August 22, 2005
Nu var det dags för en grafikkortsrecension här på NordicHardware och för våra trogna medlemmar är det nog ett bekant ansikte som ligger bakom densamma. Magnus Berggren, känds som "denstore" i vårt forum, har tagit en närmare titt på två grafikkort i mellanprisklassen. De två grafikkorten kommer från två olika tillverkare, men viktigast av allt baseras de på olika grafikkretsar.
Vi har ett ATI Radeon X700 Pro-baserat grafikkort från Sapphire som fajtas med ett NVIDIA GeForce 6600GT-kort från ASUS och frågan är vem som håller klarar sig bäst.
"Så, vad blir då min slutsats? Ja, jag måste göra en lite analogi här. En vän, som sysslar med boxning förklarade en gång i tiden för mig, att det fanns olika sätt att skapa en bra mellanviktsboxare. Man kan göda en flugviktare, eller banta en tungviktare. Men bäst var om man gjorde det rätt från början. Flugviktaren kommer aldrig att få samma styrka som en äkta mellanviktare, och tungviktaren kommer aldrig att bli lika smidig."
[Image Can Not Be Found]
April 26, 2003
"För någon månad sedan kom den kanske mest efterlängtade titeln av dem alla. Half-Life 2. "
Såg även nu "majoriteten färdigställdes i december". My bad. Fast ni kanske skulle sett över och uppdaterat lite =P
Någon? Har ju gått drygt fyra månader 🙄
Intressant test annars =P
March 11, 2003
Friamannen wrote: "För någon månad sedan kom den kanske mest efterlängtade titeln av dem alla. Half-Life 2. "
Såg även nu "majoriteten färdigställdes i december". My bad. Fast ni kanske skulle sett över och uppdaterat lite =P
Någon? Har ju gått drygt fyra månader 🙄
Intressant test annars =P
Jaja, gnäll inte nu.:)
November 27, 2003
CasO wrote: gj denstor... var på tiden kanske 😉 hahah
nee det var en fin, enkel recension (lärorikt), men har du något mer på g? (kanske några kraftigare kort)...
Hehe, SLI-recension kanske, men han påstår att all pasta jag smeta ner i sockeln på det moderkortet, under DHW2004, han ska använda ska ha stört honom ... han yrar så klart :bgrin:
//Andreas
March 11, 2003
Delph1 wrote: [quote=CasO]gj denstor... var på tiden kanske 😉 hahah
nee det var en fin, enkel recension (lärorikt), men har du något mer på g? (kanske några kraftigare kort)...
Hehe, SLI-recension kanske, men han påstår att all pasta jag smeta ner i sockeln på det moderkortet, under DHW2004, han ska använda ska ha stört honom ... han yrar så klart :bgrin:
//Andreas
Jupp, sånt beteende borde förbjudas.;)
September 12, 2001
denstore wrote: [quote=Delph1][quote=CasO]gj denstor... var på tiden kanske 😉 hahah
//Andreas
Japp...och frågan är vad sjutton det där var för sorts pasta egentligen.
Känner jag herr Delph1 rätt så är det säkert något suspekt. 😉
November 27, 2003
skiroy wrote: [quote=denstore][quote=Delph1][quote=CasO]gj denstor... var på tiden kanske 😉 hahah
//Andreas
Japp...och frågan är vad sjutton det där var för sorts pasta egentligen.
Känner jag herr Delph1 rätt så är det säkert något suspekt. 😉
:trans: Du kan inte bevisa något!
//Andreas
January 30, 2004
Bra skrivet men jag är tämligen säker på att det ska vara slutsats och inte slutledning.
On topic så verkar det som att 6600GT är vassare överlag men x700pro bättre på source. EFtersom jag spelar med CS:source så blir man ambivalent men det lutar åt ATI om jag inte väntar till i höst.
March 11, 2003
GooGeL wrote: [quote=denstore]Ingen märkbar skillnad. Möjligtvis var Asus-kortet lite tystare.
Inte mellan dom... hur mycket dom låter var och en.
Inget av korten låter särskilt mycket. Som ett 9700Pro eller andra ett par år gamla kort. Betydligt mindre än high-end alltså.
Dock så är ju fläktarna ganska små, typ 40mm, så man kan väl nästan räkna med att de börjar väsnas ganska snart. 🙂
1 Guest(s)