Säkerhetshål i Windows 2000|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Säkerhetshål i Windows 2000
Nyhet
Member
Medlem
Forum Posts: 10607
Member Since:
April 17, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 22, 2005 - 3:25 pm
sp_Permalink sp_Print

I torsdags konfirmerade Microsoft mjukvaru gubbar att det finns ett potentiellt hot mot alla som har Windows 2000, även om du har det fullt uppgraderat med alla nya service packet. Detta säkerhetshål som upptäckts i windows explorer gör det möjligt för vissa att genom att utnyttja preview pane eller Web view sända hot mot din maskin i kodform (virus). Det är Windows 2000 Professional, Windows 2000 Server och Windows 2000 Advanced Server som är drabbade, men även andra system som också använder sig av preview pane eller Web view är känsliga.

Källa: MSFN

 

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
December 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
877384
April 22, 2005 - 3:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Vill bara påpeka att denna nyhet inte är skriven av mig utan av Kristoffer Geiser, en av våra aspirerande nyhetsskribenter.

Hellspawn79
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 528
Member Since:
March 23, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
877390
April 22, 2005 - 4:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Inte för att vara petig och klagande...men det kommer jag vara ändå..:)

Om han vill bli en skribent är det bra om han lär sig att inte särskriva.
Är viktigt som textförfattare att ha ett bra språk.

Vet att folk klagar på att man klagar på folk som särskriver i sina inlägg i forumen.
Okej om man gör det där, men när det är något sådant här känns det ganska viktigt att det är rätt språk.

Men sidan är helt underbar annars.

Sardaukar
Member
Medlem
Forum Posts: 4818
Member Since:
December 5, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
877401
April 22, 2005 - 5:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag håller med dig Hellspawn, men vad jag kan döma av de tidigare nyheterna han skrivit så har jag inte sett någon särskrivning där. I denna nyheten kan jag bara se ett enda, så förhoppningsvis är det bara ett tillfälligt misstag 🙂

Tulork
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 3
Member Since:
September 10, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
877412
April 22, 2005 - 5:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Sardaukar wrote: Jag håller med dig Hellspawn, men vad jag kan döma av de tidigare nyheterna han skrivit så har jag inte sett någon särskrivning där. I denna nyheten kan jag bara se ett enda, så förhoppningsvis är det bara ett tillfälligt misstag 🙂

jag gillar kritik Om den är konstruktiv, vilket denna är (typ). Men ni måste ha det i åtanke att detta är den andra nyheten jag skriver i hela mitt liv....

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
December 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
877642
April 23, 2005 - 7:35 am
sp_Permalink sp_Print

Först och främst tar vi inte upp stavfel/slarvfel och dylikt i forumet. Det tas över mail eller PM, vilket ju kanske var lite svårt då Stoffe inte publicerade nyheten själv.

Sen är det som sagt var ett enda litet skriftligt fel i nyheten, även om jag håller med till 100% att vi ska försöka hålla koll på språket så kommer det fortsätta att finnas lite slarvfel här och var. Vi har inte möjlighet att korrekturläsa alla nyheter som skrivs och missar som särskrivningar syns inte av word heller.
Vi gör vårt bästa men detta är garanterat inte det första eller sista skriftfelet som förekommer, jag hoppas bara att resterande material på NH väger upp detta. 😉

Hellspawn79
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 528
Member Since:
March 23, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
877701
April 23, 2005 - 9:58 am
sp_Permalink sp_Print

🙂
Skall tänka på att inte klaga i forumet händanefter. Utan ta det i PM.

Sedan vet jag att det inte alltid är lätt att se alla små fel man gör.
Men en sak jag lärt mig är att aldrig lita på Word när det gäller särskrivningar.

Som sagt så tycker jag att NH är bäst ändå. Även om man ibland börjar gråta över vissa inlägg. 😀

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 53
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL