August 22, 2005
Att dyra teknikprylar och bilar kan vara ett sätt att dölja andra tillkortakommande är ingen nyhet, och Samsung har nu återigen visat upp en utmärkt produkt i detta avseende.
Man har nämligen tillverkat världens största LCD-HDTV som ska visas upp på CeBIT mässan i Hannover senare i veckan.
Den nya LCD-TVn mäter in på enorma 82" och finns förmodligen bara i ett exemplar i dagsläget. Massproduktion kommer inte gå igång förrän om runt 18 månader och även då lär priset för denna best vara en arm eller två.
[Image Can Not Be Found]
Är man inte så intresserad av LCD-tekniken eller tycker att 82" är helt för litet kan man ju snegla på Samsungs rekordstora Plasma-TV på 102".
Det är helt klart att Samsung lägger stor vikt vid att erbjuda det värsta på marknaden, och vi vanliga konsumenter får helt enkelt nöja oss med att dagdrömma om dessa monster till TV-apparater.
November 29, 2001
MoparPower wrote: [quote=Anton K]Att dyra teknikprylar och bilar kan vara ett sätt att dölja andra tillkortakommande är ingen nyhet
Vad säger UndaC och Gueno om detta påhopp 😀
Så länge jag har fler tum i byxan än på TVn så är jag lugn. 😉
Nåja, 6.22 megapixels. Jag orkar inte riktigt räkna ut hur mycket det är men vi snackar vertikal upplösning på runt 3-4000 pixlar (om min matematik är sund dvs 😀 )
DET är vad man kan kalla HDTV det 😀
plasman på 102 tum kan ju gå och dränka sig om man räknar DPI på dessa bestar hehe
UndaC wrote: [quote=MoparPower][quote=Anton K]Att dyra teknikprylar och bilar kan vara ett sätt att dölja andra tillkortakommande är ingen nyhet
Vad säger UndaC och Gueno om detta påhopp 😀
Så länge jag har fler tum i byxan än på TVn så är jag lugn. 😉
Nåja, 6.22 megapixels. Jag orkar inte riktigt räkna ut hur mycket det är men vi snackar vertikal upplösning på runt 3-4000 pixlar (om min matematik är sund dvs 😀 )
DET är vad man kan kalla HDTV det 😀
plasman på 102 tum kan ju gå och dränka sig om man räknar DPI på dessa bestar hehe
Hehe jag räknade många gånger på det där och det kändes nästan för bra så jag nämnde det inte ens i nyheten.. blev ju helt till sig.. 😀
Tekniknörd som gillar att träna.
1 Guest(s)