October 31, 2001
Brännare är något som nästan finns i var mans dator nuförtiden och hastigheterna på dessa ligger just nu och puttrar på 40X som mest. Digit-Life har gjort en roundup på sex stycken olika brännare från tillverkarna: AOpen, ASUS, TEAC, Philips, TDK och Plextor. De snabbaste brännarna i testet skriver i 40X medan de slöaste i 24X. De har lyckats få med en hel del tester både för skriv och läs. TEAC-brännaren var den som klarade sig bäst, speciellt i skrivtestet där den nästan brände en hel skiva på 3 min.
Läs denna roundup Digit-Life
April 5, 2001
Ett riktigt bra test! Men en sak glömde dom, precis som alla andra som testar. Varför inte kolla ljudnivån på dessa enheter? Det är enligt min åsikt en väldigt viktig faktor vid köp av cd-rom/brännare.
Köpte tidigare en Samsung 52X cd-rom. Jag stod inte ut med enhetens irriterande ljud som uppstod då man satte i en skiva. Det resulterade i att jag slängde ut den ur datorn efter en kort tid.
Vad spelar det för roll om den bränner en skiva fem sekunder snabbare,om den ändå låter som en hårtork?
1 Guest(s)