Recension: Woodi WD-S1|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Recension: Woodi WD-S1
Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
Member Since:
August 22, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 7, 2005 - 8:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Multimedia är i ropet på dagens IT-marknad, bärbar multimedia är
om möjligt ännu mer populär och MP3-spelaren får nog ändå ta på
sig rollen som basprodukt inom denna marknad.
MP3-spelarmarknaden har
vuxit lavinartat i Sverige de senaste åren och vi på NordicHardware har
därför valt att följa den samma på nära håll.
Vi har tittat på ett
tiotal MP3-spelare de senaste månaderna och fler lär det bli, minst en till
som ni ska få läsa om i dag.
Namnet, Woodi WD-S1, ger antydan att
det här handlar om en träinspirerad MP3-spelare. Men ingenting kunde varit mer
fel, faktum är att Woodi har en design mer likt en fällkniv. En unik
företeelse helt klart men räcker det ända vägen fram?


"Det är budgetsortimentet bland flashspelarna som fått sig en
ny konkurrent, Woodi WD-SD1 ska med sina fällknivslika form ta en eftertraktad
andel bland de hundratals <1500 kr-spelarna som finns på marknaden."


[Image Can Not Be Found]

Hur Woodi står sig mot sina konkurrenter får ni veta i vår senaste
recension på NordicHardware.

href="https://www.nordichardware.se/Recensioner/?page=1&skrivelse=327">Läs
hela recensionen av Woodi WD-S1.

Nizze
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 46
Member Since:
July 17, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
837845
February 7, 2005 - 9:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Varför inte sluta att skriva om MP3-spelare? Det är ju så fruktansvärt ointressant och tråkigt. Det skulle vara en sak om det var en ny banbrytande spelare med någon ej tidigare skådad funktion men detta malande runt halvmediokra spelare förstår jag inte. Kan det var så att MP3-spelare är lätta att få in för utvärdering och att det inte krävs några som helst kunskaper för att skriva ett “test”? Tja, jag vet inte men tråkigt är det.

-nisse

Avatar
niro
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 360
Member Since:
February 18, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
837864
February 7, 2005 - 10:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Bra skrivet Hugge 😉

Nizze wrote: Varför inte sluta att skriva om MP3-spelare? Det är ju så fruktansvärt ointressant och tråkigt. Det skulle vara en sak om det var en ny banbrytande spelare med någon ej tidigare skådad funktion men detta malande runt halvmediokra spelare förstår jag inte. Kan det var så att MP3-spelare är lätta att få in för utvärdering och att det inte krävs några som helst kunskaper för att skriva ett “test”? Tja, jag vet inte men tråkigt är det.

-nisse

Kritik är alltid välkommen på NH, men se då till att den är konstruktiv och inte nedlåtande mot skribenten.

Hugge
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1847
Member Since:
August 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
837866
February 7, 2005 - 10:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Nizze wrote: Varför inte sluta att skriva om MP3-spelare? Det är ju så fruktansvärt ointressant och tråkigt. Det skulle vara en sak om det var en ny banbrytande spelare med någon ej tidigare skådad funktion men detta malande runt halvmediokra spelare förstår jag inte. Kan det var så att MP3-spelare är lätta att få in för utvärdering och att det inte krävs några som helst kunskaper för att skriva ett “test”? Tja, jag vet inte men tråkigt är det.

-nisse

Om det nu är fruktansvärt jobbigt så behöver du inte läsa. Det finns garanterat folk som har haft kanske just denna spelare i åtanke. Jag ger dem en recension. Kommer att komma mycket fräsigare MP3-spelare framöver, har en ligger här bredvid mig faktiskt.

Avatar
niro
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 360
Member Since:
February 18, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
837869
February 7, 2005 - 10:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Hugge wrote: [quote=Nizze]Varför inte sluta att skriva om MP3-spelare? Det är ju så fruktansvärt ointressant och tråkigt. Det skulle vara en sak om det var en ny banbrytande spelare med någon ej tidigare skådad funktion men detta malande runt halvmediokra spelare förstår jag inte. Kan det var så att MP3-spelare är lätta att få in för utvärdering och att det inte krävs några som helst kunskaper för att skriva ett “test”? Tja, jag vet inte men tråkigt är det.

-nisse

Om det nu är fruktansvärt jobbigt så behöver du inte läsa. Det finns garanterat folk som har haft kanske just denna spelare i åtanke. Jag ger dem en recension. Kommer att komma mycket fräsigare MP3-spelare framöver, har en ligger här bredvid mig faktiskt.

Jag vet vilken! :D/

Hugge
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1847
Member Since:
August 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
837873
February 7, 2005 - 10:18 pm
sp_Permalink sp_Print

niro wrote: [quote=Hugge][quote=Nizze]Varför inte sluta att skriva om MP3-spelare? Det är ju så fruktansvärt ointressant och tråkigt. Det skulle vara en sak om det var en ny banbrytande spelare med någon ej tidigare skådad funktion men detta malande runt halvmediokra spelare förstår jag inte. Kan det var så att MP3-spelare är lätta att få in för utvärdering och att det inte krävs några som helst kunskaper för att skriva ett “test”? Tja, jag vet inte men tråkigt är det.

