April 17, 2005
Samsung B500 ser ut att bli ett riktigt digitalkameramonster till mobiltelefon. Man ser titt som tätt nya mobiltelefonsmodeller som har riktigt svulstiga digitalkamerasensorer integrerade och de fina 2Mpixel sensorer vi ser på toppmodellerna i Sverige är knappast något mot dem som cirkulerar i Asien. Samsung B500 lär också vara riktad mot den Asiatiska marknaden, förmodligen Japan, och med en 7.7Mpixel sensor har den kamerakapacitet utöver det vanliga. Att man även lyckats trycka in en 3x optisk Zoom i telefonen är inte mindre imponerande. Men inte heller den ståtliga LCD-displayen ser ut att gå av för hackor. Med största sannolikhet lär inte Samsung B500 dyka upp i Sverige så i vanlig ordning får vi nöja oss med några bilder och drömmar.
[Image Can Not Be Found]
Källa: Slashphone
November 8, 2001
Många megapixel på en sådan liten yta eller i en sådan liten telefon betyder bara att det blir mera brus i bilderna. bättre att satsa på bra optiska egenskaper och shysst oåtik än sälja ut sig och en en gång hoppa på megapixel recet som bara är ett försäljningstrick. Inte en chans i världen att jag skulle vilja sätta upp en poster på väggen tagen med den här kamerans höga upplösning.
Ska det vara många megapixel vi snackar från 5Mp ska det också finnas en sensor stor som Dlsr kamerornas. För att bilderna ska bli bra. Bara löjligt att ha 7-10Mp i en liten komoakt kamera och ännu löjligare att ha det i en mobiltelefon!
Tacka vet jag min Canon 20D!
March 5, 2005
SammyBoy wrote: Många megapixel på en sådan liten yta eller i en sådan liten telefon betyder bara att det blir mera brus i bilderna. bättre att satsa på bra optiska egenskaper och shysst oåtik än sälja ut sig och en en gång hoppa på megapixel recet som bara är ett försäljningstrick. Inte en chans i världen att jag skulle vilja sätta upp en poster på väggen tagen med den här kamerans höga upplösning.
Ska det vara många megapixel vi snackar från 5Mp ska det också finnas en sensor stor som Dlsr kamerornas. För att bilderna ska bli bra. Bara löjligt att ha 7-10Mp i en liten komoakt kamera och ännu löjligare att ha det i en mobiltelefon!
Tacka vet jag min Canon 20D!
Stämmer mycket bra det du säger men om man vill ta en lite större bild på nåt roligt som händer när man är ute med polare eller liknande så slår inget denna lur. Jag menar hur många har med sig DLS alltid ? Hur många har med mobilen alltid med ? Svaret är givet tror jag, men visst att kvaliteten kan aldrig mäta sig med stor kameror är rätt. Inte bara sensor spelar roll utan optik, elektronik osv.
August 7, 2003
Dry_Ice wrote: Varför kan man inte bara importera telefonen till Sverige ?
Antar att det har något med nätet att göra men va fan 😛 Klarar den inte av vårat gamla nät i sverige ?
Menyer och sånt kanske bara finns på Koreanska och alla människor du tar foton på får snea ögon?
January 22, 2003
Laglorden wrote: [quote=Dry_Ice]Varför kan man inte bara importera telefonen till Sverige ?
Antar att det har något med nätet att göra men va fan 😛 Klarar den inte av vårat gamla nät i sverige ?
Menyer och sånt kanske bara finns på Koreanska och alla människor du tar foton på får snea ögon?
Good one.
Men seriöst, är det någon som vet om det går att importera? Gissar att dom kör ett annat nät där men den borde väll ändå fungera på GSM om än utan alla fräscha funktioner.
1 Guest(s)