April 17, 2005
I torsdags konfirmerade Microsoft mjukvaru gubbar att det finns ett potentiellt hot mot alla som har Windows 2000, även om du har det fullt uppgraderat med alla nya service packet. Detta säkerhetshål som upptäckts i windows explorer gör det möjligt för vissa att genom att utnyttja preview pane eller Web view sända hot mot din maskin i kodform (virus). Det är Windows 2000 Professional, Windows 2000 Server och Windows 2000 Advanced Server som är drabbade, men även andra system som också använder sig av preview pane eller Web view är känsliga.
Källa: MSFN
Vill bara påpeka att denna nyhet inte är skriven av mig utan av Kristoffer Geiser, en av våra aspirerande nyhetsskribenter.
Tekniknörd som gillar att träna.
March 23, 2003
Inte för att vara petig och klagande...men det kommer jag vara ändå..:)
Om han vill bli en skribent är det bra om han lär sig att inte särskriva.
Är viktigt som textförfattare att ha ett bra språk.
Vet att folk klagar på att man klagar på folk som särskriver i sina inlägg i forumen.
Okej om man gör det där, men när det är något sådant här känns det ganska viktigt att det är rätt språk.
Men sidan är helt underbar annars.
September 10, 2004
Sardaukar wrote: Jag håller med dig Hellspawn, men vad jag kan döma av de tidigare nyheterna han skrivit så har jag inte sett någon särskrivning där. I denna nyheten kan jag bara se ett enda, så förhoppningsvis är det bara ett tillfälligt misstag 🙂
jag gillar kritik Om den är konstruktiv, vilket denna är (typ). Men ni måste ha det i åtanke att detta är den andra nyheten jag skriver i hela mitt liv....
Först och främst tar vi inte upp stavfel/slarvfel och dylikt i forumet. Det tas över mail eller PM, vilket ju kanske var lite svårt då Stoffe inte publicerade nyheten själv.
Sen är det som sagt var ett enda litet skriftligt fel i nyheten, även om jag håller med till 100% att vi ska försöka hålla koll på språket så kommer det fortsätta att finnas lite slarvfel här och var. Vi har inte möjlighet att korrekturläsa alla nyheter som skrivs och missar som särskrivningar syns inte av word heller.
Vi gör vårt bästa men detta är garanterat inte det första eller sista skriftfelet som förekommer, jag hoppas bara att resterande material på NH väger upp detta. 😉
Tekniknörd som gillar att träna.
March 23, 2003
🙂
Skall tänka på att inte klaga i forumet händanefter. Utan ta det i PM.
Sedan vet jag att det inte alltid är lätt att se alla små fel man gör.
Men en sak jag lärt mig är att aldrig lita på Word när det gäller särskrivningar.
Som sagt så tycker jag att NH är bäst ändå. Även om man ibland börjar gråta över vissa inlägg. 😀
1 Guest(s)