April 17, 2005
Samsung Sense X1 verkar vara en av de mer slimmade bärbara datorer som kommer dyka upp på marknaden. Samsung benämner den som “thumb width” vilket ska representera dess tjocklek på blott 23mm. Det är inte heller någon tungviktare då Sense X1 väger in på nätta 1.56kg. Övriga egenskaper hos är bland annat en 14" WSXGA display, Pentium M753 (1.2GHz), 128MB ATI X300 grafikkort, 512MB DDR2 RAM och 80GB hårddisk. Tangentbordet ska även vara vattentätt och Samsung har riktat datorn mot multimediaapplikationer med speciella tekniker för ändamålet.
Vad som dock kanske är mest uppseendeväckande är batteritiden på ofattbara 13.5h. Vi blir inte förvånade om det rör sig om ett skrivfel, men annars är det verkligen en imponerande siffra.
[Image Can Not Be Found]
Källa: Engadget
March 11, 2003
Tindy wrote: [quote=Black_light]Vill ha! 😀 Men tycker att tangentbordet skulle varit över CD/DVD enheten eller vad det nu är.
Eftersom den är så låg spelar det nog inte så mycket roll tror jag...
Framförallt kommer man längre ifrån tangentbordet. Finns inget som är så jobbigt som att sitta med tassarna ända framme i skärmen.
January 25, 2004
Anton K wrote: Vad som dock kanske är mest uppseendeväckande är batteritiden på ofattbara 13.5h. Vi blir inte förvånade om det rör sig om ett skrivfel, men annars är det verkligen en imponerande siffra.
Om batteritiden stämmer blir det lätt en sådana istället för en ibook/powerbook.
EDIT: Jaha ja, det var med extra batteri som man fick 9h extra. Sedan tror jag inte att det är vidare skönt med tb så nära kanten. Helt okej om man sitter vid ett bord, men inte när man ligger i sängen eller sitter någonstans där man behöver ha den i knät.
August 12, 2001
hehe tänkte precis skriva det om extra batteriet med såg din EDIT precis innan.
På P7010 står det 10,5h även den med extra batteri. Men jag har kört min med ett batteri i nästan 5h med pillande fram och tillbaks så den aldrig hunnit i viloläge (har inställt på 15min). Tycker det är helt ok så jag antar att Samsungen ligger runt 5h den med ett batteri.
2 Guest(s)