂
I övrigt: Roligt se en hårddiskgenomgång! Jag gillar diskar, vet inte varför men alla har vi väl våra fetischer...
Jupp, ser framemot Maxtors MaxlineIII som verkar ha Raptor 74 prestanda fast till ett pris och storlek som dagens 7200'or! Dessutom är den ju dessutom Native SATA och har stöd för NCQ (om man nu har en kontroller som stöder detta (ICH6 så fort det kommer).
Xbit har haft ett par bra tester ang. detta på sistone, om du nu missat dessa! http://www.xbitlabs.com
August 7, 2003
oxygenial wrote: Xbit har haft ett par bra tester ang. detta på sistone, om du nu missat dessa! http://www.xbitlabs.com
Det har jag naturligtvis :trans: redan läst 😉 Även Storagereview har recenserat den, dock inte lika översvallande positivt.
Läs även första sidan just nu "Stop the RAID0 insanity" 🙂 PRECIS vad jag försökt säga massvis med gånger här...
"If you haven't gotten the hint by now, we'll spell it out for you: there is no place, and no need for a RAID-0 array on a desktop computer."
November 13, 2003
Jag skaffade 2 st Hitatchidiskar för någon månad sen och jag kan då inte klaga på prestandan.
Har inte haft några problem med tidigare IBM diskar heller för den delen.
För övrigt så var det en intressant artikel.
Men frågan är. Om man kör raid. Vilket chip skall man använda då?
ICH5/Sil? Sitter på ett Max3 som i testet.
October 27, 2002
Znoddaz wrote: Jag skaffade 2 st Hitatchidiskar för någon månad sen och jag kan då inte klaga på prestandan.
Har inte haft några problem med tidigare IBM diskar heller för den delen.
För övrigt så var det en intressant artikel.
Men frågan är. Om man kör raid. Vilket chip skall man använda då?
ICH5/Sil? Sitter på ett Max3 som i testet.
ICH5R!
July 11, 2002
Har ni testat dom lite populära sata "Kontroller" I865pe chipset ?
Skulle vara intressant o se hur de presterar.
Dessutom så hittar jag inte ett enda ord om Linux i eran artikel, jag som funderar på att köpa en ny disk antagligen sata till nya systemet som kör linux... :/
1 Guest(s)