April 17, 2005
S3 Graphics har relativt nyligen tillkÀnnagivigt sin nya grafikortsserie vid namn Chrome20. Detta ska bara vara en början pÄ en större satsning av S3 Graphics för att bli en stabil aktör pÄ den grafikkretsmarknaden dÀr ATI och NVIDIA regerar. I en intervju med X-bit Labs sÀger Nadeem Mohammad, produktmarknadsansvarig pÄ S3 Graphics, att man kommer bli den tredje stabila grafikkretstillverkaren pÄ marknaden tillsammans med ATI och NVIDIA. I samma intervju talar man en hel del om S3s framtidsplaner och sjÀlvklart den kommande Chrome20-serien som Nadeem avslöjar ska dyka upp inom en tvÄmÄnadersperiod. Det finns en hel del intressant lÀsning i denna intervju som gÄr att hitta i sin helhet pÄ X-bit Labs.
January 15, 2004
denstore wrote:
Jo, det var mÄnga som sade sÄ om ATi för 6-7 Är sedan ocksÄ.....
Men för 6-7 Är sedan sÄg marknaden inte lika dan ut.
Jag tror att det Àr extremt svÄrt att komma in och ta nÄgra större andelar av grafikkortsmarkaden nu.
denstore wrote:
Du tÀnker nog pÄ XGIŽs Volari-serie.
Lanserade inte S3 sin delta (eller var det gamma) chrome serie i ungefÀr samma vÀnda?
Edit:
Men visst skulle det vara skoj med en 4:e part pÄ marknaden, och om S3 lyckas dra en kanin ur en hatt sÄ har dom en chans.
Lycka till S3!
Det ska ju dock sÀgas att man till en början inte satsar pÄ att konkurrera inom high-end segmentet. Första mÄlet verkar vara att ta sig in pÄ mellan och budgetklassmarknaden med kort som kostar under 200 dollar.
Ska dock bli intressant att se om man kan bli sÄ pass starka att man konkurrerar inom denna tajta marknad.
Tekniknörd som gillar att trÀna.
March 11, 2003
Anton K wrote: Det ska ju dock sÀgas att man till en början inte satsar pÄ att konkurrera inom high-end segmentet. Första mÄlet verkar vara att ta sig in pÄ mellan och budgetklassmarknaden med kort som kostar under 200 dollar.
Ska dock bli intressant att se om man kan bli sÄ pass starka att man konkurrerar inom denna tajta marknad.
Korten verkar ju lovande för HTPC-marknaden. Bra stöd för HDTV och liknande, enligt intervjun. Men som du ocksÄ pÄpekar, sÄ Àr det mer budjet och midend som gÀller. Dock kan man ju hoppas att de lyckas bra, för dÄ lÀr det nog komma high-end ocksÄ, förr eller senare.
May 6, 2002
denstore wrote: [quote=padda]TillĂ„t mig lol:a, S3 sucks đ
Jo, det var mÄnga som sade sÄ om ATi för 6-7 Är sedan ocksÄ.....
Jag, bland annat, ATi gjorde ren dynga pĂ„ den tiden đ
Naturligtvis hoppas jag att S3 ocksÄ lyckas, konkurrens Àr bra för marknaden. Men jag har oerhört svÄrt att tÀnka mig det.
January 30, 2004
Anton K wrote: Det ska ju dock sÀgas att man till en början inte satsar pÄ att konkurrera inom high-end segmentet. Första mÄlet verkar vara att ta sig in pÄ mellan och budgetklassmarknaden med kort som kostar under 200 dollar.
Som jag förstĂ„tt det sĂ„ Ă€r det bĂ€sta sĂ€ttet att marknadsföra sina kort genom att ha ett kort som Ă€r vĂ€rst. Ăven om det skulle kosta 5000-10000 och bara köpas av ett fĂ„tal. DĂ„ skulle mid och lowendkorten gĂ„ som smör i solsken.
1 Guest(s)