-nisse

Om det nu är fruktansvärt jobbigt så behöver du inte läsa. Det finns garanterat folk som har haft kanske just denna spelare i åtanke. Jag ger dem en recension. Kommer att komma mycket fräsigare MP3-spelare framöver, har en ligger här bredvid mig faktiskt.

Jag vet vilken! :D/

Schh! :-$ [-X

Avatar
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
November 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
837967
February 8, 2005 - 5:39 am
sp_Permalink sp_Print

Nizze wrote: Varför inte sluta att skriva om MP3-spelare? Det är ju så fruktansvärt ointressant och tråkigt. Det skulle vara en sak om det var en ny banbrytande spelare med någon ej tidigare skådad funktion men detta malande runt halvmediokra spelare förstår jag inte. Kan det var så att MP3-spelare är lätta att få in för utvärdering och att det inte krävs några som helst kunskaper för att skriva ett “test”? Tja, jag vet inte men tråkigt är det.

-nisse

Även om just du inte råkar vara intresserad av detta så kan jag nog garantera dig att mp3-spelare är här för att stanna och med tanke på hur många och väldigt lika spelare det finns ute idag är nog en sådan här recensions, som tar upp en lite billigare spelare, i allra högsta grad relevant, speciellt då mp3-spelare är ganska kostsamma och då kan denna verka som ett rätt ok alternativ då den kostar lite mindre, men eftersom det nu finns en recension så slipper köparen chansa om huruvida denna håller måttet eller inte.
Även om jag håller med dig om att det är en rätt blek spelare så är den i allra högsta grad relevant av skäl redan nämda ovan för vanliga dödliga som inte inte alltid vill ha det andra senaste utan endast en grej som fungerar för vad det är.

//Andreas

C Cameron
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 29
Member Since:
July 16, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
837973
February 8, 2005 - 6:20 am
sp_Permalink sp_Print

Hugge wrote: [quote=niro][quote=Hugge][quote=Nizze]Varför inte sluta att skriva om MP3-spelare? Det är ju så fruktansvärt ointressant och tråkigt. Det skulle vara en sak om det var en ny banbrytande spelare med någon ej tidigare skådad funktion men detta malande runt halvmediokra spelare förstår jag inte. Kan det var så att MP3-spelare är lätta att få in för utvärdering och att det inte krävs några som helst kunskaper för att skriva ett “test”? Tja, jag vet inte men tråkigt är det.

-nisse

Om det nu är fruktansvärt jobbigt så behöver du inte läsa. Det finns garanterat folk som har haft kanske just denna spelare i åtanke. Jag ger dem en recension. Kommer att komma mycket fräsigare MP3-spelare framöver, har en ligger här bredvid mig faktiskt.

Jag vet vilken! :D/

Schh! :-$ [-X

hmmmm 🙄

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
December 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
837975
February 8, 2005 - 6:51 am
sp_Permalink sp_Print

Nizze wrote: Varför inte sluta att skriva om MP3-spelare? Det är ju så fruktansvärt ointressant och tråkigt. Det skulle vara en sak om det var en ny banbrytande spelare med någon ej tidigare skådad funktion men detta malande runt halvmediokra spelare förstår jag inte. Kan det var så att MP3-spelare är lätta att få in för utvärdering och att det inte krävs några som helst kunskaper för att skriva ett “test”? Tja, jag vet inte men tråkigt är det.

-nisse

Som sagt var konstruktiv kritik är alltid välkommen men här känns det tyvärr som att just du inte är intresserad av MP3-spelare och du tar då för givet att ingen annan heller gör det.
Enligt flera av våra omröstningar, alltså enligt våra läsare, så är MP3-spelare en av de intressantare elektronikprylarna på marknaden i dagsläget. Det betyder självklart att vi vill titta närmare på detta område.

Sedan försöker vi oftast koncentrera oss på riktigt schyssta spelare med fina funktioner osv. Men det kan vara bla att ibland visa våra läsare att alla MP3-spelare inte är perfekta. Det är lätt att bli lurad och vid en första anblick tyckte vi också Woodi såg trevlig ut.
Hade vi inte testat den hade kanske många konsumenter blivit besvikna vid köp.

Vi kan tyvärr inte skriva recensioner som absolut alla uppskattar, och då är det ju bara att låta bli att läsa dem. Men att vi skulle sluta recensera MP3-spelare inom kort finns inte ens på kartan, det kan jag lova.

spidey
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1408
Member Since:
July 17, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
838424
February 8, 2005 - 7:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Det var en bra recension !

synd bara att det kommer så sällan nya recensioner ...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 58
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL