April 17, 2005
Samsung SyncMaster 930BF är den senaste LCD-monitorn som hälsat på i vårt testlabb och när den dök upp för någon vecka sedan presenterade den sig som världens snabbaste LCD-monitor med en responstid på 4ms. Bara på den korta tid som gott har nu andra monitorer dykt upp och hävdat responstider på 3ms men frågan är var man ska dra gränsen för denna "responshysteri". Vi har undersökt Samsung SyncMaster 930BF från topp till tå och även om dess ultralåga responstid är i fokus har vi inte lämnat någonting för slumpen. Vill ni veta hur en av världens snabbaste LCD-monitorer presterar ska ni alltså läsa vår recension av Samsung SyncMaster 930BF.
"Idag ska vi granska Samsungs senaste bidrag på monitorfronten, närmare bestämt deras SyncMaster 930BF. För er som inte är bekant med den så handlar det om en skärm riktad mot gamers. Man talar till och med om den ultimata spelskärmen."
October 22, 2002
En faktor jag inte nämnt tidigare är priset, som alltid spelar en roll i slutändan. Samsung SyncMaster kan bli din för runt 4000kr när denna recension skrivs, vilket gör att det finns en helt del 19-tummare som är billigare. Som jag ser det är det två grupper som kommer köpa denna skärmen. Den första är hardcore-gamers som verkligen kan dra nytta av och prioriterar den låga responstiden på 4 ms. Den andra gruppen är de som är lite halvintresserade av datorer och som fått för sig att lägre responstid automatiskt innebär en bättre skärm. Det är denna grupp jag vill uppmana att verkligen testa skärmen sida vid sida mot andra tänkbara, för att se om det verkligen bara är en låg responstid man är ute efter.
Någon som rekommenderar någon annan skärm? Som är kanske bättre på en annan front och billigare?
borde man kanske ta en L90D+ istället?
October 26, 2004
Anton K wrote: Personligen tycker jag det har blivit lite hysteri kring hur många millisekunder skärmarna har i responstid. Det är trots allt bara en faktor av flera som bygger upp en bra skärm. Jag började tänkte i dessa banor redan då 12 ms skärmarna anlände och det förstärktes ytterliggare då responstiderna kröp ner till 8 ms. Det är lite som megapixlarna och digitalkameror, det ger bara en liten hint om kameran, det är absolut inte den enda avgörande faktorn som vissa verkar tro,
Så sant som sagt...!
1 Guest(s)