August 22, 2005
Idag tar vi på NordicHardware en närmare kik på tre vattenblocksuppsättningar. Först ut är DangerDen RBX, DangerDen Maze4-GPU samt DangerDen Z-chipset. Sedan kommer D-Tek WhiteWater, D-Tek GPU-block och D-Tek's chipsetblock ut tätt följda av Asetek WhiteWater m. tillhörande GPU & Chipset-block. Ni kanske har upptäckt den gemensamma nämnaren, nämligen designen som CPU-blocken bygger på. Det är den kända höghastighets WhiteWater-designen som sätts på prov i dagens roundup, men även chipset och GPU-blocken får slåss om mästartiteln.
Detta är en lite speciell recension för mig, då detta blir min sista recension här på NordicHardware. Efter mycket om och men har jag bestämt mig för att sluta med recensionsdelen för att ge förmån åt artiklar och dylikt, samt även lite mer jobb "bakom kullisserna". Jag hoppas dock att ni har trivts med mina recensioner och att ni även uppskattar denna sista!
Klicka här för att läsa recensionen.
June 19, 2002
Bogus^ wrote: det känns som att ni har missat lite... några bitar som fattas här och där.. massa bilder tror jag också fattas...
T.Ex:
Blocket väger in på ... gram, vilket....
Hoppsan! Vart hittar du trasiga bilder? För mig funkar alla perfekt nämligen.. kanske har länkat till min egen dator :/
October 16, 2003
NH|Noddan wrote: [quote=Bogus^]det känns som att ni har missat lite... några bitar som fattas här och där.. massa bilder tror jag också fattas...
T.Ex:
Hoppsan! Vart hittar du trasiga bilder? För mig funkar alla perfekt nämligen.. kanske har länkat till min egen dator :/
det står bild-text men inte bilder ibland... de är inte trasiga - de finns inte :S
June 19, 2002
Bogus^ wrote: [quote=NH|Noddan][quote=Bogus^]det känns som att ni har missat lite... några bitar som fattas här och där.. massa bilder tror jag också fattas...
T.Ex:
det står bild-text men inte bilder ibland... de är inte trasiga - de finns inte :S
Kan du ge mig ett exempel?
June 19, 2002
The Mutt wrote: Jag gillar allt ni skriver men ibland tycker jag att ni svänger er med lite för "fina" ord t.e.x. ekvivalenta. Varför inte bara säga att de är lika? Men det är kanske bara jag som är en...
Njaa, ekvivalent är inte samma sak som lika.. Om någonting är ekvivalent med något annat så ger det samma resultat, men det behöver inte vara identiskt utformat så att säga.
Dessutom så är det för att få ett lite bättre flyt i språket och få lite mer variation på texterna.
October 16, 2003
NH|Noddan wrote:
Kan du ge mig ett exempel?
Förpackningen
Tillbehör
Där känns det som det ska va bilder... på sidan 3
edit: jag har WW :bgrin: på noddans rekomendation...
February 1, 2003
https://www.nordichardware.se/.....llbehorjpg är det på sidan 3 iaf. Ni har alltså bara glömt en punkt för jpg 🙂 Annars, som vanligt, en mycket trevlig recension att läsa.
March 1, 2003
MYCKET trevlig recension...
med ett litet undantag... jag tyckte att gpu-testet var lite "ovetenskapligt" utfört... visserligen är det bra/intressant att veta maxklockning på system men nu mättes inte temperaturen på "lika villkor"...
så mitt förslag till gpu-testet hade varit att ÄVEN mäta temperaturen under "likvärdig" överklockning... tex. temp@440MHz...
EDIT:det hade även varit trevligt att mäta kompletta system mot varandra... DangerDen vs. D-Tek vs. Asetek... då hade man fått svart på vitt hur delarna fungerar tillsammans...
men annars så var det en mycket trevlig recension...
lycka till med "jobbet bakom kulisserna"
June 19, 2002
nivaman wrote: MYCKET trevlig recension...
med ett litet undantag... jag tyckte att gpu-testet var lite "ovetenskapligt" utfört... visserligen är det bra/intressant att veta maxklockning på system men nu mättes inte temperaturen på "lika villkor"...
så mitt förslag till gpu-testet hade varit att ÄVEN mäta temperaturen under "likvärdig" överklockning... tex. temp@440MHz...EDIT:det hade även varit trevligt att mäta kompletta system mot varandra... DangerDen vs. D-Tek vs. Asetek... då hade man fått svart på vitt hur delarna fungerar tillsammans...
men annars så var det en mycket trevlig recension...
lycka till med "jobbet bakom kulisserna"
Det därmed temperaturerna kan jag i och för sig hålla med om, men jag tyckte nästan att det blev något bättre såhär.
Det är kompletta system som temperaturerna har mätts på.. Temperaturerna har alltså tagits när resten av blocken varit i "loopen".
April 18, 2003
johan_lojan wrote: Man blir ju inte lite sugen på vattenkylning när man läser detta.
Nån som vet var man skulle kunna köpa ex. WW grejerna och / eller DD's grejs? 🙂
Får bli nåt efter sommarlovet och sommarjobbet tror jag 🙂
June 19, 2002
johan_lojan wrote: Man blir ju inte lite sugen på vattenkylning när man läser detta.
Nån som vet var man skulle kunna köpa ex. WW grejerna och / eller DD's grejs? 🙂
Får bli nåt efter sommarlovet och sommarjobbet tror jag 🙂
WW köper du ifrån vcore.dk, de har även mycket andra skojiga vattenkylningspryttlar 🙂
July 7, 2002
Saker jag vill nämna om recensionen. För det första är RBX ingen WW-design och vilka GPU-block är det WW-design? Sen undrar jag vad är vattentempen låg på, rumstempen spelar ju faktiskt ingen/mindre roll. Sen flödet känns ju mer eller mindre intressant, vilket block hämmar flödet mest? Då många har fler saker än CPU och det knappt enligt erat test skiljer 1c mellan blocken så skulle jag valt block efter flöde istället. Sånt är viktigt att ha med tycker jag.
March 1, 2003
x1zt wrote: Sen undrar jag vad är vattentempen låg på, rumstempen spelar ju faktiskt ingen/mindre roll.
rumstemperaturen spelar en viss roll... och vattentemperaturen påverkas av den...
det är ju ändå så att rumstempen sätter den "lägsta" gränsen för vad vattenkylningen kan kyla till då det ändå är luften som kyler radiatorn...
1 Guest(s)